رونمایی از خرید بلیط ایرلاین های خارجی با کارت شتاب بانکی توسط شرکت “علی بابا”

به گزارش خبرنگار اقتصاد ملت؛ مجید حسینی نژاد موسس شرکت سفرهای علی بابا با اشاره به اینکه خرید آنلاین بلیط خارجی در سالهای گذشته مورد بی توجهی واقع شده بود اما با افتتاح این سامانه خرید بلیط تمامی ایرلاین های خارجی فراهم شده است گفت: این سامانه امکان تغییر تاریخ و استرداد بلیط بدون جریمه را فراهم کرده است.
وی با اشاره به تنوع زیاد مسیرهای هوایی عنوان کرد: گاهی برای خرید بلیط یک کشور 200 گزینه خرید وجود دارد و در یک گفت و گوی تلفنی تنها امکان بررسی 6 تا 7 گزینه وجود خواهد داشت اما در سامانه خرید آنلاین بلیط خارجی تلاش می شود تا بهترین گزینه خرید در اختیار مشتری قرار گیرد.
موسس شرکت سفرهای علی بابا افزود: در تغییر تاریخ و استرداد بلیط نیز امکانات ویژه ای در این سامانه پیش بینی شده و پول استرداد کمتر از چند دقیقه به مشتری برگردانده می شود در حالی که پیش از این گاه تا یک ماه طول می کشید تا مبلغ به مشتری بازگردانده شود. در واقع با وجود برخی سامانه های خرید اینترنتی بلیط هواپیما، در صورت کنسل شدن بلیط توسط خریدار، وجه آن بصورت آنلاین به کارت خریدار واریز می شود و دیگر لازم نیست خریدار سه هفته تا یک ماه منتظر استرداد وجه پرداختی برای بلیط بماند.
حسینی نژاد تصریح کرد: تجربه خرید بلیط هواپیمای داخلی در سایت علی بابا در سامانه خرید بلیط از ایرلاین های خارجی مورد استفاده واقع شده است.
وی با بیان اینکه ایجاد این سامانه به شفاف سازی قیمت ها و انتخاب بهتر مشتری کمک می کند، خاطرنشان کرد: تعدد و تنوع قیمت ایرلاین ها بهترین گزینه انتخابی را در اختیار خریدار قرار می دهد و روزانه 500 هزار سرچ در این سایت انجام می شود.
حسینی نژاد با بیان اینکه تحول در فروش بلیط خارجی با استفاده از این سامانه خرید فراهم شده است، تصریح کرد: شرکت علی بابا اولین موسسه هواپیمایی دانش بنیان کشور شده است و به مناسبت شروع به کار این سامانه خریدها تا یک ماه از کدهای تخفیف برخوردار خواهند بود.
وی با اشاره به امکاناتی که در این سامانه فراهم شده است بیان کرد: با مراجعه به سایت می توان کمتر از 60 ثانیه بلیط پرواز را از سایت علی بابا خریداری کرد.
حسینی نژاد درباره پروژه های آتی این شرکت نیز گفت: پروژه های آتی این شرکت درباره محتوای گردشگری است تا به هر خریداری با هر سطح درآمد بتوان پکیج گردشگری با سطح درآمد و هزینه ای که فرد می خواهد در آن سفر داشته باشد ارائه داد.
وی ادامه داد: همچنین بخشی به سایت افزوده می شود تا مردم بتوانند نظرات خود را ارائه داده و امکان افزایش کیفیت خدمات هتل ها، رستوران ها و ایرلاین ها را فراهم کرد.
حسینی نژاد تصریح کرد: تکمیل فرایند اخذ بلیط، اقامتگاه و هتل موجب ارائه پکیج گردشگری می شود. وی تاکید کرد: در فضای آفلاین شفافیت وجود ندارد و ایجاد این سامانه به شفاف سازی قیمت های بلیط هواپیما و خدمات گردشگری کمک خواهد کرد.
وی با اعلام اینکه برای اولین بار امکان خرید اینترنتی بلیط پروازهای خارجی با کارت‌های عضو شبکه شتاب فراهم گردیده است، بیان داشت: در سیستم خرید اینترنتی بلیط پروازهای خارجی علی‌بابا امکان دسترسی به پروازهای تمامی ایرلاین‌های معتبر داخلی و خارجی مانند لوفتهانزا، ترکیش، ایرفرانس کی ال ام، اکراینی، ایرفلوت، آذربایجانی و … با بهترین قیمت‌ها از مبدا ایران فراهم شده است.
وی افزود: امکان خرید و استرداد آنلاین بلیط کلیه ایرلاین‌های خارجی برای کاربران فراهم شده است و امروز امکانی برای مسافران پروازهای خارجی فراهم شده که بی نیاز به تماس با آژانس های مسافرتی، خود نسبت به رزرو بلیط هواپیما اقدام کنند.
حسینی نژاد در پایان تاکید کرد: مسافران پروازهای خارجی می توانند بلیط سفر خود را از طریق کارت شتاب بانکی رزرو و خریداری کنند. با وجود سامانه های خرید اینترنتی بلیط هواپیما، همچون ALIBABA.IR  مسافران این امکان را دارند که بلیط خود را هر زمان و به هر مقصدی به صورت آنلاین خریداری کنند، ویژگی سامانه علی بابا، ارسال آنیِ بلیط به ایمیل مسافر است، در حالی که بیشتر آژانس ها، بلیط مسافر را تا روزهای نزدیک پرواز ارسال نمی کنند و این نگرانی تا لحظه  دریافت بلیط همراه مسافر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *