بررسی وضعیت اجرای قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)؛ محمدرضا عبداللهی ضمن تاکید بر رفع عیوب تکراری خودروها توسط عرضه کنندگان گفت: قبل از اینکه مصرف کنندگان و ناظرین قانونی در خصوص عیب های پیش آمده در خودروهای تولیدی تذکر دهند، باید خودروسازان این قضیه را پیشگیری کنند.
مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات  وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دو وظیفه اساسی واحدهای ارتباط با مشتریان شرکت‌های خودروساز گفت: یکی وظیفه ذاتی است که با رعایت اصل مشتری مداری، رقابت پذیری، تولید بیشتر و تصاحب سهم بیشتر بازار باید بندهای قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو و آیین نامه اجرایی مربوطه  را رعایت کنند و دیگری اعلام به موقع بازخورد نظرات مصرف کنندگان به حوزه‌های کیفی، طراحی، تولید و … است تا نسبت به رفع این مشکلات و جلوگیری از بروز مجدد آن اقدام کنند.
عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در پیگیری نحوه ارایه خدمات پس از فروش خودرو رویکرد کاملا حمایتی داشته است؛ چراکه ارایه خدمات بهتر و موثر در اسرع وقت به مشتریان می‌تواند به برند و نام شرکت خودروساز، اعتبار بیشتری اعطا کند.
وی در راستای اجرای آیین نامه مصوب دولت ضمن تاکید بر انجام آموزش‌های مستمر برای کلیه دست اندرکاران واحدهای فروش و خدمات پس از فروش خودرو گفت: کلیه ارکان موثر در این فرآیند می‌بایست در شمول آموزش‌های لازم قرار گیرند.
مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات  وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: با تغییر رفتار خودروسازان مردم نیز همراهی کرده و اعتماد لازم را به خودروسازان داخلی کشور پیدا خواهند کرد.
به گفته عبداللهی می بایست واحدهای ارتباط با مشتری زمان پاسخگویی به شکایات واصله را به حداقل رسانده و همچنین در قراردادهای فروش باید  مشتریان خودرو را از حقوقشان در چارچوب قانون حمایت از مصرف کنندگان مطلع کنند.
وی در پایان از روند رو به رشد سرعت بخشیدن به پاسخگویی به شکایات مشتریان و پذیرش در حد قابل توجهی از موارد شکایات ارجاعی توسط وزارت متبوع و اقدامات اصلاحی متناسب خودروسازان و عرضه کنندگان در این موارد تقدیر و تشکر کرد.
برپایه این گزارش در ادامه این جلسه نمایندگان هر کدام از شرکتهای خودرویی کشور به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود پیرامون  نحوه خدمات رسانی به خریداران خودرو پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *