مردکا 118 اکنون دومین ساختمان و سازه بلند جهان پس از برج خلیفه در دبی در انتظار بازدید ایرانیان است

کشور مالزی در سال 2023 با رشد 163 درصدی سفر گردشگران ایرانی مواجه بوده است. شامگاه سه‌شنبه نشست خبری سفارت مالزی با حضور سفیر این کشور در تهران، مدیر گردشگری کشور مالزی در منطقه خاورمیانه، رئیس انجمن دفاتر گردشگری استان تهران و همچنین مدیر فروش شرکت هوایی ایرعربیا در محل هتل اسپیناس تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد ملت“؛ خیری عمر سفیر مالزی در این نشست با بیان مطلب فوق گفت: ظرفیت‌های توسعه بازار گردشگری میان مالزی و ایران می‌تواند بر اساس فرهنگ، تاریخ، طبیعت و تفریحات متنوع باشد. وی در ادامه افزود: برای مثال مالزی با مناظر طبیعی زیبا، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی که ثبت جهانی یونسکو شده‌اند؛ همیشه جذابیت زیادی برای گردشگران ایرانی داشته است. از سوی دیگر معماری منحصربه‌فرد و فرهنگ غنی گنجینه‌ای بی‌نظیر نه تنها برای گردشگران مالزیایی؛ بلکه برای علاقه‌مندان سایر ملل برای سفر به ایران ظرفیت‌های زیادی را پیش‌رو گذاشته است.

سفیر مالزی خبر داد که بر اساس آمار در سال ۲۰۲۲ ، ۷۵۰۰ نفر ایرانی از مقاصد مختلف مالزی بازدید کردند که در سال ۲۰۲۳ این آمار به ۱۹۹۰۸ نفر رسید که حدود ۱۶۳ درصد رشد داشته است.

خیری در خصوص جذابیت‌های کشور مالزی در حوزه گردشگری گفت:جاذبه‌های مدرن مالزی مثل برج‌های پتروناس که نماد گردشگری این کشور است؛ همراه با جزایر زیبای آن از جمله لانکاوی و پنانگ و همچنین فرهنگ متنوع مردمان مهربان مالزی می‌توان سفر لذت‌بخشی را برای گردشگران ایرانی به همراه داشته باشد و همچنین جاذبه جدیدی برای مردم ایران در انتظار است تا به مالزی سفر کنند به جز برج‌های دوقلوی پتروناس؛ مردکا 118 اکنون دومین ساختمان و سازه بلند جهان پس از برج خلیفه در دبی است.به اعتقاد وی مالزی با افتخار موقعیت خود را به عنوان “مقصد سال برتر مورد علاقه مسلمانان” که توسط شاخص جهانی سفر مسلمانان (GMTI) مسترکارت-کرسنت رتبه‌بندی شده؛ حفظ کرده است و این دستاورد همچنین “مقصد سال برتر بانوان مسلمانان” را نیز شامل می‌شود.

سفیر مالزی در پاسخ به سوالی در خصوص پیش‌بینی برنامه‌هایی برای توسعه بازار سفر به این کشور به چند مورد اشاره کرد که می‌توان به انجام تبلیغات مشترک با فعالان صنعت گردشگری ایران و همچنین تبادلات علمی و تخصصی برای افزایش همکاری در زمینه توسعه بسترهای گردشگری، هتل‌ها و خدمات مرتبط با صنعت گردشگری و همچنین برگزاری رویدادهای فرهنگی برای جلب توجه گردشگران و تقویت ارتباطات فرهنگی و در پایان به برگزاری فم‌تریپ‌های گروهی برای تشویق به تبادل گروه‌های تجاری، فرهنگی و‌ رسانه‌ای برای تعمیق ارتباطات و ایجاد فرصت‌های جدید اشاره کرد.

سفیر مالزی در ادامه سخنان خود به پروازهای مستقیم دو کشور برای تقویت توسعه گردشگری دو کشور اشاره کرد و افزود: توسعه پروازها بین شهرهای اصلی و مقاصد گردشگری در مالزی می‌تواند گزینه مناسبی باشد و هم‌اکنون امکان دسترسی با خطوط هواپیمایی منطقه‌ای برای گردشگران ایرانی به آسانی در شهرهای مختلف مالزی و برعکس فراهم است و در این مورد دفاتر خدمات مسافرتی می‌توانند با بسته‌های تور جذاب امکان سفر را فراهم‌ کنند.

خیز مالزی برای کسب مقصد برتر اکوتوریسم جهان

در ادامه نشست خبری خانم روسناه مصطفی مدیر توریسم مالزی دفتر خاورمیانه در خصوص برنامه‌ریزی و ایجاد ظرفیت‌هایی برای دستیابی به اهداف کشور مالزی بر اساس برنامه استراتژیک گردشگری این کشور تا سال ۲۰۳۰ گفت:گردشگری مالزی به طور مداوم بر روی بخش‌های گردشگری ویژه مانند رویدادهای تجاری، گردشگری اکولوژیک، گردشگری مبتنی بر ظرفیت‌های بومی، پزشکی و سلامت، گردشگری آموزشی و سفرهای تجربی تمرکز خواهد داشت تا گردشگران بیشتری را به مالزی جلب کند.

خانم روسناه افزود:در سال 2024 هدف مالزی جذب 27.3 میلیون گردشگر و کسب درآمدی بالغ بر 102.7 میلیارد رینگیت است. برنامه استراتژیک برای تقویت و ترویج تلاش‌های بازاریابی و تبلیغاتی با عنوان کارزار سال بازدید از مالزی ۲۰۲۶ است که هدف آن جلب ۳۵.۶ میلیون گردشگر خارجی و کسب ۱۴۷.۱ میلیارد رینگیت درآمد در سال ۲۰۲۶ می‌باشد. به گفته وی دولت مالزی می‌خواهد این کشور به مقصد برتر اکوتوریسم جهان تبدیل شود و این حرکت با تعهد مالزی به دستیابی به برنامه سال 2030 به عنوان بخشی از 17 هدف توسعه پایدار تحت سازمان ملل متحد (UNSDG)، به ترویج پایداری منابع طبیعی برای تحریک رشد اقتصادی جدید از طریق گردشگری اکولوژیک و ایجاد شغل‌ها مرتبط است.

نبود پرواز مستقیم بین دو کشور مالزی و ایران مهمترین مانع گسترش گردشگری

همچنین امیر پویان رفیعی‌شاد رئیس انجمن دفاتر گردشگری و آژانس‌های هوایی استان تهران در ادامه این نشست خبری در خصوص فعالیت این انجمن در توسعه و ایجاد ظرفیت‌های گردشگری در تهران گفت: این انجمن قدیمی‌ترین انجمن حوزه گردشگری در ایران است که با توجه به قدمت فعالیت و وسعت بالای دفاتر گردشگری عضو این انجمن آمادگی کامل خود را برای توسعه گردشگری بین دو کشور ایران و مالزی را اعلام می‌کند.

رفیعی‌شاد تاکید کرد: این تبادل گردشگر باید به گونه‌ای باشد که گردشگران مالایی هم به ایران سفر داشته باشند. وی در ادامه افزود: ویژگی‌های فرهنگی باعث می‌شود که ایران و مالزی برای گردشگران همدیگر جذابیت‌های بسیاری داشته باشند.

رفیعی‌شاد در پایان توضیحات خود در خصوص روابط گردشگری بین ایران و مالزی نبود پرواز مستقیم بین دو کشور را مهمترین مانع گسترش گردشگری عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که این مشکلات به زودی حل شود و شاهد استقبال بیش از پیش شهروندان دو کشور برای سفر به کشورهای ایران و مالزی باشیم.

امنیت، کیفیت و هزینه کمتر سه عامل خطوط هواپی ایرعربیا در توسعه گردشگری

در ادامه نشست خبری اشکان شهسواری مدیر فروش شرکت هوایی ایرعربیا گفت: خطوط هوایی ایرعربیا با سرلوحه قرار دادن سه عامل امنیت، کیفیت و هزینه کمتر در پروازهای خود سعی در توسعه گردشگری و ارائه خدمات مدرن‌تر به گردشگران ایران و مالزی دارد. وی تاکید کرد: ناوگان هواپیمایی ایرعربیا جوان و مدرن هستند و از هواپیماهای ایرباس 320 و 321 در خطوط استفاده می‌شود.

شهسواری همچنین افزود: ایرعربیا به طور هفتگی 27 پرواز از چهار شهر تهران، شیراز، مشهد و لار استان فارس به شهر شارجه امارات و به طور روزانه از شارجه گردشگران را به کشور مالزی منتقل می‌کند.

گفتنی است در پایان نشست خبری مراسمی به ضیافت شام با حضور مقامات سفارت مالزی در تهران و همچنین مسئولان هواپیمایی ایرعربیا و مدیران دفاتر گردشگری تهران در محل هتل اسپیناس برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *