گهرزمین در مسیر سرعت بخشیدن به روند توسعه

دستاوردهای تحقیقاتی گهر زمین باعث شد تا کیفیت محصولی همچون کنسانتره و گندله افزایش پیدا کرده و همین موضوع تاثیر مستقیمی بر بازاریابی و فروش این مجموعه خواهد داشت.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت سنگ آهن گهرزمین؛ شرکت سنگ آهن گهرزمین با اجرای طرح های توسعه ای و سرمایه گذاری بر قسمت تحقیق و توسعه در تلاش است تا بتواند سهمی چشمگیر در زنجیره ارزش فولاد داشته باشد. از سویی دیگر توسعه طرح های فولادی در گهرزمین می تواند این منطقه را به قطب اقتصادی تبدیل کرده و باعث شود تا این مجموعه نقش مهمی در اشتغالزایی و توسعه منطقه ایفا کند. 

اما شاید یکی از مهمترین تصمیمات گهرزمین برای توسعه، اولویت قرار دادن توسعه تکنولوژی و استفاده از روش هایی است که علاوه بر کاهش هزینه های تولید بر میزان کیفیت محصولات تولیدی نیز اثر گذار است. 

شاید دستاوردهای علمی این مجموعه باعث شد تا کیفیت محصولی همچون کنسانتره و گندله افزایش پیدا کرده و همین موضوع تاثیر مستقیمی بر بازاریابی و فروش صادراتی این مجموعه خواهد داشت. 

پیش تر این مجموعه موفق به کسب استاندارد برای محصول کنسانتره و گندله خود آن هم برای اولین بار در ایران شد. با اخذ استاندارد محصول برای کنسانتره و گندله تولیدی، کلیه مشتریان داخل و خارج کشور از کیفیت محصول اطمینان حاصل می کنند که این امر برای اولین بار در صنایع معدنی کشور توسط واحد آزمایشگاه و کنترل کیفیت شرکت گهرزمین با همکاری واحد فروش از مرجع صدور گواهینامه بین المللی Forefront Certification از کشور انگلستان اخذ شده است.

 درواقع گهر زمین موفقیت در بازارهای صادراتی را از این مسیر کلید زد تا بتواند سهم خود در صادرات را افزایش دهد. 

حال بهتر است نگاهی به آمارهای صادراتی مجموعه گهر زمین داشت. این مجموعه در پایان 4 ماهه سال جاری به میزان 824 هزار تن صادرات گندله داشته که به نسبت مدت مشابه سال قبل  بیش از 3  برابر رشد داشته است.

 در سال گذشته این رقم 263 هزار تن صادرات گندله داشته است. اما در بخش درآمدی این رقم در سال جاری 3 میلیون 707 هزار تومان بود که همین رقم در سال گذشته 3 میلیون و 535 هزار تومان است. هرچند در بخش درآمدی رشد چندانی قابل مشاهده نیست اما در میزان حجم رشدی بیش از 3  برابر وجود دارد که نشان می دهد تولید این مجموعه در سال جاری افزایشی بوده است. البته در بخش قیمت باید به تغییرات قیمت ارز و همچنین موضوع عوارض صادراتی نیز توجه داشت. 

نگاه به آمارهای منتشر شده و افزایش تولید گهرزمین نشان می دهد این مجموعه در تلاش است با افزایش تولید میزان فروش داخلی و صادراتی خود را افزایش دهد که در نهایت بر درآمدهای شرکت اثر گذار است و می تواند با فروش بیشتر نماد «کگهر» همراه شود. 

آمارهای منتشر شده در کدال نشان می دهد که شرکت سنگ آهن گهرزمین ” کگهر “در پایان 4  ماهه اول سال توانست در میزان صادرات گندله رشدی بیش از 3  برابر را محقق کند. بی تردید افزایش صادرات این مجموعه ناشی از اقداماتی است که در زمینه ارتقای کیفیت محصولات آن انجام شده و توانسته سهم صادراتی خود را افزایش دهد.

این اتفاق در نهایت باعث می شود تا توسعه در مجموعه گهرزمین با سرعت بیشتری انجام شود و این مجموعه به قطب اقتصادی منطقه تبدیل شود. چنین دستاوردهایی در کنار پیشبرد اهداف تعیین شده نشان دهنده نقشه درستی است که در این مجموعه تدوین شده است.

 البته فراموش نکنیم بحران انرژی همچنان صنایع فولاد را با مشکلات بسیاری همراه کرده که گهر زمین نیز باید تدابیر ویژه ای برای این موضوع در دستور کار داشته باشد تا بتواند میزان اثر گذاری این بحران بر طرح های خود را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *