بورس آبروی اقتصاد کشور است

سید فرید موسوی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن بيان مطلب فوق در يازدهمين نمايشگاه بورس، بانك و بيمه و با تاکید بر اینکه این همایش طي سال های گذشته منشا خیر بوده است، گفت: بورس آبروی اقتصاد کشور است؛ بنابراین امیدواریم سه رکن شرکت کننده در فاینکس 2018 تعامل خود را بیش از پیش کنند تا بتوان اقتصاد کشور را از خطرها مصون نگه داشت.
وی با اشاره به اینکه هر اقتصادی با هماهنگی سه رکن بانک، بیمه و بورس موفق است، گفت: این سه رکن طي سال های اخیر با وجود محدودیت ها همواره موفق عمل کرده كه امید است این روند با انرژی بیشتری ادامه داشته باشد.
موسوي با اشاره به اینکه در این مراسم متوليان بازارهاي بورس و بیمه گزارش های خوبی ارائه کردند، گفت: نظام بانکی كشور با وجود تمامی فشارها مشکلاتی ریشه ای دارد که باید هرچه زودتر اصلاح شود.
وی نقدینگی بالای کشور را باعث بروز بحران در اقتصاد دانست و گفت: وجود نقدینگی بالا در جامعه مانع هم افزایی در اقتصاد شده و مشکلات متعددی را ایجاد می‌کند.
وی تفکر سنتی اقتصاد را مانع هماهنگی مناسب و کنترل نقدینگی دانست و گفت: به همین دلیل است که نقدینگی به طور دائم به سمت بازارهای غیرمولد مثل ارز، مسکن و … هدایت می شود .
موسوی با تاکید بر اینکه بورس آبروی اقتصاد کشور است، گفت: نقدینگی ما با توجه به شعار امسال باید از بازارهای غیرمولد به بازارهای مولد هدایت شود.
به گفته موسوی در سال گذشته التهابات ارزی با همان سیاست های نخ نمای گذشته و افزایش سود سپرده بانکی کنترل شد که بار سنگینی را بر شانه نحیف بانک ها گذاشت؛ این در حالی است که این نقدینگی بايد به سمت بازار سرمایه هدایت می شد.
به گفته وی با تضمین خرید سهام به جای تضمین سود سپرده بانکی هم مردم با بازار سرمایه آشناتر می شدند و هم بار سنگین سود سپرده ها به سیستم بانکی تحمیل نمی شد.
وی از طرح اصلاح شبکه بانکی کشور و اصلاح نظام مدیریت بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد و گفت: تدوین طرح رفع موانع فعالیت کسب و کارهای نو در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است و به زودی به نتیجه می رسد؛ چراکه استارتاپ ها بدون رفع موانع به نتیجه مطلوب نمی رسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *