قیمت کالاهای اساسی کنترل می شود

فراوانی مواد غذایی در بازار
ابراهیم درستی نایب رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه مواد غذایی به وفور در بازار وجود دارد و نیز میزان عرضه و تقاضا با هم مطابق است، گفت: جای نگرانی در ارتباط با تامین مواد غذایی در ماه مبارک رمضان وجود ندارد و مغازه‌داران با برپا نکردن نمایشگاه ضیافت به فروش فوق‌العاده تشویق شده‌اند. درستی همچنین در مورد قیمت اقلام مصرفی مردم در این ماه خاطرنشان کرد: قیمت برنج، مرغ و لبنیات تغییری نخواهند داشت و وضعیت بازار از ثبات نسبی برخوردار است. وی همچنین از مدنظر قرار گرفتن فروش‌های فوق‌العاده توسط مغازه‌داران در این ماه خبر داد و گفت: مغازه‌داران زیر نظر اتحادیه‌های خود مجوز فروش فوق‌العاده را خواهند گرفت و بین پنج تا 20 درصد تخفیف اعمال می‌کنند.
تخفیف محصولات لبنی
در همین خصوص دبیر انجمن صنایع لبنی به تشریح جزئیات طرح تخفیف محصولات لبنی در ماه رمضان پرداخت و گفت: قرار است کارخانه‌های مختلف لبنی بر اساس شرایط‌ و هزینه تولیدشان برای محصولات‌شان تخفیف لحاظ کنند. رضا باکری گفت: به همه کارخانه‌ها اعلام کرده‌ایم که در طرح تخفیف ماه رمضان مشارکت کنند و قرار است همه کارخانه‌ها در این طرح حضور داشته باشند. وی افزود: براساس این طرح کارخانه‌های لبنی محصولات‌شان را همراه با تخفیف در غرفه‌هایی که سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها در اختیارشان قرار می‌دهند، عرضه خواهند کرد. به گفته دبیر انجمن صنایع لبنی این غرفه‌ها از طرف سازمان‌های جهاد کشاورزی به کارخانه‌ها پیشنهاد می‌شود و به صورت رایگان در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد.
بر اساس تصمیم کمیسیون نظارت و قیمت گذاری اصناف استان تهران مصوب شده است که واحد‌های درجه یک هر کیلوگرم زولبیا و بامیه را 11 هزار تومان و واحد‌های درجه دو هر کیلوگرم زولبیا و بامیه را 10 هزار و 500 تومان را بفروشند.
گوشت مرغ 6200 تومان
رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی نیز در این خصوص گفت: تدارک لازم برای عرضه کافی گوشت مرغ در ماه رمضان دیده شده و قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ برای عرضه در این ماه حدود 6200 تومان است. محمد یوسفی اظهار کرد: به طور معمول هر ماه بین 90 تا 100 میلیون قطعه جوجه وارد سالن‌های پرورش مرغ می‌شود. از حدود دو ماه قبل برای ماه مبارک رمضان جوجه ریزی‌ها انجام شده است. تولید به اندازه کافی وجود دارد و کمبودی در این زمینه نداریم و به طور کلی بازار آرام است. وی افزود: ضمن آنکه شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره‌هایی را در اختیار دارد و اعلام کرده است که افراد می‌توانند از ذخیره‌ها نیز استفاده کنند. یوسفی درباره قیمت گوشت مرغ توضیح داد: گوشت مرغ در غرفه‌های سطح شهر و میادین میوه و تره‌بار 6180 تومان تا 6190 تومان است. البته همه مغازه‌ها از این نرخ تبعیت نمی‌کنند و بعضی مغازه‌ها از این قیمت پایین‌تر و بعضی هم بالاتر عرضه می‌کنند. وی پیش‌بینی کرد که قیمت گوشت مرغ در ماه رمضان نیز در حدود همین نرخ فعلی باشد و افزایش قیمتی نداشته باشد؛ حتی امکان کاهش قیمت هم وجود دارد.
ثبات قیمت انواع گوشت قرمز
قیمت گوشت قرمز گوسفندی و گاوی در ماه مبارک رمضان افزایش نخواهد یافت. با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان صحبت‌هایی در ارتباط با افزایش یا عدم افزایش قیمت گوشت مطرح شد و قرار بود در هفته گذشته جلسه‌ای در این رابطه مابین وزارت جهاد کشاورزی و نیز اتحادیه گوشت گوسفندی و گاوی برگزار شود که به دلیل عدم حضور مسئولان این وزارتخانه لغو شد. علی‌اصغر ملکی رییس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار از ثبات خوبی برخوردار است، اظهار کرد: گوشت گوسفندی در ماه مبارک رمضان بدون افزایش قیمت کیلویی 30 هزار تومان در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. وی ادامه داد: گوشت گوسفندی با قیمت 26 تا 26 هزار و 500 تومان به دست مغازه‌دار می‌رسد و پس از آن نیز کیلویی 30 هزار تومان در بازار عرضه خواهد شد. رییس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه قیمت گوشت در ماه رمضان افزایش نخواهد یافت، تصریح کرد: گوشت قرمز در حالی کیلویی 30 هزار تومان در بازار عرضه خواهد شد که نسبت به اسفند‌ پارسال 4000 کاهش یافته است. علی خندان‌رو جوان رییس اتحادیه گوشت گاوی نیز با اشاره به اینکه گوشت گوساله نیز در ماه مبارک رمضان افزایش قیمت نخواهد داشت، گفت: گوشت گوساله مخلوط هر کیلوگرم 32 هزار تومان عرضه خواهد شد که افزایش یا کاهش قیمتی در این رابطه نخواهیم داشت.
براساس این گزارش رییس اتحادیه کباب، حلیم و غذاهای سنتی تهران از افزایش پنج درصدی قیمت حلیم و آش در ماه مبارک رمضان سالجاری خبر داد.
اقلام پرمصرف در طرح ویژه رمضان کنترل می‌شوند
براساس اعلام سازمان ملی استاندارد ایران با فرارسیدن ماه مبارک رمضان اقلام پر مصرف در طرحی با عنوان طرح ویژه رمضان کنترل می شود. سازمان ملی استاندارد ایران در اطلاعیه‌ای از طرح ویژه کنترل بازار اقلام پرمصرف خبرداد و اعلام کرد: در این طرح که از ابتدای خردادماه جاری آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، از کالاهای پرمصرف از قبیل انواع فرآورده‌های لبنی از جمله شیر، پنیر و کشک، قند و شکر، آرد گندم و برنج، زعفران، خرما، روغن مورد مصرف در زولبیا و بامیه در مراکز عرضه و فروش، بازرسی و نمونه‌برداری انجام می‌شود. در همین راستا در صورت مشاهده کالای بی‌کیفیت و یا فاقد علامت استاندارد، کالا توقیف و با تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان آن برخوردهای قانونی لازم صورت می‌گیرد. همچنین از شهروندان تقاضا می‌شود تا هنگام خرید، به علامت استاندارد بر روی کالا توجه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *