رشد ۸۲ درصدی منابع قرض الحسنه بانک مهر ایران

به گزارش خبرنگار ما؛ مرتضی اکبری در این خصوص گفت: میزان منابع قرض الحسنه مهر ایران از ۶۰ هزار میلیارد ریال به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.
وی با بیان اینکه در سال ۹۵ حدود ۵۰۰ هزار نفر تسهیلات دریافت کردند گفت: این تعداد در سال گذشته به ۷۵۲ هزار نفر رسید که امیدواریم امسال تسهیلات گیرندگان تسهیلات قرض الحسنه را با ۱۲۰ هزار میلیارد ریال به یک میلیون نفر برسانیم.
این مسئول بانکی بیشترین جذب منابع قرض الحسنه را استان های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، مرکزی و کرمانشاه برشمرد و گفت: بیشترین تسهیلات هم در استان های محروم چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، کهکیلویه و بویر احمد، سیستان و بلوچستان و گلستان پرداخت شد.
پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به یک میلیون نفر
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اینکه پارسال 752 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شد گفت: امیدواریم امسال تسهیلات گیرندگان قرض الحسنه را با ۱۲۰ هزار میلیارد ریال به یک میلیون نفر برسانیم.
اکبری میزان منابع قرض الحسنه جذب شده توسط بانک را در سال 95 حدود 18 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان در سال گذشته با حدود 60 درصد رشد به 50 هزار میلیارد تومان افزایش یافت؛ ضمن اینکه طی همین مقطع زمانی تعداد تسهیلات گیرندگان نیز با 50 درصد رشد به 752 هزار نفر رسید.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بانک مهر ایران 32 هزار فقره تسهیلات ازدواج به ارزش 3500 میلیارد ریال پرداخت کرده است گفت: در سال 96 از نظر تعداد تسهیلات پرداختی 100 درصد و از نظر میزان مبلغ 90 درصد نسبت به سال 95 رشد داشتیم.
اکبری همینطور از آغاز اعطای وام پانزده میلیون تومانی ازدواج خبر داد و گفت: تا سال گذشته رقم این وام 10 میلیون تومان بود که امسال این مبلغ به هر یک از زوجین 15 میلیون تومان افزایش یافته است.

این مسئول نظام بانکی سقف وام پرداختی بانک مهر ایران را 20 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: از مجموع تسهیلات پرداخت شده 55 درصد آن صرف اشتغال های خرد کشور شده است.
وی با تاکید بر اینکه 5 درصد مجموع قرض الحسنه کشور در اختیار بانک مهر ایران قرار دارد؛ اما  25 درصد تسهیلات قرض الحسنه نظام بانکی کشور را پرداخت کرده است گفت: این بانک نه به محل جذب سودی پرداخت می کند و نه از محل پرداخت سود دریافتی دارد و تنها هنگام ارائه تسهیلات تا 4 درصد کارمزد دریافت می کند.
اکبری از آغاز طرح اعطای تسهیلات 30 میلیون ریالی به 33 هزار زن سرپرست خانوار خبر داد و گفت: طی بهمن و اسفند سال گذشته به 4 هزار نفر در قالب مسئولیت اجتماعی تسهیلات پرداخت شد.
وی بانک قرض الحسنه مهر ایران را جزو بانک های متوسط از نظر سرمایه ای دانست و گفت: این بانک نه دارایی مازادی دارد و نه بنگاهداری می کند و از آنجا که فعالیتش مبتنی بر دریافت سود نیست، فشار قیمت تمام شده وجوه آن نیز به بانک تحمیل نمی شود.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران تعداد سپرده گذاران این بانک را 5 میلیون و 250 هزار نفر در قالب حساب های جاری و پس انداز اعلام کرد و گفت: طی  10 سال و نیم گذشته از زمان تاسیس بانک مهر ایران 3 میلیون و 250 هزار نفر تسهیلات گرفته اند که 23 درصد آنها در سال 96 بوده اند.
به گفته اکبری میزان سود سال 96 مهر ایران بیش از 280 میلیارد تومان بود و محل این سودآوری نیز بانکداری الکترونیکی، خدمات بانکی و سود اوراق مشارکت از محل سرمایه است.
وی در عین حال از اجرای طرح اندوخته خانواده خبر داد و گفت: طی یک ماه و اندی گذشته 600 صندوق خانوادگی در این بانک سپرده گذاری کرده اند که بانک متعهد است به همان مبلغ سپرده گذاری شده به هر صندوق خانوادگی اضافه کند و حسب قرعه کشی های درون خانوادگی به افراد مبالغ پرداخت می شود که کارمزد منابع پرداختی دولت 4 درصد و کارمزد منابع خانواده ها یک تا دو درصد در نظر گرفته شده است.
اکبری با تاکید بر اینکه 100 درصد تعهدات بانک مهر ایران در قالب ارائه تسهیلات به مددجویان سازمان  ای حمایتی محقق شده است گفت: به مددجویان کمیته امداد 500 میلیارد ریال و به مددجویان سازمان بهزیستی 250 میلیارد ریال تسهیلات اعطا شده است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از تاسیس بیمارستان 300 تختخوابه با مشارکت وزارت بهداشت با اعتبار 25 میلیارد ریال، بازسازی 3 مدرسه و 3 خانه بهداشت در مناطق روستایی، ساخت 3 خانه بهداشت روستایی در مناطق زلزله زده کرمانشاه با اعتبار 45 میلیارد ریال را نیز از جمله اقدامات این بانک در قالب مسئولیت های اجتماعی برشمرد.
         
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *