همه چیز درباره وام سازمانی بلو

افزایش بهره‌وری کارمندان و نیروی انسانی، یکی از چالش‌های حیاتی هر سازمان محسوب می‌شود. سازمان‌ها و کسب‌وکارهای موفق، به خوبی می‌دانند کارمندانی که در طول روز با احساس اضطراب، ناراحتی و نگرانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند فرصتی برای رسیدن به عملکرد مطلوب پیدا نمی‌کنند و در نتیجه برنامه‌های رشد و توسعه سازمان از مسیر خود خارج شده و یا به کندی پیش‌خواهد رفت.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی بلوکارت؛ در مقابل، کارمندانی که از شغل و محیط کاری خود راضیهستند و با اشتیاق در محل کار حاضر می‌شوند، توانایی نوآوری،خلاقیت و کارایی بهتری دارند و به طور منظم عملکرد موفقیت‌آمیزی را از خود به نمایش می‌گذارند به همین دلیل، افزایش رضایت شغلی به عنوان یکی از عوامل اساسی در پیشرفت و موفقیت سازمان‌ها و کسب‌وکارها مطرح است.

بهبود رضایت شغلی کارمندان یک فرآیند آسان نیست و نیازمند استفاده از ابزارها و راهکارهایی است که با برقراریتعامل سازنده، تعهد، رضایت و وفاداری کارمندان را به سازمان ارتقا دهد. در ادامه، بخشی از این راهکارها را بررسیمی‌کنیم.

محل کار ِدوست‌داشتنی

ابتدایی‌ترین و شاید یکی از اساسی‌ترین عوامل موثر در افزایش رضایت شغلی کارمندان، فعالیت در یک محیط کار مناسب و سالماست. اکثر ما زمان قابل توجهی از زندگیمان را در محل کار می‌گذرانیم. بنابراین ایجاد یک محیط کاری دوستانه که احترام و حفظ کرامت انسانی اعضا در اولویت امور قرار گرفته باشد، پایه و اساس یک سازمان موفق را تشکیل می‌دهد.

ارتباطات قوی و گرم میان مدیران و کارمندان نیز می‌تواند در افزایش رضایت برای هر دو طرف موثر باشد. به عنوان مثال بهره‌مندی از نظرات و پیشنهادات کارمندان در مواقع لازم، به افراد احساس تعلق بیشتری داده و رضایت شغلی را تقویت می‌کند.

در کنار این ارتباط و تعامل سازنده و درون این فضای دلپذیر، اعطای پاداش‌های مالی و تشویق کارمندان نیز می‌تواند انگیزه‌ آنها را افزایش دهد و علاوه بر تحقق اهداف سازمان در افزایش رضایت اعضا نیز مثمر ثمر واقع شود.

تعادل یک اصل اساسی

اگرچه کار و شغل افراد، قطعه‌ای مهم از از پازل زندگی کارمندان و کارکنان را تشکیل می‌دهد اما خانواده، دوستان و به طور کلی زندگی شخصی ما نیز بخش‌های بزرگی از این پازل را در برمی‌گیرند. با این وجود این حقیقت را نمی‌توان انکار کرد که توجه کافی و همزمان به هر دوی این بخش‌ها کاری سخت و حتی در برخی شرایط به نظر می‌رسد غیرممکن است. به همیندلیل، حفظ تعادل بین این دو عرصه بسیار مهم است.

برای این کار معمولا سازمان‌های موفق با راهکارهایی همچون ساعت کاری منعطف، امکان دورکاری و… محیطی را فراهم می‌کنند که کارمندان در راحت‌ترین و بهترین حالت به بررسی چالش‌های کاری خود بپردازند. با این راهکار، کارمندان می‌توانند تعادل مناسبی میان زندگی شخصی و کاری خود برقرار کرده و در ساعات کاری خود را میان خانواده دوم خود تصور کنند.

حامی همیشگی

فراتر از تمام مواردی که بررسی کردیم، گزینه دیگری نیز به عنوان یک عامل کلیدی وجود دارد که در کنار سایر مزایا به ایجاد احساس رضایت و ارتقای بهره‌وری کارمندان کمک کند. این راهکار، ارائه و پرداخت وام به کارمندان است که از سازمان‌ها و شرکت‌ها تصویری فراتر از یک محل کار ساخته و آنها را به عنوان حامی و یاور کارمندان معرفی می‌کند.

ارائه تسهیلات جزو تاثیرگذارترین شیوه‌های افزایش رضایت شغلی است و این اطمینان را به کارمندان می‌دهد که در زمان‌های حیاتی و لازم می‌توانند بر روی محل کار خود حساب ویژه‌ای باز کنند و همچون پشتیبانی امن و مطمئن از کمک‌های مالی آن بهره ببرند. برای این کار سازمان‌ها و کسب‌وکارها می‌توانند از بانک‌ها کمک بگیرند و با همکاری این موسسات به کارمندان خود وام سازمانی دهند. «وام سازمانی» یکی از انواع وام‌هایی است که بلوبانک سامان ارائه می‌دهد. در این طرح، سازمان‌ها و شرکت‌هامی‌توانند به‌ راحتی و مطابق با اعتبار هر کدام از نیروهای خود، تسهیلات متنوعی را به‌ آن‌ها ارائه دهند. این تسهیلات بدون نیاز به وثیقه و ضامن و به شکل کاملا آنلاین پرداخت می‌شود.

برای دریافت این وام از بلوبانک سامان کافیست مراحل زیرتوسط سازمان‌ها و کارمندان طی شود:

• باز کردن حساب حقوقی توسط سازمان (شریک تجاری)

• ارائه چک ضمانت توسط سازمان مربوطه به بلوبانک سامان

• واریز حقوق ماهانه پرسنل به حساب بلوبانک سامان کارمندان

• ارائه گواهی کسر از حقوق

پس از انجام این مراحل و ارسال درخواست از سوی سازمان‌ها، گزینه وام برای کارمندان در اپلیکیشن بلوبانک سامان فعال می‌شود. کارمندان سازمان‌ها با مراجعه به منوی «فروشگاه» در اپلیکیشن و انتخاب گزینه «وام» می‌توانند، میزان تسهیلاتو زمان بازپرداخت آن را مشاهده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *