افزایش سرمایه «فجهان» در راه است/ «فجهان» به ازاء هر سهم 60ریال سود تقسیم کرد

مجمع‌عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت جهان فولاد سیرجان با نماد بورسی «فجهان» برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 1402 با حضور 90درصدی سهامداران در هتل ارم تهران برگزار شد و افزایش سرمایه و تقسیم 60ریال سود به ازاء هر سهم مورد موافقت و تصویب سهامداران قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد ملت؛ علی پورمعصومی مدیرعامل شرکت جهان فولاد سیرجان در این مجمع ابتدا گزارشی از اقدامات انجام شده در این مجموعه ارائه کرد و در ادامه از طرح‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای پیش‌روی «فجهان» مطالبی را مطرح کرد و در پایان پاسخگوی تک تک سوالات سهامداران حاضر در مجمع‌عمومی بود.

این در حالی است که شرکت جهان فولاد سیرجان سال 1402 با اتخاذ تدابیر ویژه و شایسته و عزم جزم مدیریت و پرسنل سختکوش و متخصص این مجموعه توانست با تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید؛ گامی بزرگ در به بار نشستن اندیشه‌های متعالی مقام‌معظم‌رهبری بر دارد؛ به گونه‌ای که سال گذشته سال شکوفایی استعدادهای بالقوه زیادی در شرکت جهان فولاد سیرجان بوده است و اقدامات ارزشمندی همچون رکورد کمیت و کیفیت تولید، توسعه سیستم‌ها، رضایت مشتری و … صورت گرفت و این شرکت در سالی که گذشت؛ به عنوان واحد نمونه کشوری انتخاب شد تا برگ‌های زرین دیگری را در ویترین افتخارات خود ثبت کند.

در مجمع‌عمومی «فجهان» چه گذشت؟

پورمعصومی مدیرعامل شرکت جهان ‌فولاد سیرجان در مجمع‌عمومی سالانه این شرکت با تاکید بر ارتقاء و جهش همه‌جانبه تولید محصولات در این مجموعه، به ثبت 65رکورد کمی و کیفی در بخش‌های مختلف تولیدی «فجهان» اشاره کرد و گفت: علیرغم افزایش محدودیت‌های انرژی، اما در تمامی بخش‌های تولید شاهد رشد و رونق چشمگیری بودیم؛ به گونه‌ای که ۶۵رکورد کمی و کیفی در بخش‌های مختلف تولیدی شرکت رقم خورد.

وی در ادامه افزود: در همین راستا در سالی که گذشت؛ موفق به تولید ۹۳۶هزار تن آهن‌اسفنجی، ۸۲۳هزار تن شمش فولادی و ۳۶۵هزار تن میلگرد (که از رشد ۸ درصدی برخوردار بوده است)؛  شدیم.

به گفته مدیرعامل «فجهان» میزان فروش شرکت در سال 1402 نسبت به مدت مشابه سال قبل 23درصد رشد داشته است؛ به گونه‌ای که میزان فروش محصولات این مجموعه ۱۷هزار میلیارد تومان بوده است.

افزایش 42 درصدی فروش صادراتی «فجهان»

پورمعصومی همچنین میزان فروش صادرات محصولات شرکت جهان فولاد سیرجان را یک‌هزار و ۸۰۰میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: فروش صادراتی محصولات «فجهان» نیز از افزایش ۴۲درصدی برخوردار بوده؛ این در حالی است که در بخش میلگرد نیز در این مدت ۸هزار و ۳۰۰میلیارد تومان  محصول به فروش رفته است و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۶۰درصدی برخوردار بوده است.

وی سود خالص تلفیقی شرکت را معادل ۲هزار و ۹۰۶میلیارد تومان اعلام کرد که از رشد ۲۴درصدی برخوردار بوده است و در ادامه گفت: ارزش بازار «فجهان» در سالی که گذشت؛ به عدد ۳۴هزار و ۵۹۵میلیارد تومان رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۶درصدی را رقم زد.

طرح‌های توسعه و افزایش سرمایه

مدیرعامل «فجهان» در ادامه از طرح‌های توسعه‌ای این شرکت خبر داد و همچنین از افزایش سرمایه‌ای که برای اجرای این طرح‌ها لازم و ضروری است، سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: سرمایه کنونی شرکت معادل ۱۱هزار میلیارد تومان است؛ در حالی که قطعا اجرای طرح‌های توسعه‌ای شرکت در افزایش سرمایه تاثیر بسزایی خواهد داشت.

پورمعصومی به دو طرح کارخانه احیا 2 و کارخانه مگامدول به عنوان دو طرح توسعه‌ای این مجموعه اشاره کرد و گفت: در همین راستا با تلاش همکاران و متخصصان داخلی کارخانه احیا ۲ کمتر از ۳۴ماه وارد فاز بهره‌برداری شده است و پروژه کارخانه مگامدول نیز تاکنون ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا پایان تابستان سالجاری وارد مرحله تست سرد خواهد شد.

دستاوردهای مهم «فجهان»

وی در پایان به دستاوردهای مهم شرکت جهان فولاد سیرجان در سال مهار تورم و رشد تولید اشاره کرد و گفت: انجام اقداماتی همچون افزایش 35هزار میلیارد ریالی سرمایه از مبلغ 75هزار میلیارد ریال به مبلغ 110هزار میلیارد ریال، کسب عنوان واحد نمونه کشوری در سی‌وپنحمین جشنواره ملی امتنان، کسب تقدیرنامه 2ستاره تعالی سازمانی از سازمان مدیریت صنعتی، اخذ گواهینامه‌های استاندارد 27001-10004-10002-34000، تمدید گواهینامه‌های استاندارد 9001-45001-50001-14001-CE، کسب رتبه نخست محصول مورد تائید پیمانکاران و مهندسان در پروژه‌های عظیم کشوری، پیشرفت 88.24درصدی پروژه احیا 2 و پیشرفت 74.99 درصدی پروژه احیا مگامدول از جمله دستاوردهای مهم «فجهان» در سال 1402 است. گفتنی است شرکت جهان فولاد سیرجان با توجه به افزایش محدودیت‌های ناشی از کمبود انرژی در سال 1402 نسبت به سنوات قبل باز هم توانست 65رکورد کیفی و کمی را به ثبت برساند که مهمترین آنها رکورد سالیانه تولید آهن‌اسفنجی و نرمه، رکورد سالیانه تولید بریکت و رکورد سالیانه تولید میلگرد است.

شیما تدین پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *