عضو جامعه مشاوران رسمی مالیاتی مطرح کرد: روش های سنتی در حسابرسی های مالیاتی حذف می شود

امروزه اخذ مالیات به شیوه‌های مدرن یک اصل اقتصادی مهم در اقتصاد محسوب می‌شود و در کشور ما هم مجلس در سال ۹۴ طی مصوبه تأکید داشت که مالیات باید به صورت سامانه‌ای و هوشمند اخذ شود، اما هیچگاه به مرحله اجرا نرسید تا اینکه مجلس یازدهم قانونی را تحت عنوان سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی تصویب کرد.

به گزارش اقتصاد ملت و به نقل از درآمد نیوز – محمدرضا آذین؛ امروزه اخذ مالیات به شیوه‌های مدرن یک اصل اقتصادی مهم در اقتصاد محسوب می‌شود و در کشور ما هم مجلس در سال ۹۴ طی مصوبه تأکید داشت که مالیات باید به صورت سامانه‌ای و هوشمند اخذ شود، اما هیچگاه به مرحله اجرا نرسید تا اینکه مجلس یازدهم قانونی را تحت عنوان سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی تصویب کرد .

در این خصوص با توجه به اینکه در هفته مالیاتی هستیم خبرنگار درآمد نیوز به سراغ آقای احمد غفارزاده مشاور مالیاتی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی رفت ایشان اظهار داشت: قانون پایانه های فروشگاهی و ساماندهی مودیان مالیاتی دو هدف را رصد دارد. هدف اصلی این قانون مالیاتی، اطلاعات محور بودن آن درنظام مالیاتی است. دومین هدف فرایند های رسیدگی مالیاتی را بطور کامل و بصورت هوشمند رصد می کند. در واقع می توان گفت این قانون، در صورت اجرایی شدن بسیاری از نقصان های فعلی سازمان مالیاتی برطرف می نماید. و ماشاهد شفافیت ها در رسیدگی ها خواهیم شد. در ادامه به مشروح گفتگو با ایشان می پردازیم.

احمد غفارزاده مشاور مالیاتی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی: قانون پایانه های فروشگاهی نخستین بار در ۲۱/۰۷/ ۱۳۹۸ تصویب شده است. این قانون در ابتدا برای ساماندهی صندوق های فروش تصویب شد. در گذشته احکامی داشتیم که بعضی از اصناف را مکلف به نصب و نگهداری صندوق های فروش می نمود. ولیکن قانون فوق جامع و کامل نبود. با گذشت زمان لایحه ای تکمیلی برای قانون فوق و با اهدافی کاملتر از اهداف دولت در مجلس تهیه و به عنوان قانون پایانه های فروشگاهی و ساماندهی مودیان مالیاتی با اهدافی بلند تر برای رسیدگی مودیان مالیاتی تصویب شد.

سامانه مالیاتی پل ارتباطی مستقیم مودیان با سازمان امور مالیاتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *