کارگزاری مفید نشان طلای بازارهای سهام اروپایی ــ آسیایی را بدست آورد

فدراسیون بورس‌های اروپایی و آسیایی، نتایج ارزیابی برترین کارگزاری‌ها در سال ۲۰۲۳ را اعلام کرد که کارگزاری مفید با کسب مقام نخست، نشان طلای بازارهای سهام را دریافت کرد.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از پایگاه خبری بورس پرس؛ سی‌ و هفتمین نشست مجمع عمومی بورس‌های اوراسیایی در ایروان پایتخت ارمنستان، ۲۴ خرداد برگزار شد و صورت‌ های مالی سال ۲۰۲۲ و برنامه‌های آینده فدراسیون بورس‌های اروپایی و آسیایی به تصویب رسید.

بر اساس این گزارش، پس از اجلاس عمومی فدراسیون بورس‌های اروپایی و آسیایی،  ۲۵ و ۲۶ خرداد همایش سالانه فیاس با حضور ده‌ها نماینده از بورس ها و نهادهای بازار سرمایه کشورهای اوراسیا و فعالان بین‌المللی بازار سرمایه برگزار شد. در این همایش، نتایج رتبه‌بندی لیگ بورس‌های اروپایی و آسیایی اعلام شد که کارگزاری مفید در این لیگ رتبه نخست بازارهای سهام را کسب کرد.

همچنین در مجمع عمومی فیاس، فرابورس ایران و بورس تهران به عضویت هیئت‌مدیره فدراسیون بورس‌های اروپایی و آسیایی انتخاب شدند. هدف از برگزاری لیگ بورس‌های اروپایی و آسیایی، شناسایی و معرفی بازارهای بورس محلی در کشورهای اوراسیا است. برخی از کشورهای آفریقایی از جمله مصر نیز در این لیگ مشارکت دارند.

فدراسیون بورس‌های اروپایی و آسیایی (FEAS) در سال ۱۹۹۵ توسط بورس ۱۲ کشور تأسیس شد و اکنون ۴۳ مؤسسه تجاری، انجمن معامله‌گران و فدراسیون منطقه‌ای از ۳۱ کشور در آن عضویت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *