بازار ارزهای دیجیتال بستری مهم برای سرمایه‌گذاری‌های آینده خواهد بود

کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد:‌مجموع ارزش بازار جهانی ارزهایدیجیتال در حال حاضر ۱.۱۹ تریلیون دلار برآورد می‌شود و در حال حاضر۴۶.۶۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است.

سیدمهداد خاتمی اظهار کرد:‌ بازار ارز دیجیتال هر روز در حال رشد است و بهتعداد کاربران این حوزه روز به روز افزوده می شود و می‌تواند به یکی از بهترینپلتفرم های سرمایه گذاری در آینده تبدیل شود.

وی با اشاره به نگاه جذاب تر همسایگان ما به موضوع بازار رمز ارز ها، عنوان کرد:‌ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، میزبان اولین عملیات استخراجبیت‌کوین در مقیاس بزرگ در خاورمیانه با مجموعه‌ای است که توسطسرمایه‌گذاری مشترک بین هلدینگ دیجیتال ماراتن و زیروتو توسعه می‌یابد.

خاتمی ادامه داد: این شرکت‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند که این سرمایه‌گذاری بانام نهاد JV Markets Global Abu Dhabi خواهد بود و شامل دو سایتاستخراج دارایی دیجیتال است که مجموعا ظرفیت ۲۵۰ مگاوات خواهد داشت. سایت بزرگتر ۲۰۰ مگاواتی در شهر مصدر و تاسیسات کوچکتر ۵۰ مگاواتی درمنطقه بندری مینا زاید قرار خواهد گرفت.

کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: رویکرد به تکنولوژی و موج سواریدولتی حکومتی آنان موجب خواهد شد تا وارد رویکرد جدید حکام تاثیر گذار برآینده اقتصادی شوند .

خاتمی عنوان کرد:‌شرکت زیروتو به میزان ۸۰ درصد از سرمایه‌گذاری و ماراتنباقی مانده را در اختیار خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود سهم سرمایه در دورهتوسعه ۲۰۲۳ به ۴۰۶ میلیون دلار برسد. دارایی‌های استخراج شده دو بار در ماهمطابق با مالکیت سهام توزیع می‌شود.

وی گفت: تا به حال، آب و هوای گرم صحرا استخراج بیت‌کوین را غیرممکن کردهبود اما شرکت‌ها، فناوری خنک کردن تجهیزات را توسعه دادند. هر دو سایت بایدقبل از پایان سال با هش هفت EH/s شروع به کار کنند.

کارشناس مسائل اقتصادی به بیانیه افراد تاثیر گذار همانند فرد تیل، رئیس ومدیرعامل ماراتون اشاره کرد و افزود : به گفته تیل برای این پروژه، گروه ما باموفقیت راه‌حلی را توسعه و پیاده‌سازی کرد همچنین 

نرم‌افزار استخراج اختصاصی را از ابتدا برای ارائه انعطاف‌پذیری بیشتر و بهینه‌سازی توسعه داد.

خاتمی تصریح کرد: اخیرا امارات متحده عربی شاهد موجی از فعالیت‌های مرتبط با رمزنگاری بوده،  به‌ویژه زمانی که عدم قطعیت نظارتی در ایالات‌متحده برخی رابه جست‌وجوی حوزه‌های قدرت مطلوب‌تر  سوق داده است. 

تیم اجرایی کوین بیس،از جمله مدیرعامل آن، برایان آرمسترانگ، این هفته به این کشور سفر کرد تا باسیاست‌گذاران منطقه دیدار کند این مورد صدای زنگ در گوش هر کنش گری رابه صدا در می‌اورد.

تشریح اقبال عمومی به ۵ رمز ارز

وی درباره اینکه کدام رمز‌ارزها از اقبال بیشتری میان خریداران برخوردار هستند، بیان کرد: برای شروع بدیهی است که بیت کوین، اولین ارز دیجیتالی باشد که می‌توانید در آستانه  شروع بازار صعودی انباشت کنید. بیت کوین اغلب عاملیاست که خود باعث افزایش قیمت دیگر ارزهای دیجیتال می‌شود. در نتیجه، باشروع بازار صعودی، به‌طور قطع روند رشد قیمت بیت کوین پیش از بقیه بازارآغاز می‌شود.

خاتمی گفت:‌علاوه بر این، بیت کوین بزرگترین ارز دیجیتال بازار است  و به‌عنوان قابل‌اعتمادترین  دارایی دیجیتال، امن‌ترین انتخاب برای کسانی است که به‌دنبالپذیرش ریسک بیشتر با سرمایه‌گذاری در آلت  کوین‌ها نیستند. بیت کوین، پیش ازاین بارها و بارها توانایی خود را برای افزایش قیمتش ثابت کرده و این  بار نیزتفاوتی با قبل ندارد.

وی افزود: اتریوم، دومین ارز دیجیتال بازار، دومین گزینه‌ای است  که می‌توانید  آنرا برای  انباشت  انتخاب کنید.  این آلت کوین پس از انجام به‌روزرسانی تاریخی مرج به یک دارای غیرتورمی  تبدیل  شده است و عرضه در گردش آن طی ماه‌های گذشته و تحت‌تأثیر  افزایش فعالیت‌ها  در شبکه  اتریوم، پیوسته در حال کاهش بودهاست.

کارشناس مسائل اقصادی تاکید کرد: تا زمانی که روند صعودی بیت کوین ادامهدارد، افزایش قیمت اتریوم نیز تقریباً تضمین شده است. هم‌بستگی نزدیک میانقیمت این دو دارایی تضمین می‌کند هنگامی که جهش بازار شروع می‌شود، رشداتریوم شانه‌به‌شانه بیت کوین خواهد بود.

خاتمی افزود: همچنین لایت کوین گاهی اوقات مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرید،هرچند که در طول سال‌های گذشته ثابت کرده که گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاریاست. لایت کوین از نظر ساختار شبکه، عملکردی بسیار شبیه به بیت کوین دارد،اما در مقایسه با آن بسیار ارزان‌تر و سریع‌تر است.

وی ادامه داد: دلیل حضور دوج کوین در این لیست، علاقه ایلان ماسک به این میمکوین است. اکنون، این توکن برای بسیاری از افراد هیچ کاربردی ندارد. با اینحال، بازار ارزهای دیجیتال بارها ثابت کرده است که اکثر سرمایه‌گذاران به‌جایکاربردی‌بودن یک توکن، به ظرفیت رشد آن توجه می‌کنند.

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: قیمت دوج کوین به‌دلیل حمایت‌های ایلانماسک توانسته است در مقاطعی عملکرد بسیار بهتری نسبت به همتایان بزرگترخود داشته باشد و این بار نیز تفاوتی ندارد. در نتیجه، سرمایه‌گذاران می‌توانند ازارز دیجیتال موردعلاقه ایلان ماسک انتظار رشد بیشتری را داشته باشند؛ به‌ویژهدر زمان شروع روند صعودی بازار.

وی درباره تاثیر تحریم ایران بر بازار ارز دیجیتال ، گفت: کشور ایران به دلیلمسائل و مشکلات سیاسی و … در مقابل فشارها و تحریم های کشورها و قدرتهای بزرگی قرار گرفته و از طرف دیگه بازار ارز دیجیتال بسیار وسیعی بوده که شرکت های زیادی در آن سرمایه گذاری کرده و حجم سرمایه زیادی در این بازارقرار دارد بنابراین با تحریم ایران تأثیر خاصی در این بازار اتفاق نمی افتد چراکه در این بازار سرمایه زیادی وجود دارد که با تحریم کاربران ایرانی و خارج کردن سرمایه اتفاق خاصی نمی افتد.

خاتمی تاکید کرد: بازار ارز دیجیتال هر روز در حال رشد است و به تعداد کاربراناین حوزه روز به روز افزوده می شود و می‌تواند به یکی از بهترین پلتفرم هایسرمایه گذاری در آینده تبدیل شود.

دلایل تحریم کاربران ایرانی صرافی های ارزهای دیجیتال

وی گفت: تحریم کشورهای بزرگ به ایران در حوزه ارز دیجیتال هم اثر داشته وخیلی از صرافی ها و پلتفرم های مالی به دلیل فشارهایی که به آن‌ها از طرفقدرت ها وارد می‌شود، ایران را مورد تحریم قرار داده و اجازه فعالیت کاربران ایرانی را نمی‌دهند و در هر جای دنیا که باشند در صورت شناسایی، حساب هایآنها را مسدود می‌کند.

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: کاربران ایرانی برای استفاده از صرافیها از آی پی کشور های دیگر که مورد تحریم نیستند، استفاده می کنند. از اینروش می‌توانند تقریباً تحریم ها رو کنار زد، ولی ریسک بسیار بالایی وجود دارد وباید از vpn استفاده کرد تا آی پی کشور ایران نشان داده نشده و مشکلی پیشنیاید.

وی افزود: برای موفقیت در سرمایه گذاری‌های خود در دنیای کریپتوکارنسی بایداستراتژی سرمایه گذاری داشته باشید. سرمایه گذاری بدون استراتژی، نوعیخرید بی هدف است که آینده ای نخواهد داشت. همانطور که بسیاری از ما میدانیم، بازار کریپتو یک محیط غنی، پویا و همیشه در حال تغییر است. در سالگذشته، شاهد رشدهای تصاعدی در این عرصه بودیم اما همه می دانیم که در آن،خطرات زیادی نیز وجود دارد در نتیجه، برای یک سرمایه گذار معمولی، ورود بهکریپتو می تواند بسیار چالش برانگیز و گاهی طاقت فرسا باشد.

خاتمی با اشاره به مزایای داشتن استراتژی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ،گفت: کمک به سرمایه‌گذاران در تصمیم‌گیری ها به جای گرفتار شدن در انتهایروندها یا زیان دیدن از FOMO.، تشویق سرمایه گذاران به تفکر شفاف‌تر ومستقل‌تر؛ یک استراتژی، سرمایه‌گذاران را مجبور می‌کند از قبل درباره تصمیم‌هاو اهداف سرمایه‌گذاری فکر کنند. در نتیجه، کمتر از سوگیری‌های روانی آسیب‌می بینند.

وی افزود:‌کاهش ریسک مرتبط با سرمایه‌گذاری؛ داشتن یک استراتژی تضمینمی‌کند که ریسک‌های انجام شده، محاسبه می‌شوند و حداکثر ریسک قابل قبول راقبل از سرمایه‌گذاری تعریف می‌کند برای بدست آوردن استراتژی مناسب باید بهخوبی کسب اطلاع و آموزش داشت که می‌توان از پلتفرم های رایگانی همانند بیتاندکس استفاده نمود برای رسیدن به سعادت باید از پل ناگزیز آگاهی گذشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *