راهکار اقتصادی ما، سرمایه گذاری روی بخش خدمات است

شهاب الدین ادیب یزدی کاندیدای ائتلاف بزرگ اقتدار ملت ضمن بیان مطلب فوق با تاکید بر اینکه سیاست پرداخت یارانه نقدی برای همه اقشار جامعه باید حفظ شود گفت: فساد اداری در ایران نگران کننده است و متاسفانه رتبه ما در جهان رتبه یک کشور اسلامی نیست.
وی با اشاره به اینکه شهر تهران در مجلس مظلوم واقع شده است گفت: رسیدگی به وضعیت اسفبار زندانیان وظیفه بسیار مهم و حیاتی است که باید در این خصوص تدابیر ویژه ای اندیشیده شود. همچنین حذف واقعه طلاق از شناسنامه کسی که طلاق گرفته به صورت کاملا قانونی از جمله خواسته های ماست.
ائتلاف جدید بزرگ اقتدار ملت با فهرست حداکثری از اعضای جبهه پایداری
نخستین دغدغه ادیب یزدی رسیدگی به بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی است. وی در این خصوص می گوید: رسیدگی به معیشت مردم و بهبود شرایط اقتصادی هدف همه گروه ها و طیف هاست. همچنین پرداخت یارانه که حق الناس و حق همه مردم ایران است، به عقیده من حتما باید ادامه یابد. دولت نمی تواند صرف تصمیم خود، ثروتمندان و دهک های بالا را از گرفتن یارانه محروم کند. این اتفاق نتیجه دو اشکال اساسی است، اول سرک کشیدن در حساب های خصوصی مردم و دوم محروم کردن آنها از حق الناس.
وی تصریح کرد: خوب است که از دهک های پایین با ایجاد بسته های حمایتی حمایت ویژه تری کرد، اما دهک های بالا را نمی توان از این حق محروم داشت. من معتقدم ریشه همه گرفتاری های روزمره مردم، معضلات اقتصادی است. وی تاکید کرد: نخستین راه برای بهبود وضعیت معیشتی ایجاد مشاغل پایدار و امن است که این وظیفه مسئولین است و با برنامه های تدوین شده و کمک مشاوران بر این عقیده ام  که با حضور در مجلس به اصلاح سبک زندگی و اصلاح قوانین ایجاد شغل کمک کنم.
ادیب یزدی ادامه داد:  وظیفه مردم در این رابطه تغییر سبک زندگی است، مردم ما با این نوع سبک زندگی به اقتصاد ضربه می زنند. در حالیکه می توان با هر 50 میلیون تومان یک شغل ایجاد کرد. مصرف لوازم آرایش در ایران 3500 میلیارد تومان برآورد شده است. آن سوتر ما سالانه 18000 کشته آمار تصادفات جاده ای داریم، در حالیکه دولت برای بالندگی هر جوان تا 30 سالگی 400 میلیون تومان هزینه می کند  و ما 18000 ، 400 میلیون تومان نیروی کار را از دست می دهیم، وقتی با تغییر سبک زندگی، ایجاد فرهنگ درست رانندگی و تولید خودرو با کیفیت  ما از تعداد کشته ها کم کنیم به تعداد نیروی کار اضافه کرده ایم. راه های دیگر نیز تشویق به خرید کالای ایرانی، توسعه شرکت های دانش بنیان و توسعه برندهای داخلی است. 
ادیب یزدی تاکید کرد: راهکار اقتصادی ما، سرمایه گذاری روی بخش خدمات است. کشوری که 70 درصد مشاغل و صادرات  خدماتی داشته باشد و  30 درصد بر روی بخش تولیدی سرمایه گذاری کند،  بسیار موفق است. مثلا تولید زعفران در کشور ما که بهترین نوع تولید را دارد، حتی نصف سود صادراتی را کسب نمی کند و این سود را کشورهایی می برند که زعفران ما را تجاری سازی کرده اند و به فروش می رسانند.  تسهیل قوانین تولید ثروت، کمک به رشته های دانش بنیان و… ایجاد مشاغل خدماتی راهکار مهمی در بهبود معیشت مردم خواهد بود.
این کاندیدای اصولگرا در نشست خبری خود گفت: ما 37 سال پس از انقلاب قانونگذاری مداوم و متناوب  داشته ایم که  حاصل سلایق مختلف طیف های مختلفی است  که به مجلس راه یافته اند. قوانینی که مکمل هم نیستند و چه بسا در مواردی در تضاد با یکدیگر نوشته شده اند، از آن بدتر اینکه بر حسن اجرای آن نظارت درست و کافی  نداشته ایم. اگر مجلس آینده هیچ کاری در زمینه تصویب قوانین جدید  نکند و تمام هم و غم خود را بر حسن اجرای قانون متمرکز کند و نیز بر روی تنقیح قانون و پاکسازی آن کار کند، بهترین اتفاق ممکن خواهد افتاد.
وی تاکید کرد: همه کسانی که موجبات فساد  یا اختلاس ها را فراهم کرده اند از راه قانون،  قانون را دور زده اند. چهارسال قانون تصویب نکنیم مگر اینکه مورد خاصی پیش بیاید، چون یکی از وظایف اصلی مجلس نظارت  بر حسن اجرای  قوانین است.
آفت زدایی از تعدد مراجع تصمیم گیری و قانون گذاری  در جامعه
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما در هر بخش از مسائل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی با تعدد مراکز قانونگذاری روبه رو هستیم و این آفت در جامعه محسوب می شود. در بخش فرهنگ ما حداقل 17 سازمان و نهاد و مرجع موثر فرهنگ داریم که هریک برای خود مجوز می دهند و کار می کنند که نه تنها مکمل هم  نیستند که متضاد هم  عمل می کنند، ناهماهنگی بین بخشی مشکلی است که باعث می شود دود آن صرفا در چشم مردم برود. مثلا وزارت ارشاد فیلم و یا تئاتری را تایید می کند و مجوز می دهد که صدا و سیما اجازه انتشار آن را به خود نمی دهد. در بخش اقتصاد یک شهروند بنای ده طبقه  می سازد که شهرداری مجوز داده، محیط زیست مجوز  داده و شبانه هم ساخته نشده ولی قوه قضاییه حکم تخریب می دهد. این نشان می دهد که مردم در رابطه با قانون با یک نهاد طرف نیستند و مدام با نهادهای مختلف در مقابل قانون مواجه می شوند.
بخش دیگری از سخنان ادیب یزدی به رفع اختلاف و بداخلاقی سیاسیون اختصاص داشت.  وی گفت: شعار رهبر معظم انقلاب در سال همدلی و هم زبانی،  رفع بداخلاقی های زیاد در نمایندگان مجلس و دولت است که باید رفع بشود.  شعارهای اصولگرایان و اصلاح طلبان به جای رسیدگی به مردم موجبات تنش و بداخلاقی بین مسئولان شده است و آنها با کلمات بازی می کنند و یکدیگر را به چالش کلامی می کشند در حالی که امسال به فرموده مقام عظمای ولایت، سال همدلی و همزبانی دولت و ملت است و معتقدم هنوز این بداخلاقی های شعار زده در جامعه ما به شدت رواج دارد.
وی خاطرنشان کرد: اصولگرایی مجموعه ای از پایبندی به اصل ولایت مطلقه فقیه، قانون اساسی، آموزش رفاه و معیشت است، اصولگرایی که فقط از ولایت فقیه و قانون اساسی صحبت کند و معیشت توجهی ندارد یا اصولگرایی را متوجه نشده یا به عمد به آن ضربه می زند.
شهر تهران در مجلس مظلوم واقع شده است
وی گفت: من قرار است از شهر “تهران” نماینده شوم. مظلوم واقع شدن مسائل شهر تهران در مجلس مساله مهم و قابل توجهی  است. تهران فدای کلمه پایتخت شده و نمایندگانی که از شهر تهران منتخب می شوند عموما در مجلس در جایگاه ملی قرار گرفته و بر روی مسایل عمومی و ملی کشور نظردهی و مسائل را بررسی می کنند. مردم شهر من نماینگان شهرشان را در مجلس نمی شناسند. نماینگان تهران مشکلات شهری را فدای مسائل و مشکلات ملی کرده اند. هیچ نماینده مجلسی درباره ترافیک و آلودگی تهران کار جدی نکرده اما همین نمایندگان تهران درباره مسائل ملی مثل برجام یا درباره خیلی مسائل کار کرده اند. نماینده تهران خود را نماینده ملت می داند نه نماینده تهران، در نتیجه  من دربرنامه های خودم رسیدگی به امور شهر تهران را جز اولویت ها قرار داده ام.
فساد اداری در ایران نگران کننده و رتبه ما در جهان رتبه یک کشور اسلامی نیست
سازمان شفافیت بین المللی وضعیت فساد مالی و اداری  طبق شاخص جهانی ما را در رده 130 جهان از نظر سلامت اداری قرار داده است! هر اختلاس در ایران بازدهی کم، کار کارمندان،  بی نظمی و بروکراسی اداری همه اینها موجب بالا رفتن رتبه ما در فساد است.
رسیدگی به وضعیت اسفبار زندانیان وظیفه ای بسیار مهم و حیاتی
ادیب یزدی در بخشی دیگر از سخنانش به وضعیت قضایی کشور و به خصوص مشکلات زندانیان اشاره کرد و گفت: ما در اسلام جز در موارد خاص مجازات زندانی نداریم و فقط در معدود مواردی مجازات زندان آزاد است. برای همه جرایم تنبیه متناظر تعریف شده است. در حالی که ما این تنبیه ها را کنار گذاشته و همه را با زندان تعریف می کنیم. خانواده ای که جرمی مرتکب نشده است، باید آسیب ببیند به جرم اینکه تصادفی اتفاق افتاده و سرپرست خانواده در زندان است، خود زندان، دولت برای هر زندانی چقدر هزینه می کند و اینکه وقتی یک مجرم مالی در زندان می افتد با قاتل و بزهکار هم بند می شود.
وی می گوید: به جای زندان باید مجازات جایگزین باید داشته باشیم. اگر بدهکاری بیاید کار کند یا برود جایی شاغل شود که نصف پول برای پرداخت بدهی وی خرج شود، هم هزینه زندانی بر عهده دولت نباشد، هم بدنامی برایش نماند و هم خانوده او از نبود سرپرست آسیب جدی نبیند.
وی تاکید کرد: ما جامعه اسلامی هستیم، طبق آمار قوه قضاییه ما 15 میلیون پرونده قضایی داریم، یعنی از جامعه 70 میلیونی ما 30 میلیون نفر باهم دعوا داریم، در شان جامعه اسلامی نیست که انقدر اطاله دادرسی داشته باشیم، اولا چرا ما انقدر دعوا داریم، باید به نهادهایی قدرت بدهیم که به دعوا پایان بدهد، مثل شورای حل اختلاف، زیاد تر بشود که مردم زودتر به نتایج پرونده خود برسند و اطاله دادرسی مردم را از گرفتن حق  منصرف نکند.
 وی در پایان تاکید کرد: یکی از نکات مهم که به دنبال تصویب و اجرا ی قانون آن در مجلس هستم، حذف واقعه طلاق از شناسنامه کسی است که طلاق گرفته به صورت کاملا قانونی ، به این دلیل که به هرحال در جامعه ما خانم های مطلقه دچار تبعات و مسائلی می شوند که  در شان جامعه اسلامی و امنیت زنان نیست ، به این ترتیب فقط در هنگام ازدواج مجدد، مثل روال دریافت عدم سو پیشینه ،  مشخص می شود که شخص طلاق داشته است یا خیر.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *