شعارهای انتخاباتی؛ بایدها ونبایدها

اکنون که تا زمان موعود کمتر از چهارماه باقی است بسیاری از نمایندگان فعلی وکاندیداهای جدید از هم اکنون به صورت غیر رسمی در حال رایزنی وآماده کردن خود برای بدست آوردن آرای لازم برای کسب مجوز ورود به ساختمان بهارستان وتکیه بر صندلی وکالت هستند.
شکی نیست که ورود به عرصه انتخابات نیازمند تبلیغات اصولی ، رقابت تنگاتنگ بدون تخریب رقبا همراه با آگاهی بخشی مردم از برنامه ها واهداف ورود به مجلس است.
در این میان همانطور که قبلا شاهد بودیم برخی از کاندیداهای محترم در برنامه های تبلیغاتی خود پیش از اینکه مردم را با برنامه ها واهداف کلان خود آشنا سازند ومردم را به سوی انتخابی آکاهانه برای تشکیل مجلسی فراگیرو قدرتمند و توانا در تدوین وتصویب قوانین،طرح ها ولوایح مهم ملی و منطقه ای هدایت کنند به طرح شعار هایی در باره مسائل ریز ووعده وعید هایی خارج از وظا یف نمایندگی می پردازند واز آن به عنوان کلید ورود به مجلس بهره می برند.
این نوع تبلیغات که کاندیداهای محترم صرفا برای راهیابی به مجلس بکار می برند و غالبا هم قادر به محقق کردن  شعارهایشان نیستند، نه تنها موجبات بی اعتمادی را در بین مردم رواج می دهند بلکه جایگاه مجلس ونمایندگی را از مرتبه قانونگذاری به سطح یک مقام اجرایی تغییر می دهند واین یعنی تداخل امور قانونگذاری و اجرایی که به نفع مردم وکشور نیست.
به طوریقین مجلس شورای اسلامی در سایه وحدت وهمدلی نمایندگان با نگاه کلان وملی می تواند منشاء بسیاری از تحولات مثبت در اقصی نقاط کشور باشد نه نگاه های خرد وریزمنطقه ای!
بدین ترتیب به نظر می رسد که دیگر دوران شعار های جذاب ووعده های غیرقابل دسترس در دوران تبلیغات انتخاباتی، گذشته ومردم ما نیاز به نمایندگانی دارند که با تعهد دینی و نگاه ملی، گام های عملی برای ایرانی عزتمند وآباد بردارند که اگر غیر از این باشد این انتخابات فقط یک برنده دارد و مطمئنا برنده آن مردم نیستند.        

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *