بهره برداری از 38 مجتمع خدمات رفاهی در 13 استان کشور

داود کشاورزیان همزمان با ایام دهه مبارک فجر افزود: این مجتمع های رفاهی در مجموع با بیش از یک هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار از سوی بخش خصوصی در 13 استان کشور به بهره برداری رسید.
به گفته وی این 38 مجتمع رفاهی در استان های خراسان شمالی و رضوی، چهارمحال و بختیاری، قزوین، فارس، قم، کرمان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان راه اندازی شد. وی افزود: اکنون شمار مجتمع های خدمات رفاهی فعال در شبکه راه های کشور به 600 مجتمع رسید و 350 مجتمع دیگر نیز در دست ساخت است.
کشاورزیان اعلام کرد: ساخت 525 مجتمع رفاهی نیز در مرحله اخذ موافقت های اصولی قرار دارد. وی گفت: سرمایه همه این مجتمع های رفاهی از سوی بخش خصوصی تامین شده است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ابراز امیدواری کرد با مشوق های ارائه شده از سوی این سازمان در آینده نزدیک مجتمع های خدمات رفاهی در راه های کم تردد کشور نیز ساخته شود.
کشاورزیان گفت: برای ارائه بهتر خدمات، از همه استانداران درخواست داریم با تشکیل کمیته ای در هر استان بر عملکرد این مجتمع های رفاهی بیشتر نظارت کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تا پیش از این سازمان راهداری پس از راه اندازی مجتمع های رفاهی نظارتی بر فعالیت آنها نداشت اما در دوره تازه نظارت این سازمان ادامه می یابد.
به گفته وی دستگاه های دیگری مانند سازمان میراث فرهنگی، سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز نظارت هایی خود را بر این مجتمع های رفاهی اعمال می کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: سیاست این سازمان، توسعه مجتمع های بین راهی رفاهی با اولویت در مسیرهای کم تردد و مسیرهای با انگیزه کمتر برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
کشاورزیان اظهار کرد: در مسیرهای پرتردد، انگیزه برای حضور سرمایه گذاران بیشتر است و بخش خصوصی آمادگی و علاقه بیشتری به سرمایه گذاری در این مسیرها را دارند. ما باید برای مسیرهایی که انگیزه کمتری برای سرمایه گذاری وجود دارد تلاش مضاعف کرده و برخورد فعال داشته باشیم.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: احداث مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی در ارتقاء ایمنی، دریافت خدمات مورد نیاز کاربران جاده ای، احساس آرامش و امنیت برای رانندگان موثر است. وی اظهار کرد: تجمع خدمات رفاهی و امکانات مورد نیاز در جاده از جمله آب و برق الزام آور است بنابراین هرگونه امکانات و هسته اولیه ای برای ایجاد مجتمع باید مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین نیازهای کاربران جاده ای سرویس های بهداشتی است گفت: وضعیت آنها در واحدهای پذیرایی بین راهی مطلوب نیست و از مقامات استانی تقاضا می شود کمیته ای تشکیل و این واحدها را از نظر سرویس های بهداشتی و نمازخانه ها بررسی کرده و با دادن مهلت به آنها مورد بازسازی قرار گیرند.
مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری سازمان راهداری در این نشست گفت: با راه اندازی این 38 مجتمع خدماتی در شبکه راه های کشور مجموع مجتمع های خدمات رفاهی در آزادراه ها به 61 مجتمع رسید.
«بابک طالبی» افزود: اکنون 232 مجتمع خدمات رفاهی در بزرگراه ها فعال است و درصددیم در هر 50 کیلومتر در راه های شریانی کشور یک مجتمع خدمات رفاهی بسازیم. وی اضافه کرد: ایجاد مجتمع های رفاهی ارائه خدمات به کاربران جاده ها و مسافران را استانداردسازی می کند تا با یک الگوی مشخص به مردم خدمات دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *