×

منوی سایت

اخبار ویژه

صندلی خالی جایگاه نظارتی در سازمان هواپیمایی کشوری

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری؛ مدیرکل قبلی دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری روز ۱۵ آبان در جایگاه دیگری منصوب شد و اکنون ۱۰ روز است که این سمت نظارتی مهم بدون مسئول است.

دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی دارای ۴۶ وظیفه سازمانی مهم است که از آن جمله می‌توان به مطالعه و بررسی پیشنهاد‌های ارایه شده از سوی سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری با هماهنگی سایر واحد‌های ذیربط و تهیه پاسخ لازم برای ارسال به سازمان ایکائو اشاره کرد.

گفتنی است سال گذشته نماینده منطقه‌ای ایکائو برای بررسی شرایط فرودگاه‌های کشور به ایران سفر و اشکالاتی را از برخی فرودگاه‌ها مطرح کرد که طبق مقررات و ضوابط سازمان ایکائو مندرج در ANNEX ۱۴ و سند ICAR ۱۱۴/۱ سازمان هواپیمایی کشوری به منظور استاندارد سازی و عملیات هماهنگ طبق الگو‌های شناخته شده بین المللی، فرودگاه‌های بین المللی کشور ملزم به رعایت آن موارد و دریافت مدرک گواهینامه فرودگاهی (Aerodrome Certificate) هستند.

از طرفی فرودگاه‌های بین المللی تا تیر ماه گذشته فرصت داشتند که اشکالات عنوان شده در این گزارش را رفع و برای دریافت گواهینامه فرودگاهی اقدام کنند.

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: فرودگاه مهرآباد با گذراندن حدود ۴۰ جلسه، هنوز اشکالات خود را رفع نکرده و از ۳۸ دستورالعمل تعیین شده برای این فرودگاه ۳۱ ایراد هنوز باقی مانده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نداشتن گواهینامه می‌تواند در پرواز‌های شرکت‌های هواپیمایی خارجی تاثیر گذار باشد بیان کرد: اگر اشکالات رفع نشود ممکن است شرکت‌های هواپیمایی تمایل کمتری به پرواز به فرودگاه‌های ما داشته باشند و از طرفی به دلیل خطر پذیری بالاتر، هزینه بیمه کمتری پرداخت می‌کنند.

در حال حاضر فقط ۳ فرودگاه بین المللی کشورمان گواهینامه فرودگاهی دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.