فیلتر هوای سنیک با قابلیت کاهش 20 درصدی آلاینده ها تولید و رونمایی شد

 

فیلتر هوای سنیک با قابلیت کاهش 20 درصدی آلاینده ها تولید و رونمایی شد

فیلتر هوای سنیک غنی شده با تکنولوژی AAA با حمایت اتحادیه لاستیک، روغن، پنچرگیران و فیلترسازان در هفته هوای پاک تولید و رونمایی شد.

عباس سماواتی رئیس اتحادیه لاستیک، فیلتر، روغن و پنچرگیران تهران در این مراسم با اعلام رسمی عرضه فیلتر سینک به بازار ایران گفت: کاهش آلودگی هوا با استفاده از کیفی سازی قطعات خودرو در دستور کار تولیدکنندگان و مسئولان کشور قرار گرفته و در این راستا فیلتر جدیدی با قابلیت کاهش 20 درصدی برخی از آلاینده های خودرو به بازار عرضه شده است.

وی گفت: ارگانو فیلتر هوای اتومبیل سنیک غنی شده توسط محلول تری ای نسل جدیدی از فیلترهای هاست که تحت استاندارد ISO9001 و با نظارت سازمان استاندارد ایران تولید شده است. وی افزود: محصولات دانش بنیان ارائه شده توسط این مجموعه قابلیت استفاده برای انواع اتومبیل های داخلی و خارجی دوگانه سوز و تک سوز را داشته و کارایی استفاده از این نوع فیلترها تحت شرایط استاندارد دامنه ای تا 5 هزار کیلومتر را در بر می گیرد.

سماواتی در پاسخ به پرسشی درباره واردات لاستیکهای با کیفیت پایین به بازار گفت: توزیع لاستیک های وارداتی که از کیفیت مناسب برخوردار نیستند واقعیتی است که باید راهکارهای لازم به منظور کنترل آن صورت گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به رفع تحریم ها اتحادیه صنف لاستیک و فیلتر که متولی ساماندهی موضوعات مربوط به این کالاهاست معتقد است موضوعات قاچاق و یا موضوعات مرتبط با توزیع لاستیک های فرسوده قابل رفع است.

رئیس اتحادیه لاستیک، فیلتر، روغن و پنچرگیران تهران خاطرنشان کرد: لاستیک های وارداتی که به صورت قاچاق وارد کشور می شوند در دمای 50 درجه با رطوبت بالا و شرایط نگهداری بسیار نامطلوب در بنادر دبی نگهداری می شوند و پس از وارد شدن به کشور نیز ماه ها در انبارها دپو می شوند به همین دلیل ممکن است کیفیت لاستیک های توزیعی ای وارداتی در بازار در مواردی نامطلوب باشد.

وی از واردات لاستیک به برخی از بنادر آزاد خبر داد و افزود: برخی افراد سودجو این لاستیک ها را به کشور وارد می کنند و برخی افراد سودجو به خاطر سود بیشتر این لاستیک ها را در انبارهایی که باید از شرایط استاندارد نگهداری برخوردار باشند انبار نمی کنند.

سماواتی در مورد کیفیت روغن های خودرو نیز گفت: مصرف کنندگان باید توجه لازم را به کیفیت روغن خودروی خریداری شده داشته باشند و در مواردی دیده می شود که باقیمانده روغن های استفاده شده در کارگاه های نامناسب دوباره تصفیه و به بازار عرضه می شوند. البته اگر این کار به صورت استاندارد انجام شود و افزودنی های لازم نیز به این روغن ها صورت گیرد برای بار دوم قابل استفاده خواهند بود. اما به طور معمول این شرایط به وجود نمی آید .

وی بر ضرورت همکاری سازمان های ذی ربط با کمک اتحادیه برای رفع این معضل تاکید کرد و افزود: جلوگیری از سوءاستفاده از مصرف کنندگان به هوشمندی و دقت آنها و کنترل بازار توسط نهادهای ذی ربط نیازمند است.

موسوی از تیم مخترعین این محصول خاطرنشان کرد: امروز بحث تجاری سازی تکنولوژی در یک حرکت واقعی صورت گرفته و محصولی دانش بنیان به مصرف کننده معرفی شده است.

وی افزود: ماده جدید به کاررفته در این فیلتر در سالهای گذشته از یک سرخس آبی صورت می گرفت که با پیشرفت تکنولوژی این ماده از زباله شهری و کمپوست استخراج می شود بنابراین می توان گفت این تکنولوژی به صورت بومی و با مواد اولیه ارزان صورت گرفته است.

موسوی با بیان اینکه این ماده بنیادین هیچ تغییری در ماهیت فیلترهای جدید ایجاد نمی کند تاکید کرد: قدرت، شتاب و گشتاور خودرو با استفاده از این فیلتر تا 30 درصد افزایش می یابد و راننده آرامش خودرو را با استفاده از این فیلترها احساس خواهد کرد.

عضو تیم مخترعین فیلتر سنیک تصریح کرد: به دلیل بهسوزی مناسب سوخت و اکسیداسیون مناسب در هنگام احتراق، احتراق ناقص به احتراق کامل و احتراق پیشرفته ارتقا می یابد و کاهش قابل ملاحظه ای در میزان منوکسید کربن حاصل می شود که براورد اولیه آن حدود 20 درصد است.

وی در خصوص ویژگی های منحصر به فرد ارگانو فیلتر سنیک غنی شده با AAA گفت: افزایش قابل ملاحظه قدرت موتور، افزایش شتاب خودرو و گشتاور نیرو و بالا رفتن راندمان نهایی موتور تا 30 درصد، بهبود عملکرد قطعات موتور و کاهش استهلاک اجزا موتور و بهبود عملکرد سوپاپها، رینگهها و اجزای داخلی موتور، ارتقای بهسوزی و بهبود عملکرد سوخت و آماده شدن شرایط لازم جهت کاهش مصرف سوخت در کوتاه مدت تا میزان 25 درصد (تحت شرایط استاندارد)، کاهش دفعات تعویض روغن موتور به دلیل بهسوزی مناسب و عملکرد بهتر قطعات مکانیکی موتور، کاهش دفعات تعویض فیلتر روغن به دلیل کاهش رسوبات، کاهش خوردگی و افزایش راندمان موتور، کاهش قابل ملاحظه هزینه های تعمیر و نگه داری اتومبیل در میان مدت، کاهش معنی دار بخار سوخت و استارت بهتر در اتومبیل مستعمل و افزایش کارایی اتومبیل، کاهش بی تردید آلودگی های زیست محیطی به خصوص کاهش میزان منواکسید کربن تا 20 درصد و مطلوبیت اقتصادی استفاده از آن به دلیل قیمت پایین، راندمان و طول عمر مناسب، کاهش مصرف سوخت و سهولت استفاده و دسترسی آسان از جمله ویژگی های این فیلتر هوا محسوب می شود.

عضو تیم مخترعین فیلتر سنیک خاطرنشان کرد: کاهش آلودگی های زیست محیطی، کاهش معنی دار بخار سوخت و استارت بهتر در اتومبیل های مستعمل و افزایش کارایی اتومبیل، کاهش دفعات تعویض فیلتر به دلیل کاهش رسوبات، کاهش خوردگی و افزایش راندمان موتور از دیگر ویژگیهای فیلتر جدید عرضه شده به بازار کشور است.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *