عملکرد درخشان فولاد خوزستان در 11 ماه سال جاری

شرکت فولاد خوزستان طی 11 ماه سال جاری توانست با افزایش تولید؛ عملکرد فوق‌العاده و درخشانی را در کارنامه سال 1401 خود ثبت کند.

به گزارش “اقتصاد ملت”؛ شرکت فولاد خوزستان بزرگترین عرضه‌کننده شمش فولاد و دومین قطب تولید فولاد خام در کشور است و یکی از بنگاه‌های پیشرو اقتصادی است که در عرصه‌های ملی و منطقه‌ای صنعت فولاد حضوری فعال و مستمر دارد.

فولاد خوزستان اولین مجتمع تولید آهن‌وفولاد کشور به روش احیاء مستقیم و کوره قوس‌الکتریکی است که 12 فروردین‌ ماه سال 1368 به دست مقام‌معظم‌رهبری در زمان مسئولیت ریاست‌جمهوری ایشان افتتاح شد و در طول تمام این سال‌ها همواره متعهد به‌ کیفیت و خدمت به مشتری بوده که دریافت گواهینامه‌های سیستم مدیریت کیفیت موید این واقعیت است.

در همین راستا فولاد خوزستان توانست با افزایش تولید طی 11 ماهه سالجاری عملکرد درخشانی از خود به نمایش بگذارد که این مهم حاصل مدیریت خوب و تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان و متخصصان حرفه‌ای و دلسوز این مجموعه است.

مطابق آمار موجود «تناژ فروش داخلی و خارجی فولاد میانی» شرکت فولاد خوزستان طی 11 ماهه سالجاری و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با تولید 3 میلیون و 169 هزار و 863 تن با رشد 12 درصدی روبه‌رو بوده است. این شرکت همچنین با تولید 2 میلیون و 74 هزار و 508 تن «شمش (بلوم و بیلت)»؛ رشد 46 درصدی را تجربه کرد.

همچنین تولید «فولاد میانی» در فولاد خوزستان با 9 درصد افزایش به 3 میلیون و 274 هزار و 275 تن رسید. این در حالی است که شرکت فولاد خوزستان در «عرضه فولاد میانی در بازار داخلی» به منظور تنظیم بازار نیز عملکرد مثبت و درخشانی داشت و با رشد 61 درصدی توانست 1 میلیون و 982 هزار و 457 تن نیاز بازار داخل را به این محصول تامین کند.

«درآمد فروش» فولاد خوزستان طی 11 ماهه سالجاری با رشد 9 درصدی همراه بود و به عدد 45413 میلیارد تومان رسید که همگی این رشد شاخص‌ها نشاندهنده عزم ملی و تلاش خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی مدیریت و کارکنان و متخصصان کاربلد و جوان این مجموعه است.

این در حالی است که در سالجاری به دلیل محدودیت‌های ناشی از برق‌وگاز و اینکه واحدهای تولیدی چند ماهی از تابستان با قطع برق و چند ماهی در زمستان با قطع گاز مواجه بودند؛ تولید و فعالیت در فولاد خوزستان به صورت مستمر در جریان بود و باعث تحقق افزایش تولید و عرضه و رسیدن شرکت به اهداف مدنظر خود بود که این مهم قابل‌توجه و تقدیر است.

معصومه صالحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *