پیگیری‌های سازمان بورس برای حمایت از حقوق سهامداران

مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از پیگیری‌های متعدد سازمان بورس برای حمایت از حقوق سهامداران خبر داد و اظهار داشت: در حاشیه جلسه امروز ستاد اقتصادی دولت، دستورالعمل قیمت خوراک و فرآورده‌های پالایشی اصلاح شد.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی سازمان بورس کالای ایران؛ موارد تاکید شده در خصوص نرخ خوراک خوراک و فرآورده‌های پالایشی به شرح زیر است:

 ۱. زمان اجرای دستورالعمل جدید که قبلا تاریخ اجرای ان از ابتدای سال در نظر گرفته شده بود به همان تاریخ ابلاغ تغییر یافت و بنابراین مقرر گردید تا محاسبات مدنظر از ابتدای سال تا ۲۳ بهمن ماه سال گذشته طبق دستورالعمل ۱۴۰۱ انجام شود. (به گفته عشقی، طبق برآوردهای انجام شده این اصلاحیه با تاثیر مثبت ۵۰ همتی  در سود پالایشگاه همراه خواهد شد).

۲. میزان عدم النفع شرکت های پالایشی ناشی از برنامه تولید ابلاغی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی که با توجه به شرایط ویژه کشور و کاهش ناترازی بنزین تدوین شده است و به همین دلیل امکان بکارگیری حداکثر ظرفیت تولید محصولات با کیفیت بالاتر را از پالایشگاه ها سلب می نماید، محاسبه و در حساب شرکت های پالایشی منظور گردد.

۳. همچنین مقرر شد تا تسویه بدهی های دولت به پالایشگاه ها از محل تخصیص خوراک آنها انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *