رونمایی از تمثال شهدای محوری راهیان نور

سردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور پس از رونمایی از این تمثال در نشست خبری تشریح برنامه‌های امسال اردوهای راهیان نور، با اشاره به حضور 80 درصدی جوانان از بین تعداد زائران حاضر شده در مناطق عملیاتی دفاع مقدس کشور گفت: از سال 84 تا 94 تعداد بازدیدکنندگان از این مناطق از 400 هزار نفر به بیش از پنج میلیون نفر افزایش یافته و برنامه‌ریزی ما در برنامه ششم توسعه افزایش این تعداد به بیش از 10 میلیون نفر است.
به گفته وی خدمات ارائه شده به زائران مناطق عملیاتی توسط شبکه خادمین و مبلغین راهیان نور انجام می‌شود و برنامه هر ساله این ستاد ارتقای کمی و کیفی این برنامه در جهت تامین رضایت زائران بازدیدکننده است.
سردار ادیبی با اشاره به سه حوزه اعزام، اسکان و یادمان در بحث اردوهای راهیان نور اظهار کرد: در حال حاضر برای بیش از 120 هزار نفر امکان شب‌مانی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس خوزستان فراهم شده و تلاش‌ ما افزایش این ظرفیت است. سپاه و بسیج هم اعزام بیش از 95 درصد زائران را بر عهده دارند. همچنین 21 یادمان در مناطق عملیاتی جنوب آماده پذیرایی از زائران هستند و کلا در هفت استان کشور 55 یادمان دفاع مقدس در خدمت زائران خواهند بود.
به گفته وی با تصویب شورای سیاست‌گذاری راهیان نور، در ایستگاه حسینیه، یادمان شهدای دفاع مقدس ساخته خواهد شد. در غرب کشور و سرپل ذهاب هم یادمان شیخ سله ساخته و نصب خواهد شد.
سردار ادیبی یادآور شد: راویان مسئول روایت رویدادهای دفاع مقدس هستند. در کنار روایت رویدادها، مبلغان روحانی هم به حوزه معارف دینی کمک می‌کنند. 6500نفر از این تعداد امسال در خوزستان حضور خواهند یافت.
وی ادامه داد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری و در جهت تحقق «زیارت با معرفت» مبانی این زیارت استخراج شده و بیش از 50 عنوان شناسنامه یادمان‌ها تهیه شده است که هفته آینده 20 عنوان از این تعداد رونمایی خواهد شد. همچنین 50 عنوان جزوه با عنوان زیارت بامعرفت هم تهیه شده که در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.
وی اجرای رزمایش فرهنگی در مناطق عملیاتی و در 6 نقطه، اجرای برنامه سنگرهای آسمانی ویژه کودکان، برگزاری جشنواره رهاورد سرزمین نور به مدت 10 شب، نمایش هوایی در منطقه عملیاتی خوزستان بویژه در پایگاه چهارم شکاری دزفول توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران، نمایش فصل شیدایی در آبادان، اکران فیلم‌های «ایستاده در غبار» و «بادیگارد» در خرمشهر قبل از اکران عمومی و مراسم تحویل سال در یادمان‌های دفاع مقدس از جمله برنامه‌های امسال اردوهای راهیان نور در خوزستان محسوب می‌شوند.
سردار ادیبی اظهار کرد: ستاد مرکزی راهیان نور تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا سفرهای راهیان نور نقش موثری در سبد مسافرت‌های مردم داشته باشد.
به گفته وی، براساس توافق صورت گرفته در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرارگاه راهیان نور دانشگاهی از سال گذشته راه‌اندازی شده و برنامه ما این است که هر دانشجو حداقل به مناطق عملیاتی دفاع مقدس سفر کند.
سردار ادیبی در ادامه به بحث امنیت راهیان نور اشاره کرد و گفت:‌ طی دو سال گذشته حتی یک مورد تصادف منجر به خطر جدی برای کاروان‌های راهیان نور بوجود نیامده است زیرا به شدت برای توسعه ناوگان حمل و نقل استاندارد و جلوگیری از استفاده از ناوگان حمل و نقل غیراستاندارد راستا تأکید داریم و آموزش‌های لازم به مسئولان و دست‌اندرکاران امر جابجایی زائران ارائه شده است. همچنین با همکاری دولت، نقاط حادثه‌خیز به حداقل کاهش یافته و طی توافق صورت گرفته با وزارت اقتصاد بیش از پنج میلیون نفر از زائران مناطق عملیاتی دفاع‌مقدس بیمه شده‌اند.
وی همچنین از راه‌اندازی رادیو موضوعی راهیان نور از 15 اسفند امسال در جهت اطلاع‌رسانی اردوهای راهیان نور خبر داد.
سردار ادیبی به ایجاد بازارچه‌های مرزی در جهت تأمین مایحتاج کاروان‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت:‌ در این راستا اقدامات خوبی انجام شده اما از مسئولان امر درخواست داریم ما را در تحقق همه اهداف و ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در این زمینه یاری کنند زیرا این کار کمک موثری به مردم این مناطق محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *