نرخ بیکاری را تک رقمی می‌کنیم

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: الگوی برجام باید در تمامی شرایط اقتصاد کشور حاکم شود؛ به این معنا که اولین اثر برجام در اقتصاد است و باید الگوی آن را برای حل مسائل اقتصادی نیز پیاده کنیم.
به گفته ربیعی، اولین فصل برجام جلوگیری از ریخت و پاش‌های غیرضروری و اجرای پروژه هایی است که امروز یک به یک در حال تعطیلی هستند، ضمن اینکه دیگر حق نداریم «کارهای پوپولیستی» در اقتصاد انجام دهیم.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی دومین درس برجام را اجماع سازی در خصوص حل مسائل دانست و تصریح کرد: سومین آموزه برجام گفتگو است که باید بیشتر در کنار هم قرار گرفته و با هم برای حل مشکلات به نتیجه برسیم.
 وی اظهار کرد: چهارمین الگوی برجام بازی در یک میدان «برد-برد» بود که بنابراین امتیازات اقتصادی برجام نیز باید برای همه ایرانیان، شرکای اجتماعی، مردم فقیر، کارگر، سرمایه گذار و کارآفرین باشد و در این میان باید تمام ذی‌نفعان از اقدامات اقتصادی منتفع شوند.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اذعان کرد: برای رسیدن به رشد ۸ درصدی اقتصاد، ۸۰۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز داریم که بنابراین باید از اتخاذ تصمیمات کج در خصوصی سازی پرهیز کنیم. وی گفت: کارآفرینان خانه‌شین باید به میدان بیایند و باید با یک جریان بی هویت سرمایه گذاری نیز مبارزه کنیم و آنهایی را که می‌خواهند از پول، مجدد پول به دست آورند، حمایت نکنیم.
ربیعی افزود: کارآفرینان منزوی شده باید احیا شده و نظام تامین مالی برای بنگاه های خصوصی کوچک و متوسط پیش رود بنابراین کارهای بزرگی در اقتصاد داریم که باید انجام دهیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه نرخ بیکاری را تک رقمی خواهیم کرد، گفت: این امر با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی موجود در کشور امکان پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *