کارگزاری بانک مسکن سی‌ساله شد

آئین گرامیداشت سی‌‌امین سال تأسیس شرکت کارگزاری بانک مسکن عصر روز گذشته در سالن همایش‌های هتل ارم برگزار شد.

به گزارش اقتصاد ملت؛ علی عسگری سرپرست بانک مسکن در این مراسم گفت: اکنون بازار سرمایه در مسیر طبیعی خود قرار گرفته و رونق به بازار بازگشته است و شرایط کلان اقتصادی نشاندهنده تداوم رشد و پیشرفت بازار سرمایه است.

وی در ادامه افزود: با توجه به استقبال خوبی که از این بازار شده است؛ می‌‌طلبد شرکت‌‌هایی که در حوزه بازار سرمایه فعال هستند؛ رونق لازم را به این بازار بدهند.

دکتر مجید عشقی رئیس سازمان بورس‌واوراق‌بهادار نیز در این مراسم گفت: با تلاش خانواده بازار سرمایه و کمک دولت؛ بورس در وضعیت مناسبی قرار دارد و اعتماد نسبی به بورس بازگشته است؛ به گونه‌ای که روزانه حدود ۴۵۰ هزار نفر در بازار داد و ستد می‌کنند.

وی با بیان اینکه اتفاقات سال ۹۹ موجب توسعه زیرساخت‌ها شد، تصریح کرد: به رغم افزایش حجم معاملات؛ همه سامانه‌‌ها به خوبی تجهیز شده‌اند و معاملات به راحتی انجام می‌شود.

دکتر عشقی در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه شرایط فعلی بازار سرمایه تداوم داشته باشد، افزود: بازار سرمایه مسیر هدایت منابع به سمت بخش مولد اقتصاد است.

رئیس سازمان بورس با توصیه به سرمایه‌گذاران که از طریق مشاوران حرفه‌ای دارای مجوز و صندوق‌ها در بورس سرمایه‌گذاری کنند، افزود: آسیب‌‌های سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ ناشی از ورود مستقیم به بازار سرمایه بود.

جای خالی صنعت ساخت‌وساز در بازار سرمایه

دکتر عشقی در بخش دیگری از اظهارات خود به اهمیت صنعت مسکن اشاره کرد و گفت: هر چند که بازار مسکن با بازدهی مناسبی همراه است، اما این بخش از لحاظ تامین مالی با مشکلات زیادی روبه‌رو است.

وی با بیان اینکه به رغم اقدامات انجام شده، متاسفانه جای مسکن در بازار سرمایه همچنان خالی است، افزود: امیدواریم نهادهای مالی ضمن بهره‌‌برداری از ابزارهای مالی موجود؛ ابزارهای جدید نیز راه‌‌اندازی کنند.

شیما تدین پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *