گروه : روابط عمومی ها / صنعت-معدن-تجارت
به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)؛ براساس این گزارش در ابتدای این مراسم، محمد غفاری بهعنوان مدیر برگزاری این مسابقه ضمن خیرمقدم به حاضرین، گفت: نمای یک فرودگاه بینالمللی میتواند نمایانگر و حتی نمادی از فرهنگ و معماری آن کشور باشد.
غفاری ضمن تشریح روند برگزاری مسابقه طراحی ویژه بخش CIP فرودگاه بینالمللی امام خمینی (ره) بیان کرد: این مسابقه در دو بخش شامل طراحی جایگاه CIP فرودگاه و همچنین اِلِمان و نماد این ساختمان برگزار خواهد شد.
غفاری افزود: ما در این مسابقه که قرار است در ۲ بخش معماری و طراحی المان برگزار شود از معماران و طراحان بنام که پروژههای مشابه و عظیمی را در کارنامه خود به ثبت رساندهاند بهعنوان هیات داوران دعوت به عمل آوردیم و ۴۰ سکه بهعنوان جایزه برای این مسابقه در نظر گرفته شده که در هر بخش به سه طرح برتر جوایزی تعلق خواهد گرفت.
این مسابقه با هدف ارتقای استانداردهای صنعت گردشگری برگزار میشود
در ادامه پویا میزانی، رئیس شورای سیاست گذاری و مدیرعامل ترمه مدیا به سرمایههـاى ملى و نقش طراحـان در جامعه که باعث ایجاد فرصتى براى جامعه میشود، اشاره کرد و گفت: این مسابقه با هدف ارتقای اسـتانداردهای صنعت گردشگرى و شناسایى و تشویق استعدادهاى نوآورانه که در آن شاهد دسـتاوردهاى بزرگ و ارزشمندى خواهیم بود، برگزار میشود.
پویا میزانی افزود: ترمه مدیا بهعنوان یک رسانه مستقل و با دیدگاه حرفهای به معماری روز دنیا در تلاش است نقش مهمی در ارتقای فهم و شناخت عمومی از معماری ایقا کند.
این رسانه با تاکید بر انعکاس جنبههای مختلف معماری، از جمله طراحیهای نوین، استفاده از فناوریهای پیشرفته تاثیرات اجتماعی و محیطی، به مخاطبان خود اطلاعات جامع و کارآمدی ارائه میدهد و سعی در معرفی معماران خلاق و متریال بروز ساختمانی و طراحی دکوراسیون داخلی دارد.
توجه به معماری اصیل ایرانی در مسابقه طراحی
در ادامه این مراسم مجید باقری، مدیرعامل شرکت تاو آویژه پارس مجری، خدمات CIP فرودگاه بینالمللی امام خمینی(ره)، در خصوص اهمیت برگزاری مسابقه طراحی بخش CIP فرودگاه گفت: باید بپذیریم هر فعالیت ما در حوزه ملی میتواند در بلندمدت تبدیل به یک نماد برای کشور شود.
وی تاکید کرد: شرکت تاو آویژه پارس خود را متعهد میداند تا ضمن به کارگیری تمامی نیروهای متخصص در حوزههای مختلف، بهترین عملکرد را از خود به جا بگذارد.، زیرا این مجموعه کاری بر این باور است که بخش CIP فرودگاه بینالمللی امام خمینی(ره) به نوعی معرف و نمادی از کشور برای سایر ملتهاست.
باقری ضمن تشریح فعالیتهای شرکت متبوع خود در حوزه فرودگاهی، اظهار کرد: از ابتدای فعالیت در بخش CIP فرودگاه امام عزم خود را برای بازنگری در بسیاری از بخشها و همچنین بهبود وضعیت فعلی جزم کردیم.
مدیرعامل شرکت تاو آویژه پارس ادامه داد: باز طراحی ساختمان CIP فرودگاه امام و همچنین رسیدن به یک نماد مشخص، از جمله اقداماتی است که به صورت جدی دنبال شده و در این روند تلاش خواهیم کرد هویت معماری و هنر اصیل ایرانی نیز مدنظر قرار داده شود. این مسابقه با هدف ارتقای استانداردهای صنعت گردشگری برگزار میشود.
نظرات کارشناسان و داوران این مسابقه طراحی
در ادامه مراسم، محمدرضا قانعی بهعنوان رئیس هیأت داوران در بخش طراحی جایگاه CIP فرودگاه امام خمینی (ره)، گفت: تعدادی از اساتید برجسته امروز وظیفه داوری در این مسابقه مهم را بر عهده گرفتهاند، که نشان از اهمیت موضوع دارد.
وی اضافه کرد: بخش CIP فرودگاه امام به نوعی دروازه ملی ورود به کشور است و انتظار داریم این پروژه مهم در نهایت تبدیل به یک نماد معماری برای کشور شود.
در ادامه محمدرضا نیکبخت، عضو هیات داوران مسابقه طراحی جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه امام خمینی با اشاره به اینکه طراحی این فضا باید متناسب با کاراکتر فرودگاه امام خمینی (ره) باشد، تصریح کرد: با مرور فرهنگ و تاریخ کشور به دو ستون می رسیم. نخست معماری و دیگری زبان و فرهنگ است. در معماری معاصر بهدلیل وجوه بین المللی ویژگی های بومی کمرنگ شده است. به عبارت دیگر معماران به وجه بین المللی پرداختهاند؛ بنابراین در تلفیق معماری نو موفقیت آمیز نبوده است. البته در بخش کلاسیک توفیقاتی حاصل شده است.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر که قرار است این فضا به دروازه ایران تبدیل شود میتوان از نگاه بزرگانی مانند فردوسی، سعدی، حافظ، مولوی و نظامی در طراحی وجوه آثار هنری استفاده کرد.
همچنین زهرا عبدالهی، مدیر روابطعمومی و عضو شورای سیاستگذاری، سخنران بعدی مراسم بود.
ایشان در صحبتهای خود با اشاره به سیاستهای شرکت در انجام مسئولیت اجتماعی و حمایت از معماران جوان و خلاق کشور افزود: ما در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) به عنوان مجری خدمات CIP ، با تجربه ای چندین ساله در حوزه خدمات تشریفاتی و یکی ازپیشروان این صنعت در ایران، با ارائه خدمات تشریفاتی ویژه به مسافران، تجربهای منحصر به فرد و خاطرهانگیز را برای مشتریانمان فراهم میکنیم.
زهرا عبدالهی در ادامه گفت: تمرکز ما بر ارائه خدماتی است که نهتنها راحتی و آرامش را به مسافران عزیز هدیه میکند، بلکه باعث صرفهجویی در وقت و انرژی آنها نیز می شود و همین تعهد ما به کیفیت، دقت و توجه به جزئیات ما را به یک نام معتبر در میان مشتریان و شرکای تجاریمان تبدیل کرده است.
در ادامه میلاد ناصرالساداتی، عضو شورای سیاستگذاری این مسابقه در سخنانی گفت: استراتژی ما در این مسابقه شامل تدوین و اجرای برنامههای دقیق و کارآمد است که براساس نیازهای واقعی مسافران طراحی شدهاند. ذات معماری اساساً در راستای بهبود کیفیت فضا عمل کرده و این ارتقاء کیفیت فضا، به بهبود تجربه زیسته افراد کمک شایانی میکند. با بهبود تجربه زیسته، ما احساس راحتی بیشتری خواهیم کرد و در نتیجه از حضور در فضا لذت بیشتری خواهیم برد. این همان هدف من از حضور در شورای سیاستگذاری این مسابقه بوده است. با این استراتژی، امیدواریم در آینده تأثیر این حرکت را در بهبود عملکرد مناسب برای مسافران شاهد باشیم.
در پایان این مراسم از پوستر جشنواره با حضور مدیران و داوران در دو بخش معماری داخلی و طراحی المان اختصاصی، رسما رونمایی شد.
https://eghtesademelat.ir/?p=261863