دکتر عباسی‌آرند مدیرعامل شرکت ایرانسل:ایرانسل سیزده ساله شد/ ایرانسل 89 درصد پوشش جمعیتی کشور را تامین کرده است

نشست خبری دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل شرکت ایرانسل به مناسبت سیزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل با حضور بیش از 150 نفر از اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش اقتصادملت؛ مدیرعامل ایرانسل در این نشست خبری گفت: ۳۸۶۲ شهر و دهستان تحت پوشش شبکه نسل ۲ قرار دارد که ۵۰ میلیون مشترک در حال استفاده از آن هستند. تا اینجا پوشش‌دهی نسل ۲ همراه ایرانسل ۸۹درصد پوشش جمعیتی کشور را تأمین کرده است.

وی همچنین در خصوص پوشش نسل ۳ ایرانسل گفت: ۳۸۷۵ شهر و دهستان تحت پوشش نسل ۳ همراه ایرانسل یا ۳G  هستند که این پوشش‌دهی ۲۷ میلیون نفر را در بر گرفته و در شبکه ۳G  ایرانسل ۳۲ میلیون گوشی پشتیبانی کننده از ۳G فعال هستند.

مدیرعامل ایرانسل تعداد گوشی‌های فعال در شبکه نسل ۴ ایرانسل را ۲۰ میلیون گوشی اعلام کرد و گفت: ۳۱۰۸ شهر و دهستان تحت پوشش این نسل هستند که ۱۸ میلیون نفر نیز از خدمات دیتای آن استفاده می‌کنند.

عباسی تعداد مشترکان نسل ۴.۵ (۴.۵G) ثابت ایرانسل یا TD-LTE را بیش از نیم میلیون اعلام کرد و گفت: از ابتدای شهریور ماه سال ۱۹۴ تاکنون ۱۹۵ شهر تحت پوشش این تکنولوژی قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل ایرانسل مجموعNodeهای فعال شبکه ایرانسل را بیش از ۶۰ هزار Node اعلام کرد و  با اشاره به چشم‌انداز و مأموریت ایرانسل در «روشنایی‌‌بخشی به افق زندگی مشتریان» گفت: خلق و مدیریت ارزش‌آفرینی برای ذینفعان، خلق تجربه‌ای متفاوت برای مشتریان، مدیریت رشد پایدار، تحول مدل عملیاتی و نوآوری در تجارب موفق؛ اهداف راهبردی ما هستند تا به چشم‌اندازمان که پیشرو بودن در ارائه دنیایی از خدمات دیجیتالی جدید و جسورانه به مشتریان است، برسیم.

وی گزارش خود از عملکرد ایرانسل را با سه محور «سیر تحول ایرانسل»، «توسعه کسب‌وکار دیجیتال» و «فناوری‌های‌مالی و سرمایه‌گذاری در حوزه دیجیتال» ادامه داد و گفت: ایرانسل قصد دارد از اپراتور دیتا به سمت اپراتور دیجیتال حرکت کند. هم‌اکنون سهم بازار ما بر اساس گزارشات سازمان تنظیم مقررات‌وارتباطات رادیویی ۴۳ درصد است.

مدیرعامل ایرانسل در خصوص توسعه پوشش روستایی نیز تعداد روستاهای تحت شبکه ۲G  را ۱۲۸۷، روستاهای تحت شبکه۳G  را ۱۹۷۵ و تعداد روستاهای تحت پوشش نسل ۴ یا ۴G  را ۱۰۰۷ روستا اعلام کرد.

وی همچنین تعداد مشترکان نسل ۴ روستایی را ۷.۷ میلیون نفر دانست؛ این در حالی است که با الحاق شبکه «کوه نور» به ایرانسل طی هفته گذشته۹۳۰ روستا نیز به پوشش شبکه افزوده شده است.

 مدیرعامل ایرانسل در خصوص خدمات رومینگ بین‌المللی گفت: ایرانسل در ۱۴۴ کشور رومینگ بین‌الملل ارائه می‌دهد و با ۳۲۲  اپراتور در کشورهای مختلف قرارداد ارائه خدمات رومینگ دارد.

وی با تأکید بر اینکه ایرانسل برای اولین‌‌بار رومینگ دیتا، رومینگ سیمکارت اعتباری و رومینگ ۴G  را ارائه کرده است، گفت: فعالیت‌های ما به ارائه خدمات در خصوص رومینگ بین‌‌المللی محدود نشده است و رومینگ ملی را نیز برای ارائه به مناطق روستایی جدی گرفته‌ایم.

عباسی‌آرند با توجه به پشت سرگذاشتن ایام اربعین گفت: یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در این ایام از شبکه ایرانسل استفاده کرده‌اند که نسبت به سال گذشته ۷۸ درصد رشد داشته است. این تعداد از مشترکان ۳۶ ترابایت از اینترنت ایرانسل استفاده کرده‌اند که این میزان مصرف نیز نسبت به گذشته رشدی ۵۶ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل ایرانسل همچنین ادامه داد: در ایام اربعین ۷ میلیون دقیقه از خدمات مکالمه رومینگ بین‌الملل ایرانسل استفاده شد. ۷ میلیون پیامک نیز در شبکه ایرانسل ارسال شده است.

وی به روند رشد حجم مصرف دیتا از شهریور ۹۳ تا مهرماه ۹۸ اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون به ۶۲۰۰ ترابایت مصرف روزانه رسیده‌ایم.

وی همچنین ادامه داد: رشد سرانه دیتای همراه مشترکان ایرانسل۳۰ برابر، رشد ترافیک روزانه دیتای همراه ۱۵۰ برابر و کاهش Latency ۲۰ برابر شده است. مدیرعامل ایرانسل افزایش سرعت تجربه شده توسط مشترکان را ۱۰۰ برابر اعلام کرد.

مدیرعامل ایرانسل همچنین از راه‌اندازی شبکه جامع دیجیتالی فروش (D-POS) با قابلیت‌های نوین و ایجاد تجربه منحصربه‌فرد برای شبکه نمایندگان فروش خبر داد و آن را یکی از فعالیت‌های ایرانسل برای حرکت به سوی دنیای دیجیتال اعلام کرد.

وی یکپارچه‌‌سازی کانال‌های فروش را یکی دیگر از فعالیت‌های ایرانسل در این خصوص خواند و گفت: افزایش سرعت و کیفیت ارائه خدمات به مشتریان و افزایش و بهبود ارائه خدمات دیجیتال در نقاط فروش برخی از فعالیت‌های ایرانسل در راستای حرکت به سوی دنیای دیجیتال است.

۴۲۰ هزار میلیارد ریال درآمد دولت از ایرانسل

مدیرعامل ایرانسل همچنین با اشاره به فعالیت‌های این اپراتور در زمینه همکاری با شرکای تجاری؛ از مشارکت با اپراتورهای ثابت، همکاری و بهره‌برداری آزمایشی اپراتور هوشمند پلیس، مشارکت با اگریگیتورهای مجازی موبایل، انعقاد قرارداد با ۲ اپراتور مجازی موبایل و نیز ارائه خدمات به بیش از ۸۰ هزار مشترک از این طریق را از دیگر فعالیت‌های ایرانسل برشمرد.

وی درآمد مستقیم یا غیرمستقیم دولت از پروژه ایرانسل از آغاز تا پایان شهریورماه ۹۸ را ۴۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: پرداخت‌های مستقیم ایرانسل به دولت طی ۱۳ سال گذشته نیز ۳۲۱ هزار میلیارد ریال بوده است.

ایرانسل در حال حرکت به سوی «اپراتور دیجیتال» است

عباسی آرند فعالیت ایرانسل در خصوص اشتغالزایی را در راستای اهداف سند برنامه ششم توسعه و با هدف کمک به تحقق شاخص‌های کلان توسعه اقتصادی کشور شرح داد و گفت: ایجاد ۲۳۳۷ شغل مستقیم در تهران و شهرستان‌ها در شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، ایجاد ۵۷ هزار و ۴۳ شغل غیرمستقیم در زنجیره ارزش صنعت ارتباطات‌وفناوری‌اطلاعات و ایجاد حدود ۳۰۰۰ شغل مستقیم  و ۱.۵ میلیون شغل غیرمستقیم در شرکت‌های گروه اسنپ از جمله فعالیت‌های ایرانسل بوده است.

وی همچنین در خصوص سرمایه‌گذاری و کارآفرینی ایرانسل با اشاره به اقدامات این اپراتور در راستای رفع مشکل اشتغال و مهیا کردن بستر و زیرساخت‌‌های مورد نیاز برای ظهور ایده‌های کارآفرینی گفت: «ایرانسل به رشد شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کرده و سعی داشته توسعه کسب‌وکارهای دیجیتال با حمایت از نخبگان را سرلوحه کار خود قرار دهد.

عباسی‌‌آرند همچنین با توجه به اینکه ایرانسل در حال حرکت به سوی «اپراتور دیجیتال» است، ادامه داد: با توجه به گستره مخاطبان ایرانسل برنامه‌های متنوعی در نظر داریم که امیدواریم بتوانیم آنها را به نتیجه برسانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *