تولید 7.5 هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر برنامه اصلی وزارت نیرو است

حمید چیت چیان اظهار داشت: برنامه گسترده ای برای کاهش انتشار کربن در ایران پیش بینی شده است.
وی گفت: وزارت نیرو متعهد شده که تا سال 2030 میلادی حداقل هفت هزار و 500 مگاوات انرژی از نیروگاه های تجدیدشونده تولید کند که شامل نیروگاه های بادی، آبی کوچک، خورشیدی، زمین گرمایی و زیست توده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: تحقق پنج هزار مگاوات از ظرفیت ذکرشده در برنامه ششم توسعه برنامه ریزی شده و خرید تضمینی و بلندمدت انرژی تولیدی با این شیوه، امکان توسعه هرچه بیشتر این نوع نیروگاه ها در کشور را فراهم می سازد.
چیت چیان خاطرنشان ساخت: کاهش تلفات انرژی در شبکه از دیگر برنامه های جدی است که در یک سال و نیم گذشته چهار درصد کاهش داشته است.
تلفات انرژی برق در شبکه های توزیع در آغاز به کار دولت یازدهم 15 درصد بود که امروز به کمتر از 11 درصد کاهش یافته است.
وی یادآور شد: تبدیل نیروگاه های گازی به سیکل ترکیبی دیگر برنامه در دست اقدام وزارت نیرو برای کاهش کربن است و اینک 16 هزار مگاوات نیروگاه گازی در کشور وجود دارد که برای تبدیل هشت هزار مگاوات آن به سیکل ترکیبی تاکنون قرارداد امضا شده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: هزینه های این تبدیل تا چند سال آینده از محل سوخت صرفه جویی شده توسط دولت پرداخت می شود ، نیروگاه پرند که با سرمایه گذاری گروه مپنا سال آینده وارد مدار می شود و نیروگاه فردوسی طوس از جمله این نیروگاه های سیکل ترکیبی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *