پگاه؛ مجوز صادرات لبنیات به روسیه را دریافت کرد

 

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)؛ علی رومی گفت: با کسب مجوز صادرات لبنیات به کشور روسیه اولین محموله محصولات لبنی پگاه 30 دی ماه به روسیه صادر خواهد شد.

رومی در این خصوص افزود: چهار شرکت پگاه فارس، تهران، گلپایگان و اصفهان پس از ممیزی های انجام شده توسط بازرسین سازمان دامپزشکی ایران و روسیه و با تایید کیفی و فرآیندهای تولیدی پگاه موفق به اخذ کد IR  و مجوز صدور محصولات تولیدی خود به روسیه شده است و علاوه بر این، ممیزی 4 شرکت تولیدی دیگر پگاه نیز انجام و در حال طی مراحل لازم برای صدور مجوز هستند.

وی در ادامه افزود: فرایند دریافت مجوز از یک سال پیش آغاز شده و از 30 دیماه صدور محصولات پودری، انواع پنیر و برخی محصولات استریل شده به روسیه آغاز می شود.

مدیرعامل واحد صادرکننده نمونه کشوری درباره بازار روسیه گفت: بازار روسیه بازار بزرگی است و با توجه به تحریم های اروپا علیه این کشور و کم شدن تجارت آنان با ترکیه فرصت مغتنمی در اختیار تولیدکننده های ایرانی قرار گرفته است که صادرات خود به این کشور را افزایش دهند.

رومی ادامه داد: تاکنون با توجه به حضور محصولات پگاه در نمایشگاه ها، همایش ها و پنل های روسیه، محصولات لبنی این شرکت در این کشور محبوبیت لازم را به دست آورده است.

گفتنی است؛ علی رومی  از زحمات و پیگیری های مجدانه وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان سازمان دامپزشکی کشور و سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه که نقش تعیین کننده ای در صدور این مجوز داشتند، قدردانی کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *