ایران از هر برنامه ای برای تنظیم بازار نفت حمایت می كند

به گزارش روابط عمومی وزارت نفت؛ بیژن زنگنه در حاشیه دیدار با وزیر انرژی آفریقای جنوبی افزود: تولید نفت ایران به دوران قبل از تحریم ها بسیار نزدیك شده است. پس از لغو تحریم ها تولید نفت ایران یك میلیون بشكه افزایش یافته است كه این روند تا رسیدن به سهم ایران به میزان پیش از تحریم ها ادامه دارد.
وی با تاکید بر اینکه “نشست دوحه را گام خوبی می دانیم” گفت: (این نشست) گرچه نتوانست به نتیجه برسد اما آغاز خوبی برای همكاری بین اعضای اوپك و غیراوپك بود و اینكه تولیدكنندگان بزرگ اوپك پذیرفتند باید كاری برای تغییر وضع انجام دهند.
زنگنه به كاهش قیمت نفت یك روز پیش از نشست دوحه اشاره كرد و افزود: پس از برگزاری نشست دوحه، قیمت نفت روند نزولی نیافت؛ زیرا جریان بازار و خواست تولیدكنندگان و مصرف كنندگان برای اقتصاد جهانی این است كه باید قیمت های نفت در سطح جهانی افزایش بیاید. وی ادامه داد: این مساله سبب می شود در بلندمدت، بر اساس نظام عرضه و تقاضا به سرمایه گذاری پرداخته شود تا در آینده، كمبود عرضه ای ایجاد نشود و دوباره با شوك قیمتی و جهش رو به بالا روبرو نشویم.
علاقمندی ایران و سوئد برای گسترش همكاری در بخش های مختلف انرژی
وزیر نفت ایران از علاقمندی به گسترش همكاری ها با كشور سوئد در بخش های مختلف حوزه انرژی خبر داد.
زنگنه در دیدار با ابراهیم بایلان وزیر انرژی سوئد به همكاری دو كشور در بخش های مختلف انرژی اشاره كرد و گفت: البته این همكاری در بخش نفت در گذشته محدود بوده است. وی با بیان اینكه دو كشور بیشتر در حوزه های فناورانه با یكدیگر ارتباط داشته اند، تصریح كرد: شركت های سوئدی ASA«آس آ» و ABB«ای بی بی» هم اكنون در بخش برق در ایران فعال هستند.
آغاز مذاکرات جدید صادرات نفت ایران به قاره سیاه
وزیر نفت در دیدار با وزیر انرژی آفریقای جنوبی اظهار کرد: امیدواریم روابط ایران و آفریقای جنوبی در حوزه انرژی افزایش یابد.
زنگنه در دیدار تینا جومت پترسون وزیر انرژی آفریقای جنوبی ضمن خوشامدگویی به وی ابراز امیدواری کرد: این ملاقات مقدمات خوبی را برای دیدار فردای رؤسای جمهوری دو کشور فراهم می کند. وی با اشاره به گفتگوهای پیشین با وزیر انرژی آفریقای جنوبی برای توسعه روابط میان دو کشور تصریح کرد: اکنون با توجه به این که تحریمهای تحمیلی علیه ایران برداشته شده است، شرایط ایران نسبت به گذشته بسیار متفاوت است. وزیر نفت با بیان اینکه آفریقای جنوبی یکی از خریداران مهم نفت ایران در گذشته بوده است، اظهار کرد: امیدوارم هرچه زودتر روابط تجاری میان دو کشور افزایش یابد. زنگنه ادامه داد: امیدوارم خرید نفت آفریقای جنوبی از ایران افزایش و همکاری شرکتهای دو طرف در حوزه انرژی افزایش یابد. براساس این گزارش آفریقای جنوبی تلاش می کند همانند بسیاری از کشورهای غربی پس از توافق جامع هسته ای وین و پیش از لغو تحریمهای ایران، زمینه های همکاری را با این کشور بررسی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *