بانک سینا به دنبال توسعه بانک‌های دیجیتالی و بانکداری پلتفرمی

طرح تسهیلات غیرحضوری و بدون ضامن «لیلیوم» بانک سینا در حاشیه دهمین دوره نمایشگاه بورس، بانک، بیمه، خصوصی‌سازی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور در کیش تحت‌عنوان کیش‌اینوکس 2023 با حضور غلامرضا فتحعلی مدیرعامل بانک سینا و چند تن از مقامات رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری «اقتصاد ملت» ؛ این طرح تسهیلاتی در راستای اجرای طرح راهبردی کسب‌وکار بانک سینا و تکمیل زنجیره ارزش خدمات و محصولات متناسب با نیازهای مشتریان و در راستای تأمین مالی و رفع نیازهای نقدینگی گروه‌های مشتریان در حوزه بانکداری خرد با استفاده از قابلیت‌های اپلیکیشن سیبانک اجرایی شد.

در همین راستا مهدی باستان معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار بانک سینا در حاشیه رونمایی از طرح لیلیوم در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما بانک سینا مجدانه به دنبال توسعه بانک‌های دیجیتالی و بانکداری پلتفرمی است.

گفت: طرح «لیلیوم» نخستین طرح تسهیلاتی بانک سینا در فضای دیجیتالی است. به عبارتی دیگر «لیلیوم» یک طرح کاملا دیجیتالی و غیرحضوری است که به موجب آن متقاضی می‌تواند تا سقف 50 میلیون تومان بدون مراجعه به شعب بانک و بدون ضامن تنها با سپرده‌گذاری در یک فرآیند ساده با یک سفته الکترونیک تسهیلات مدنظر خود را دریافت کند.

باستان درباره مدت سپرده‌گذاری برای دریافت این نوع تسهیلات بانک سینا تصریح کرد: به طور متوسط حداقل از یک تا دو ماه می‌‌تواند سپرده‌گذاری انجام شود و تقریبا 100 درصد مانده معدل حساب را با نرخ‌های 18، 20 و حداکثر 23 درصد دریافت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات در شبکه بانکی بالاترین رقم بدون ضامن 50 میلیون تومان است، گفت: البته بانک سینا سایر تسهیلات دیجیتال را نیز در دستور کار خود دارد، اما برای مبالغ بالاتر به ضامن نیاز است.

وی در ادامه در خصوص فرآیند چگونگی دریافت این نوع از تسهیلات بانک سینا گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات طرح «لیلیوم» می‌توانند در پلتفرم «سیبانک» بانک هوشمند سینا به صورت کاملا غیرحضوری افتتاح‌حساب و سپرده‌گذاری انجام دهند، سپس پس از گذشت مدت زمانی و بر اساس معدل حساب سپرده‌شان می‌توانند بدون هیچ ضامنی تسهیلات مدنظر خود را دریافت کنند.

وی درباره واژه «لیلیوم» که اسم یک گل است، به خبرنگار ما گفت: همانطور که می‌دانید دسته‌بندی خدمات ما بدین صورت است که کسب‌وکار بانکداری بانک سینا که با عموم مردم مواجه است و در وقع بانکداری خرد برای اشخاص و افراد حقیقی است؛ اینگونه خدمات به نام گل‌‌ها نامگذاری شده است. همچنین محصولات بانکداری شرکتی بانک سینا به نام درختان نامگذاری شده و بانکداری اختصاصی بانک سینا که به مشتریان و شرکت‌های خاص خدمات ارائه می‌دهد؛ با نام سنگ‌های قیمتی است.

باستان در پایان با توضیح اینکه اینگونه نامگذاری محصولات و خدمات این مفهوم را تداعی می‌کند که هدف بازار کجاست و چه افرادی می‌توانند از آن استفاده کنند، تاکید کرد: بانک سینا مجدانه به دنبال توسعه بانک‌های دیجیتالی و بانکداری پلتفرمی است. در همین راستا علاوه بر «سیبانک»؛ محصولات دیگری همانند «سیمارک» بازار هوشمند سینا، «سیپارک» سامانه هوشمند سینا که سامانه تسهیلات حوزه اجتماعی و محرومیت‌زدایی است را به مشتریان این بانک ارائه داده‌ است.

وی در پایان با بیان اینکه در کل تمام این «سی‌ها» در یک اکوسیستم تحت‌عنوان «سرزمین هوشمند سینا» در حال توسعه است، گفت: «هوشمندی» از ویژگی‌های بارز مولفه‌های سرزمین هوشمند محسوب شده و انتهایی هم ندارد و گام به گام به هوشمندی آن افزوده می‌شود تا تجربه متفاوت و اثربخشی را برای مشتریان فراهم کند.

بر اساس این گزارش متقاضیان دریافت تسهیلات غیرحضوری لیلیوم می‌توانند بدون مراجعه به شعب بانک سینا؛ از طریق نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن «سیبانک» با طی فرآیندهای مشخص‌ شده به صورت غیرحضوری تسهیلات مدنظر خود را دریافت کنند.

گفتنی است تمامی مراحل مربوط به دریافت این تسهیلات به گونه‌ای طراحی شده است که مشتریان می‌توانند بدون هیچگونه مراجعه‌ای به شعبه با ثبت امضاء دیجیتال و خرید سفته دیجیتال بدون نیاز به ضامن و بر اساس رتبه اعتباری خود در بستر سیبانک تسهیلات دریافت کنند.

متقاضیان دریافت این تسهیلات می‌توانند با ایجاد میانگین سپرده حداقل دو ماهه این تسهیلات را بر اساس میانگین رسوب سپرده خود با دوره بازپرداخت حداکثر 36 ماهه تا سقف 500 میلیون ریال با نرخ 23 درصد دریافت کنند.

به گفته مدیرعامل بانک سینا بر اساس رویکردهای تحولی این بانک؛ در چشم‌انداز سه ساله اجرای طرح راهبردی کسب‌و کار بانک سینا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجرای بانکداری پلتفرمی و دیجیتال بسیاری از خدمات از جمله پرداخت انواع تسهیلات خرد و اجتماعی به ‌زودی از طریق اپلیکیشن سیبانک و به ‌صورت کاملاً برخط ارائه خواهد شد.

مهدی محمدی رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی‌ودارایی نیز در این آئین بر حمایت همه‌جانبه وزارت اقتصاد از تسهیل پرداخت انواع وام‌های اجتماعی، حمایتی و خرد به اقشار مختلف مردم تأکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *