در تامین مالی طرح های زیربنایی توسعه ای کشور پیشگام هستیم

به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن؛ علي اشرف افخمي افزود: بانك صنعت و معدن توانسته پروژه هاي فولادي 7 گانه و چند پروژه ديگر فولادي مانند روهينا (دزفول)، پاسارگاد (فارس) و مادكوش (بندرعباس) به ارزش بيش از 2 ميليارد یورو كه برخي از اين طرح هاي فولادي به بهره برداري رسيده است را تامین مالی کرده و با تامین مالی 6 نيروگاه 500 مگاواتي و 24 نيروگاه كوچك مقياس قريب به 3000 مگاوات به ظرفيت شبكه برق كشــور اضافـه کند.
افخمی تصريح كرد: اين بانك در تامين مالي ورود هواپيماهاي جديد به كشور گام هاي بزرگي برداشته و 3 فروند هواپيماي ايرباس و 8 فروند ATR را به ناوگان هوايي كشور افزوده است .
وي در ادامه تاکید کرد: تأمين مالي پروژه هاي پتروشيمي كه قابليت ارزآوري براي كشور دارند از قبيل پتروشيمي كاويان، لرستان، مهاباد، مسجدسليمان و ايلام از ديگر اقدامات شاخص بانك است که پتروشيمي هاي مسجد سليمان و ايلام در حال اجرا و بقيه به بهره برداري رسيده اند. همچنین از دستاوردهاي دیگر اين بانك مي‏توان به احداث قطار سريع ‏السير تهران- قم- اصفهان به ميزان 1 ميليارد و 800 ميليون دلار و فاينانس برقي ‏سازي قطار تهران – مشهد به مبلغ 1 ميليارد و 500 ميليون يورو اشاره كرد.
افخمي با تاكيد بر اينكه بانك صنعت و معدن در جهت انطباق خود با استانداردهاي لازم براي تعامل با موسسات جهاني اقدامات مهمي انجام داده افزود: اين بانك در حال حاضر با 93 بانك در 35 كشور مختلف جهان ارتباط دارد.
مديرعامل بانك صنعت و معدن افزود: بانك صنعت و معدن مبلغ 1 ميليارد و 300 ميليون يورو به طرح‏هاي كوچك و متوسط كشور تسهيلات پرداخت كرده و از اين طريق در حفظ اشتغال موجود و ايجاد شغل هاي جديد در بخش هاي مختلف كشور گام برداشته است.
در اين ديدار هانس آلبرشت نيز ضمن ابراز علاقه براي آشنايي با فعاليت هاي بانك صنعت و معدن در شريط جديد خواستار ايجاد و ارتقاء همكاري هاي مالي دو كشور شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *