یک بنگاه اقتصادی چگونه سودآور می‌شود؟

‌همانگونه که می‌دانید؛ سودآوری در یک بنگاه اقتصادی یک شبه به وجود نمی‌آید و به طور قطع نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و مناسب و همچنین اتخاذ استراتژی‌ها و سیاست‌های گوناگون است و نباید پیشرفت یک سازمان را به افزایش نرخ ارز یا تورم گره زد.


به گزارش پایگاه خبری «اقتصاد ملت»؛ این در حالی است که استراتژی‌های لازم برای سودآور شدن یک بنگاه اقتصادی به موارد متعددی همچون «استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در خطوط تولید با پشتیبانی، برنامه‌ریزی فنی و…»، «توسعه منابع‌انسانی با آموزش‌های مختلف در حوزه فردی، فنی – تخصصی»، «در اختیار گرفتن زنجیره کامل تولید از ابتدا تا انتها»، «سرمایه‌گذاری بر روی فناوری‌های جدید یا ارتقاء فناوری‌های قدیمی و نوآوری» و «کاهش ضایعات، افزایش بهره‌وری و توجه به اقتصاد چرخشی» بستگی دارد که البته پیاده‌سازی این مفاهیم نیازمند سرمایه‌گذاری‌های مناسب و دقیقی در سازمان است که در کوتاه‌مدت و ‌بلندمدت می‌تواند باعث تحولی شگرف در آن سازمان شده و سودآوری قابل‌توجهی را برای این بنگاه اقتصادی رقم بزند.
بی‌شک سودآوری بنگاه‌ها دستاوردها و نتایج درخشانی برای آن سازمان به همراه دارد که «اشتغالزایی»، «حل مشکلات معیشتی» و «کاهش معضلات اجتماعی» از جمله آنهاست.
این در حالی است که نسبت دادن پیشرفت‌های یک سازمان و بنگاه اقتصادی موفق که توانسته در طول سالیان متمادی سودآور باشد و چراغ اشتغال و امیدآفرینی را روشن نگه دارد، به تورم و افزایش نرخ ارز؛ ناشی از یک جریان فکری انحرافی است؛ بنابراین در شرایط اقتصادی برابر برای همه بنگاه‌ها، شرکتی که سودآور نبوده باید مواخذه شود؛ نه شرکتی که توانسته در این شرایط سخت و بحرانی خط تولید را با مدیریت شایسته و برنامه‌ریزی درست و مناسب و اتکاء به توان متخصصان داخلی روشن و فعال نگه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *