کاهش سه هزار نفری تعداد کارکنان

عبدالناصر همتی در مراسم تودیع از بانک ملی افزود: در این بخش با بانک دوم 20 هزار میلیارد ریال فاصله داریم، اما همچنان بانک اول کشور در بین بانک های عامل در سپرده های موثر هستیم. وی گفت: نسبت منابع به کارکنان از 23 میلیارد ریال به 40 میلیارد ریال رسید که 70 درصد رشد نشان می دهد. ضمن آنکه از 40 هزار نفر کارکنان رسمی بانک ملی در این مدت سه هزار نفر کم شد.
همتی گفت: در جریان اختلاس هشت هزار و 700 میلیارد ریالی ( 870 میلیارد تومان) که عده ای به دنبال آن بودند، سه ماه درگیر بودیم و با کمک اطلاعات مراقبت کردیم تا اتفاق نیفتد. وی کاهش تعداد شرکت های تحت تملک بانک ملی را از دیگر اقدام های انجام شده در دوره مدیریت اش در بانک ملی عنوان کرد و گفت: در ابتدا با ایستادگی و برخی مخالفت ها رو به رو شدیم اما توانستیم بخشی از شرکت ها را واگذار کنیم.
شرکت های بیمه دست از رقابت های ناسالم بر دارند
رئیس کل بیمه مرکزی همچنین گفت: شرکت های بیمه در این دوره حساس باید دست از رقابت های ناسالم بردارند و در جهت تقویت بنیه خود در مسیر خدمت بیشتر به مردم و اقتصاد کشور قدم بردارند.
همتی در نشست شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه به نقش موثر مدیران روابط عمومی شرکت های بیمه در گسترش فرهنگ بیمه اشاره کرد و گفت: صنعت بیمه باید با درایت مدیران روابط عمومی، خدمات وسیع صنعت بیمه را به مردم معرفی کند. وی با بیان اینکه صنعت بیمه کشور در عرصه تبلیغاتی نیاز به کار و تلاش بیشتری دارد، خطاب به مدیران روابط عمومی صنعت بیمه گفت: بیمه مرکزی برنامه های جدید خود را همسو با توسعه و گسترش فرهنگ بیمه آغاز خواهد کرد.
همتی افزود: بیمه مرکزی دست یاری خود را به سوی شرکت های بیمه دراز می کند تا با همفکری بیشتر و استفاده از این فضای کارشناسی، نقش اصلی صنعت بیمه که همان ایجاد اطمینان و آرامش در جامعه است را بیش از پیش نمایان کند.
رئیس کل بیمه مرکزی افزود: روابط عمومی ها فقط نقش منتشر کننده اخبار مدیر سازمان را ندارند بلکه باید مسائل مهم و نقاط ضعف و قوت سازمان خود را با همفکری کارشناسان شناسایی کرده و با استراتژی و برنامه های راهبردی در پیشبرد اهداف سازمان گام بردارند. وی با تاکید بر افزایش ارتباط با رسانه ها و برنامه ریزی لازم برای توسعه و تعمیم امر بیمه در کشور گفت: با تبلیغات و اطلاع رسانی هدفمند می توان توسعه بیش از پیش صنعت بیمه را فراهم ساخت.
رئیس شورای عالی بیمه گفت: برنامه های فرهنگی و تبلیغاتی شرکت های بیمه باید به گونه ای هماهنگ، منسجم و حرفه ای پیش رود تا از محل این برنامه ها، کل صنعت بیمه منتفع شود و تنها به فکر تبلیغ برای یک شرکت نباشیم.
همتی از ضرورت تبیین و توضیح خسارت های عظیم پرداختی به بیمه گذاران به عنوان یکی دیگر از محورهای اطلاع رسانی صنعت بیمه یاد کرد و گفت: با اطلاع رسانی منطقی، می توان خدمات صنعت بیمه را علاوه بر زیان دیدگان به عموم مردم نیز معرفی کرد.
رئیس کل بیمه مرکزی هزینه موثر و کارآمد در عرصه تبلیغات و اطلاع رسانی را نوعی سرمایه گذاری دانست و گفت: مشکل صنعت بیمه فقط با فروش بیمه شخص ثالث حل نمی شود؛ بلکه ابتکار در معرفی سایر رشته های بیمه ای (به ویژه بیمه عمر، مسئولیت، مهندسی و …)، معرفی خدمات ویژه و اطلاع رسانی خسارت های پرداختی از سوی شرکت های بیمه به بیمه گذاران باید سرلوحه امور قرار گیرد تا نقش بیمه در زندگی روزمره مردم ملموس تر شود.
همتی تشکیل پیوسته نشست شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه را اقدامی موثر ارزیابی کرد و گفت: در این جلسات باید با همفکری و هم اندیشی، مطالب لازم برای رسانه ها تهیه و از نظر کارشناسی رسانه های تخصصی نیز در متقابل استفاده شود. وی همچنین از تاسیس انجمن های صنفی بیمه ای استقبال کرد و از مدیران روابط عمومی صنعت بیمه خواست تا با حمایت های فکری و مادی خود به اعتلای این قبیل انجمن ها کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *