جزئیات مصوبه مجلس در خصوص قیمت بنزین

براساس مصوبه مجلس قیمت بنزین در سال 95 تا 180 لیتر هزار تومان، از 180 تا 220 لیتر 1500 تومان، از 220 لیتر تا 260 لیتر 1750 تومان و 260 لیتر به بالا 2هزار تومان است. با اجرایی شدن این مصوبه دوباره کارت سوخت به جایگاه‌ها بازخواهد گشت. بنابراین مصوبه دولت چهار ماه زمان دارد تا کلیه خودروهای فاقد کارت سوخت را مجهز کند و پس از آن قیمت جدید را اعمال کند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: براساس این مصوبه دولت برای هر خودرو با توجه به تعداد سیلندر میزان سوخت نیز باید مشخص کند و بعد از آن در صورتی که خودرو بیش از سوخت پایه مصرف کرد  به عنوان پرمصرف شناخته خواهد شد.
پورابراهیمی تصریح کرد: کسانی که پرمصرف هستند باید قیمت سوخت را مطابق قیمت شناور یعنی فوب خلیج فارس به اضافه هزینه حمل و نقل پرداخت کند ضمن آنکه عوارض و مالیات نیز به آنها اضافه خواهد شد.
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی درباره نحوه چگونگی انجام این مصوبه گفت: این کار برای دولت هزینه‌ای ندارد؛ زیرا قبلاً دولت هزینه تعریف کارت سوخت و مجهز کردن جایگاه‌ها را انجام داده و در واقع باید یک تغییر نرم‌افزاری برای احتساب سوخت مصرفی هر خودرو انجام دهد.
براساس این گزارش با تصویب این مصوبه دیگر خودروهای شخصی و افرادی که خارج از سیستم تاکسیرانی اقدام به جابجایی مسافر می‌کنند؛ نمی‌توانند این کار را انجام دهند و در واقع به علت هزینه مصرف پلکانی دیگر این امر برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *