نیازی قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت: بخش تولید طی ۴۰ سال گذشته در خط مقدم بوده است

بیستمین جشنواره «تولید ملی-افتخار ملی» عصر روز گذشته با حضور مقامات و دست‌اندرکاران بخش تولید و صنعت کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما؛ در این جشنواره که با هدف اثربخشی و ارتقاء نقش بخش خصوصی در راستای رونق رشدوشکوفایی اقتصادی و به همت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و با حمایت وزارت صمت برگزار شد؛ از ۵۰ شرکت برتر که بر اساس طبقه‌بندی کدهای ISIC مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته‌اند؛ تقدیر به عمل آمد.

سیدمهدی‌ نیازی قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در این مراسم با تاکید بر اینکه بخش تولید طی ۴۰ سال گذشته نشان داده همواره در خط مقدم بوده و کشور را در شرایط سخت نجات داده است، گفت: با طبقه‌بندی‌های جدید در حوزه ارزی، مواداولیه تولید و همچنین کالاهای‌اساسی در اولویت تخصیص ارز خواهند بود که به زودی توسط بانک‌مرکزی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که شاید آمارها گویای اتفاقات نباشد؛ این در حالی است که طی چند سال گذشته با مسائل و مشکلات متعددی مواجه بودیم که ریشه‌های بلندمدت داشته و اصلاح آنها زمان‌بر است.

وی گفت: در دولت سیزدهم سعی شد تا با توجه به تاکیدات رهبرمعظم‌انقلاب در حوزه تولید نگاهی ویژه به صادرات، تامین مواداولیه، سرمایه‌گذاری و تولید انجام شود و نگاه رئیس‌جمهوری نیز نگاه رفع موانع تولید است.

نیازی گفت: سال گذشته در حوزه صادرات و در سالجاری در حوزه تولید چند مصوبه خوب در راستای رفع موانع برداشته شد و در بودجه سالجاری نیز در موضوع کاهش هزینه‌های تولید به ویژه کاهش نرخ مالیات حوزه تولید به میزان ۲ درصد گام‌های خوبی برداشته شد.

وی که در بیستمین جشنواره «تولید ملی- افتخار ملی» صحبت می‌کرد؛  یادآور شد: بخش تولید طی ۴۰ سال گذشته نشان داده همواره در خط مقدم بوده و کشور را در شرایط سخت نجات داده است.

این مقام مسئول وزارت صمت به دیدار اخیر تولیدکنندگان و کارآفرینان با رهبرمعظم‌انقلاب و همچنین برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای تولیدکنندگان اشاره کرد که تلاش شد تا در این نمایشگاه گوشه‌‌ای از اتفاقات و تحولات حوزه صنعت را به معظم‌له منتقل کنیم و تلاش‌ها و دستاوردها به اندازه‌ای بود که در انتخاب محصولات و کالاها دچار مضیقه شده بودیم.

وی اظهار داشت: با حمایت‌ها و هدایت‌های رهبر‌معظم‌انقلاب دولت نیز همواره سعی داشته از تولید پشتیبانی کند؛ هر چند که منکر وجود مسائل و مشکلات نیستیم.

نیازی با اشاره به شرایط ارزی کشور و تامین مالی و اخذ تصمیمات جدید در این زمینه خاطرنشان کرد: طبقه‌بندی‌های جدیدی در حوزه ارزی در حال انجام است که تامین مواداولیه را با روانی بیشتری مواجه خواهد کرد.

وی ادامه داد: در این زمینه سعی شده تا مواداولیه تولید و همچنین کالاهای‌اساسی در اولویت تخصیص ارز باشد که به زودی توسط بانک‌مرکزی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

قائم‌مقام وزیر در امور بازرگانی همچنین به محدودیت‌های تامین انرژی برق‌وگاز در تابستان و زمستان امسال اشاره کرد و گفت: در این زمینه تلاش شده قطعی‌های برق‌وگاز به حداقل رسیده و از قبل برنامه‌ریزی شده باشد. همچنین بیش از ۱۴ هزار مگاوات احداث نیروگاه توسط بخش تولید سرمایه‌گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *