پارک های جنگلی تهران به خاطر نبود مدیریت در حال تخریب است

 

به گزارش خبرنگار ما؛ مصطفی پرویزی مقدم معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با بیان اینکه مساحت پارک های جنگلی تهران مانند چیتگر، لویزان و سرخه حصار سال به سال کمتر می شود؛ گفت: مسئله مهم در پارک های جنگلی تهران مدیریت آنها است تا شاهد تخریب و کاهش وسعت آنها نباشیم.

وی اظهار کرد: به عنوان مثال از یکهزار و 450 هکتار وسعت پارک چیتگر اکنون فقط 840 هکتار از عرصه های دست کاشت آن باقی مانده است که بخش هایی به علت احداث اتوبان و یا عملیات عمرانی تخریب شده است. پارک لویزان به عنوان ریه تنفسی شهر تهران باید با جدیت محافظت شود. 

پرویزی مقدم با بیان اینکه تهدیدهای طبیعی و انسانی زیادی طبیعت استان تهران و کشور را تهدید می کند  خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در جنوب استان تهران عرصه های وسیع دست کاشت با هدف جلوگیری از ورود گرد و غبار به شهر ایجاد شده بود که امروزه شاهد ورود قاچاقچیان چوب به آن عرصه ها هستیم.

وی افزود: عوامل دیگری مانند آتش سوزی و پروژه های عمرانی نیز موجب تخریب عرصه های جنگلی شده که در جنگل های دست کاشت این تهدیدها دوچندان است.

پرویزی مقدم گفت: در سنوات اخیر سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در استان تهران اقدامات سازنده ای انجام داده است از جمله آن از سال 89 تا 93 در دامنه جنوبی البرز هزار و 845 هکتار توسعه فضای سبز داشته است. همچنین احداث 700 هکتار فضای سبز با هدف مقابله با بیابان زدایی با مشارکت دستگاه های مختلف از دیگر برنامه های این اداره کل است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *