شرکت ملی مس در فهرست ده شرکت برتر تولید مس جهان قرار می‌گیرد

به رغم تمام محدودیت‌‌های حاصل از شرایط شیوع کرونا؛ شاهد رشد 14 درصدی کاتد و 18 درصدی آند نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

به گزارش اقتصاد ملت ؛ دکتر اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان این مطلب افزود: از ابتدای سالجاری تا پایان بهمن ماه 225 هزار و 787 تن کاتد و 324 هزار و 160 تن آند تولید شده که بیانگر این است که شرکت ملی صنایع مس از تولید سال گذشته قاطعانه عبور کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به تحریم این شرکت و عنصر مس افزود: در این شرایط وجود برخی مشکلات طبیعی بوده، اما علیرغم این مشکلات موفقیت‌‌های خوبی به دست آمده است که می‌‌توان یکی از این موفقیت‌ها را در حوزه اکتشافات حفاری91 هزار متری دانست که به امید خدا تلاش خواهیم کرد تا پایان سال به 100 هزار متر برسیم.
دکتر سعدمحمدی با اشاره به انتشار کارنامه 11 ماهه شرکت ملی صنایع مس؛ از شرایط مطلوب این شرکت در حوزه تولید و فروش خبر داد و با قدردانی از زحمات صادقانه پرسنل شرکت که در این شرایط خاص انجام وظیفه می‌کنند گفت: یقین دارم با حمایت‌های مسئولان عزیز و تلاش‌های پرسنل؛ شرکت به سمت دستیابی به رکوردهای تاریخی جدیدی در حرکت است.

رشد 101 درصدی سود عملیاتی شرکت مس در 9 ماهه نخست سالجاری
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس گفت: این شرکت بر اساس گزارش 9 ماهه تفسیری مدیریت مبلغ 869 ریال برای هر سهم سود محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 101 درصدی داشته اشت.

ارتقاء 2 برابری درآمد شرکت ملی صنایع مس در افق 1404
دکتر سعدمحمدی همچنین گفت: خوشبختانه این شرکت در حال حاضر دو میلیارد و چهارصد و هشتاد میلیون یورو به علاوه 30 هزار میلیارد تومان در قالب 29 طرح در دست اجرا دارد.
وی افزود: امیدوار هستیم با اجرای این طرح‌ها تا سال 1404 شرایط درآمد شرکت مس را از 2 میلیارد دلار در شرایط فعلی؛ به 4‌ونیم میلیارد دلار ارتقاء دهیم و با اجرای این طرح‌ها جزو 10 شرکت برتر دنیا در تولید مس قرار بگیریم.
وی افزود: همدلی در شرکت باعث شده در سال آینده کارخانه کنسانتره دره‌‌‌آلو و دره‌‌زار و فلوتاسیون سرباره وارد مدار شود؛ مفهوم این موضوع 400 هزار تن کنسانتره است که ارزش این عدد نیز 800 میلیون دلار است که با ارز 22 هزار تومانی؛ حدود 17 هزار میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تاکیدکرد: طرح‌های شرکت مس در مسیری کاملاً شفاف و مشخص و خوبی ریل‌گذاری شده است.
وی تصریح کرد: پالایشگاه، کارخانه کنسانتره 300 هزار تنی به همراه اکتشافی که در سریدون شکل می‌گیرد و همچنین احداث فاز 2 تغلیظ میدوک، فاز 3 تغلیظ سونگون و کارخانه فلوتاسیون حاصل از سرباره‌های ذوب خاتون‌آباد بیانگر روند رو به جلویی است که در حال طی کردن هستیم و نشان می‌دهد که شرکت مس می‌تواند حرف‌های بزرگتری در دنیا بزند.
دکتر سعدمحمدی ادامه‌‌داد: با انجام پروژه‌های جدید مس؛ میزان ظرفیت کنسانتره به دو میلیون و 500هزار تن افزایش می‌یابد و خوشحالیم که استان‌های یزد‌، اردبیل، آذربایجان‌غربی و محدوده‌ای از سیستان‌وبلوچستان استان‌های جدید ما هستند که در آینده به تولیدات مس اضافه خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خاطرنشان‌کرد: با توجه به تقاضای رو به رشد دنیا در بازارهای جهانی؛ شرکت ملی صنایع مس برنامه‌ریزی کرده تا بتواند میزان تقریبا دو درصد از سهم فروش بین‌المللی دنیا را از آن ایران کند. ورود به بازار ترکیه عملیاتی شده و کیفیت مس ما در دنیا به 5-9 معروف است و مس با عیار 99.999 تولید می‌شود‌.
دکتر سعدمحمدی یادآورشد: در حال حاضر در دنیا 23 میلیون و 900 هزار تن مس تولید می‌شود، 9 میلیون و 800 هزار تن در چین و سهم تولید مس ایران 1.1 درصد تولید دنیاست؛ به همین دلیل ارتقاء دو برابری را در دستور کار داریم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با تاکید بر اینکه سال آینده سه کارخانه جدید کنسانتره در کرمان شامل درآلو، دره‌زار و معدن 72 هزار تنی حاصل از سرباره‌های مس را افتتاح خواهیم کرد، گفت: روش ipcc برای اولین‌بار در معدن سرچشمه اجرا می‌شود که سیستم انتقال بار کاملا مکانیزه شکل می‌دهد و از نظر ایمنی انتقال پیوسته بار صورت می‌گیرد که معادن بزرگ دنیا از این سیستم استفاده می‌کنند.

دکتر سعدمحمدی ادامه داد: 40 دستگاه تراک جدید 136 تنی بار برای تجهیز ناوگان سرچشمه خریداری شده است و به ‌دنبال این هستیم که تراک‌های 240 تنی را برای اولین‌بار در ایران؛ در مس سرچشمه راه‌اندازی کنیم و به بقیه معادن نیز انتقال دهیم تا هزینه‌های بارگیری و حمل‌ونقل و استخراج کاهش یابد.
دکتر سعدمحمدی به پروژه‌های شرکت ملی صنایع مس در بخش ورزش نیز اشاره و عنوان کرد: سه ورزشگاه در استان کرمان در دست احداث است و برنامه‌ریزی شده تا طی سه ‌ماه اول سال آینده یک ورزشگاه 30 هزار نفری در کرمان و 15 هزار نفری مدرن در رفسنجان و یک ورزشگاه 15هزار نفری در شهربابک افتتاح شود.
وی اضافه کرد: 70 زمین چمن مصنوعی هم در روستاهای این استان اجرا شده است تا برای جوانان علاقه‌مند به ورزش کاری انجام شده باشد و این حمایت‌ها ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *