قوی‌ترین و ضعیف‌ترین وزیر پیشنهادی رئیسی/کدام وزرا لب مرز هستند؟

بررسی کابینه پیشنهادی رئیس جمهور در صحن مجلس درحالی از امروز آغاز شد که برخی گمانه ها حکایت از رأی نیاوردن برخی گزینه ها دارد.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از خبر آنلاین ؛ آزاده رحیمی: اما و اگرها درباره رأی یا عدم رأی اعتماد نمایندگان به کابینه ابراهیم رئیسی از همان روز معرفی کابینه پیشنهادی به مجلس آغاز شد. کابینه ای که فاصله ای با آنچه در گمانه زنی ها مطرح می شد داشت و به نظر می رسید برخی طیف های اصولگرا را شاکی و ناراحت کرده است

با حضور وزرای پیشنهادی در کمیسیون ها و مشخص شدن برنامه های آنها برای سکانداری وزارتخانه های دولت، کم کم زمزمه های عدم رأی اعتماد به برخی از آنها به گوش رسید و حالا در روزی که قرار است بررسی همان برنامه ها در صحن مجلس کلید بخورد برخی خبرها حکایت از آن دارد که احتمال اینکه مجلس به چند وزیر پیشنهادی رئیسی رأی ندهد زیاد است.

در این میان هستند کسانی که معتقدند این ادعا که مجلس به چند وزیر پیشنهادی رأی نخواهد داد تنها یک بازی رسانه ای و سیاسی است و در نهایت مجلس بنایش را بر تعامل کامل با دولت رئیسی گذاشته است.

مجلس تمام قد پشت کابینه رئیسی است؟

این گزاره زمانی قوی‌تر می شود که برخی از نمایندگان مجلس در گفت و گو با خبرگزاری با خبرآنلاین، موضوع کمک به ابراهیم رئیسی برای تشکیل هر چه زودتر و بدون دردسر کابینه دولت سیزدهم را به میان آورده اند. نمایندگانی چون مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی بر این باورند که رویکرد مجلس این است که به طور کامل، تمام ظرفیتش را صرف کمک به آقای رئیسی کند تا کابینه ای قوی و خوب تشکیل دهد و به سرعت کارها را شروع کند.

همچنین علیرضا شهبازی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و همچنین حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس تاکید دارند که وزرای ضعیف هم شانسی برای گرفتن رأی اعتماد از مجلس را دارند اگر رئیسی توان دفاع قوی از آنها را داشته باشد.

قوی ترین وزرای کابینه پیشنهادی رئیسی

اما قوی ترین و ضعیف ترین وزرای پیشنهادی رئیسی از نگاه نمایندگان مجلس چه کسانی هستند؟ جلیل رحیمی جهان‌آبادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین ضمن ببیان اسامی قوی ترین اعضای کابینه که از نظر او در رأس آنها، امیرعبداللهیان به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه قرار دارد بر این باور است که وزرای قوی، متوسط و ضعیف در کابینه حضور دارند اما قوی ترین بخش کابینه رئیسی، بخش دفاعی و سیاست خارجی است.

علیرضا شهبازی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و کاظم دلخوش نیز تاکید دارند که تعدادی از وزرای پیشنهادی، کسانی هستند که هم قبلا کار کردند و هم باتجربه هستند و یقینا موفق هستند تعدادی هم که ناشناخته هستند باید بیشتر معرفی شوند و به شکل بهتری برنامه‌ههایشان را ارائه و عرضه کنند تا بتوانند نظر مجلس را جلب کنند. دلخوش ضمن اشاره به وزرای ضعیف و قوی کابینه رئیسی و ابراز رضایت از چهره‌های شناخته شده و با تجربه کابینه رئیسی بر این باور است که آقایان اوجی، رستم قاسمی، وحیدی، فاطمی امین، محرابیان، امیرعبداللهیان از وزرای پیشنهادی قوی هستند.

وزرایی چون امیرعبداللهیان به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه، امیرآشتیانی به عنوان وزیر دفاع به اعتقاد برخی نمایندگان بیشترین رأی اعتماد را از مجلس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *