پیگیری اجرای تفاهم‌نامه همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با ساتبا

“فرشاد مقیمی” معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در نشست با “محمود کمانی” معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق(ساتبا)، روند احداث اولین شهرک تخصصی انرژی خورشیدی در استان قزوین را مورد پیگیری قرار داد.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ “فرشاد مقیمی” به همراه “فتحعلی محمدزاده” معاون فنی سازمان  و “رضا صفاری” مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین در نشست با “محمود کمانی” معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های های تجدیدپذیر و بهره وری ایران(ساتبا ) شرکت کرد.

در این نشست، اجرایی شدن تفاهم‌نامه همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با ساتبا مورد پیگیری قرار گرفت.

این تفاهم نامه مشترک به منظور تامین برق پایدار شهرک ها، نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از طریق استقرار نیروگاه‌های تجدیدپذیر بوده است.

برنامه ریزی جهت مدیریت پیک بار در زمان ناترازی برق و استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بوده است.

در این نشست همچنین روند ساخت و راه اندازی اولین شهرک تخصصی انرژی خورشیدی در استان قزوین مورد بررسی قرار گرفت.

اولین شهرک تخصصی انرژی خورشیدی در کشور در منطقه بوئین‌زهرا با ظرفیت تولید ۴۰۰مگاوات برق و با مساحت ۱۰۰هکتار در فاز اول به‌زودی با حضور وزیر نیرو آغاز به کار می‌کند و کار واگذاری اراضی آن به متقاضیان سرمایه‌گذاری شروع می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *