حقوق بازنشستگان افزایش می‌یابد

علی ربیعی اظهار کرد: دولت در راستای کاهش نرخ بیکاری، برنامه‌های متعددی در حمایت از دانشجویان و جوانان کارآفرین دارد که طرح‌های کارآفرینانه از جمله این طرح‌هاست و اجرای آن گام موثری در جهت کاهش بیکاری در کشور خواهد بود. وی درباره زمان تعیین دستمزد کارگران افزود: موضوع دستمزد کارگران به شکل سه جانبه و در جلسات میان نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت همچنان در دست بررسی است و شخصا در جلسه‌های آینده حضور خواهم داشت و از نزدیک در جریان امر قرار خواهم گرفت.
ربیعی همچنین از افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: درصددیم تا حقوق و دستمزد بازنشستگان را به صورت پلکانی افزایش بدهیم.
وی از تلاش برای کاهش نرخ بیکاری تا پایان کار دولت یازدهم خبر داد و افزود: راهبرد دولت در آخرین جلسه شورای عالی اشتغال، تک رقمی شدن بیکاری است از این رو درصدد هستیم که تا پایان کار دولت تدبیر و امید، این هدف را بر مبنای نظام عرضه و تقاضای نیروی کار محقق کنیم.
به گفته وی، ایجاد اشتغال در صنایع پیشرفته و بهبود فضای کسب و کار به تناسب نیازها در مناطق مختلف کشور از جمله رویکردهایی است که دولت در دستور کار دارد تا متناسب با ظرفیتها و امکانات هر منطقه برای بیکاران شغل ایجاد شود. وی تربیت تکنسین‌های حرفه‌ای در دانشگاهها را حایز اهمیت دانست و افزود: دولت در نظر دارد تا شرایط را به گونه‌ای فراهم کند که دانشجویان در حین تحصیل در دانشگاه شغل آینده خود را نیز پیش‌بینی کنند.
ربیعی تاکید کرد:هر کشوری که بخواهد در عرصه ملی و بین‌المللی پیشتاز باشد باید نیروهای ماهر و متخصص و خلّاق در اختیار داشته باشد از این رو تربیت افراد متخصص و ماهر در کشور را راهکاری اساسی برای توسعه اشتغال و اقتصاد کشور می‌دانیم.
به اعتقاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش نیروهای کار متناسب با فضای کسب و کار تاکنون مورد توجه قرار نگرفته و همین امر به افزایش بیکاری در کشور دامن زده است.
ربیعی با اشاره به اهمیت توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در کشور خاطرنشان کرد: با فراگیری این مهارت‌ها و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به جوانان می‌توانیم مسیر توسعه اشتغال در کشور را با سهولت طی کنیم و به سمت تک رقمی کردن نرخ بیکاری برویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *