استقبال مردم نشتارود از فیبر نوری بالاتر از ترند جهانی

پوشش‌دهی‌ شبکه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهای نشتارود به صددرصد رسیده است و امروز بیش از 2 هزار خانوار این شهر تحت پوشش قرار دارند و بیش از 300 مشترک از خدمات اینترنت فوق سریع فیبر نوری آسیاتک استفاده می‌کنند.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت انتقال داده‌های آسیاتک؛ مراسم آیین افتتاحیه پروژه توسعه شبکه فیبر نوری (FTTX)  منازل و کسب‌وکارهای شهر نشتارود، پنج‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ با حضور رضا باقری اصل، معاون پارلمانی و استانی وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات، مدیران استانی و آسیاتک در دبیرستان دخترانه رازی برگزار و  از سرعت خدمات اینترنت فوق سریع فیبر نوری این شهر رونمایی شد.

88 هزار خانوار مازندرانی تحت پوشش شبکه فیبر نوری

در این مراسم محمد بابایی، معاون کسب‌ وکار آسیاتک با بیان اینکه آسیاتک متولی پروژه توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب ‌وکارها در 15 شهر از استان مازندران است، تصریح کرد: امروز آسیاتک در شهرهای چالوس، نشتارود، عباس آباد، نکا و کیاکلا در حال ارائه خدمات اینترنت فوق سریع فیبر نوری است و پروژه عمرانی آسیاتک در شهرهای خرم آباد، رامسر، نوشهر، سلمان شهر و هچیرود نیز در جریان است. بر اساس برآوردهای آسیاتک انجام این پروژه  در استان مازندران نیازمند 386 کیلومتر حفاری است که تا کنون 60 درصد آن محقق شده است و 88 هزار و 617 خانوار مازندرانی تحت پوشش اینترنت فیبر نوری قرار گرفته ‌اند .

وی با اشاره به اینکه آسیاتک در شهر نشتارود با انجام یازده‌ونیم کیلومتر حفاری و تحت پوشش قرار دادن بیش از 2100 خانوار،  صددرصد از تعهدات خود را در این شهر محقق کرده است، تاکید کرد: امروز 310 مشترک از خدمات اینترنت فوق سریع فیبر نوری آسیاتک در نشتارود استفاده می ‌کنند. درحالی ‌که ترند جهانی نشان می‌دهد در سال نخست ارائه این سرویس، میزان مشترکان آن در یک شهر به 15 درصد نمی‌رسد اما این موضوع در نشتارود محقق شده و این یک دستاورد بزرگ به‌شمار می‌رود.

توسعه شبکه فیبر نوری در شهرهای کوچک برای برقراری عدالت دسترسی

در بخش دیگری از این مراسم، معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در گذشته در حوزه ارتباطات ثابت مشکلاتی وجود داشت، گفت: در همین راستا با ایجاد صندوق توسعه برای اجرای پروژه فیبر نوری، اقدامات لازم آغاز شد و در ادامه پروانه UNSP  و … برای اپراتورها صادر و همکاری‌ها در این زمینه تداوم پیدا کرد و امروز هفت میلیون خانوار ایرانی تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار دارند. در حدود 500 شهر عملیات عمرانی پروژه توسعه شبکه فیبر نوری در جریان است و در بیش از 200 شهر شهروندان به اینترنت فیبر نوری متصل شده‌اند.

باقری اصل با تاکید بر اینکه پروژه توسعه شبکه فیبر نوری از شهرهای کوچک‌تر آغاز شد تا عدالت دسترسی فراهم شود، افزود: دسترسی از این جهت مهم است که امکان تنوع دسترسی و مصارف متنوع کاربران را تامین می‌کند. پس توسعه شبکه فیبر نوری راهی برای جبران کیفیت نیست بلکه هدف از انجام آن تسهیل کسب‌وکارهای جدید است. امروزه توسعه فیبر نوری نه‌تنها در حوزه ICT بلکه در سایر زمینه‌ها از جمله: حمل و نقل هوشمند، توسعه شهر هوشمند و جراحی از راه دور و … که در دنیا مرحله آزمایشی را پشت سر گذاشته، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

فیبر نوری آینده شهرها را بیمه می‌کند!

وی با بیان اینکه خوشحالم این افتتاح در جایی رخ می‌دهد که مردم پیش از این مراسم از سرویس فیبر نوری استفاده می‌کنند و ارائه خدمت به مردم به آینده نامعلوم موکول نشده و ارتباط آنها برقرار شده است، خطاب به شهرداران گفت: این سرویس ما را در آینده بیمه می‌‌‌کند! برخی شهرداران نگاه سنتی به فیبر نوری دارند و تصور می‌کنند این پروژه با هدف تجاری در حال اجراست اما باید بدانند فیبر نوری برای ایجاد شهر هوشمند، اقتصاد و حمل‌ونقل شهری هوشمند ضروری و لازم است.

درخواست فرماندار برای تسریع توسعه شبکه فیبر نوری

در ادامه مراسم حکمت داج لیری، سرپرست فرمانداری تنکابن نیز با تاکید بر اینکه عدم گزارش و اطلاع رسانی دستاوردها اجحاف در حق مردم است، گزارش آماری درباره اجرای پروژه توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهای شهر نشتارود ارائه کرد. وی همچنین ادامه داد: نیاز به این فناوری برای دسترسی به علم و … در شهرها و روستاها احساس می‌شود و باید این پروژه  را با سرعت اجراش کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *