اصغرباباپور: بانک ایران زمین به بانک عامل شرکت‌های فین‌تکی تبدیل می‌شود

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد ملت «اصغر باباپور»، مدیر امور تحقیق و توسعه بازار بانک ایران زمین درباره برنامه ها و فعالیت های مشترک بانک ایران زمینه با کسب و کارهای نوین عرصه فناوری گفت: تمرکز و خدمات بانک ایران زمین در راستای همکاری با استارتاپ‌های حوزه فین تک است، بر همیت اساس به دنبال آن هستیم که فین‌تک‌ها و استارتا‌پ‌ها به راحتی از پلتفرم باز ما استفاده کنند.
 
وی افزود: بانک ایران زمین از جمله بانک‌های پیشرو کشور است که بسیار علاقه‌مند است زیرساخت‌ها و زنجیره‌های موردنیاز استارتاپ ها را در اختیار آنها قرار دهد. ما در بانک ایران زمین در این راستا گام‌هایی را نیز برداشته‌ایم و به سرعت در حال طی این مسیر هستیم و در نظر داریم به عنوان بانک عامل شرکت های فین تکی و استارتاپی مطرح شویم و خدماتی را در این زمینه ارائه دهیم.
 
باباپور با بیان اینکه معتقدم سرویس‌های بانکی باید به راحتی در اختیار همه گروه‌ها قرار بگیرد و همه باید بتوانند از آن استفاده کنند، گفت:‌ حرکت به سمت بانکداری دیجیتال یک الزام است و این موضوعی نیست که کسی بخواهد آن را انتخاب کند.
 
وی تاکید کرد: بانکداری دیجیتال یک الزام است و همه باید به سمت آن بروند و هرکه زودتر به سمت آن حرکت کند بازار و سهم درستی از آن را دریافت می کند و هرکه دیرتر حرکت کند عقب خواهد ماند.
 
مدیر امور تحقیق و توسعه بازار بانک ایران زمین درباره نظام چرخه معیوب کارمزدها و عدم تصمیم گیری درست در این باره نیز گفت: بانک ها در کشور ما سود 20 درصد می دهند، از طرفی دیگر، دارندگان کارت عادت کرده اند که پول خدماتی که دریافت می کنند را ندهند، کارمزد و پذیرنده هم به همین صورت، شتاب و شاپرک در هر شرایطی کارمزد خود را می گیرند و ذینفع هستند پس چرا باید زیربار تصمیمات اساسی بروند که برایشان تبعات اجتماعی دارد.
 
باباپور با دفاع از ایده مطرح شدن موضوع کیف پول الکترونیکی نیز گفت: در همه جای جهان تراکنش های خرد بر بستر کیف پول الکترونیکی انجام می شود، راه اندازی کیف پول کار خیلی پیچیده ای نیست و امکان راه اندازی آن وجود دارد.
 
وی تاکید کرد: تصمیم گیری درباره نظام کارمزد تصمیم پیچیده ای نیست و همانطور که درباره مانده گیری این تصمیم گرفته شد ما باید در قبال نظام کارمزد نیز تصمیمات درستی را اتخاذ کنیم.
 
باباپور تاکید کرد: نخست باید بحث 3کارمزد را سامان دهیم، برای اینکه منافع #شاپرک و #بانک مرکزی نیز حفظ شود می شود این مدل را با یک ترتیبی که دارنده کارت آن را #پرداخت کند ساماندهی کرد. از سوی دیگر معتقدم در پرداخت های خرد باید به سراغ کیف پول برویم.

 

#معصومه_صالحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *