
به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید؛ متقاضیان می توانند پس از مطالعه شرایط عمومی و اختصاصی در اینجا نام نویسی کنند.
شرایط عمومی و اختصاصی:
- تابعیت کشور ایران و عدم تابعیت مضاعف.
- اعتقاد و التزام به جمهوری اسلامی ایران.
- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
- دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه و یا داشتن کارت معافیت دائم قانونی (برای آقایان)
(تبصره : پذیرش دارندگان کارت معافیت پزشکی منوط به تایید پزشک معتمد خواهد بود)
- داشتن سلامت جسمی و روانی برای انجام کار/شغل محوله با تأیید مراجع پزشکی ذیصلاح
- عدم محکومیت کیفری موثر و نداشتن سوء پیشینه کیفری با تأیید مراجع ذیصلاح
- عدم اشتهار به سوء رفتار و فساد اخلاقی
- دارا بودن حداقل سن 22 و حداکثر 40سال تمام
تبصره: خانوادههای معظم شهدا، آزادگان و جانبازان (بالای 25درصد) به شرط ارائه تأییدیههای معتبر تا 5 سال به حداکثر سن مجاز اضافه خواهد شد.
- دارا بودن حداقل معدل 15 در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد (از دانشگاههای مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)
- متقاضیان باید ساکن یا بومی شهر مورد تقاضا باشند.
تبصره 1: پذیرفته شدگان موظف به اشتغال به مدت 7 سال در شهر مورد تقاضا خواهد بود و با امضاء قرارداد استعلام تعهد کتبی خود را مبنی بر عدم تغییر محل اشتغال به مدت مذکور به صندوق ارائه خواهند داد.
تبصره 2: شرایط بومی بودن:
متقاضیان در صورت داشتن یکی از شرایط ذیل، بومی یا ساکن تلقی می شوند:
- محل تولد، محل صدور شناسنامه و یا محل اخذ مدرک تحصیلی دیپلم در شهر مورد تقاضا باشد.
- ارائه سند مالکیت ملک مسکونی در شهر مورد تقاضا (به نام متقاضی/ پدر/ مادر/ همسر).
- ارائه اجاره نامه معتبر (به نام متقاضی/ پدر/ مادر/ همسر) در شهر مورد تقاضا با سابقه حداقل 3 سال سکونت متوالی.
- ارائه حداقل 3 سال سابقه بیمه تامین اجتماعی مبنی بر اشتغال در شهر مورد تقاضا.
نکته مهم : پذیرفته شدگان در هر یک از شهرها، در طول مدت خدمت در صورت نیاز مطابق با مقررات داخلی صندوق به سایر شهرستانهای استان مربوطه انتقال یافته و هیچگونه اعتراضی از سوی پذیرفته شدگان مورد قبول نخواهد بود.
12. عدم رابطه استخدامی با دستگاه های دولتی، نهادهای عمومی دولتی و غیر دولتی در زمان ثبت نام
شرایط احراز:
(جدول شماره 1)
گرایش | رشته تحصیلی | رشته شغلی |
حقوق /حقوق قضایی/ علوم قضایی/حقوقی عمومی/حقوقی خصوصی | حقوق | کارشناس حقوقی |
یادآوری : رشته تحصیلی مقطع کارشناسی دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد باید با یکدیگر مرتبط باشد.
منابع آزمون:
آزمون عمومی:
متقاضیان رشته شغلی کارشناس حقوقی باید به سوالات عمومی به شرح جدول ذیل پاسخ دهند:
(جدول شماره 2 )
مواد آزمون | ردیف |
ادبیات فارسی و نگارش اداری | 1 |
فناوری اطلاعات(مهارتهای هفت گانه رایانه (ICDL)) | 2 |
مفاهیم بانکداری | 3 |
آزمون تخصصی:
متقاضیان رشته شغلی کارشناس حقوقی علاوه بر آزمون عمومی باید به سوالات تخصصی به شرح جدول ذیل نیز پاسخ دهند:
( جدول شماره 3 )
مواد آزمون |
حقوق مدنی/ حقوق تجارت/ آیین دادرسی مدنی/ حقوق اداری/ حقوق ثبت |
شهرهای دارای ظرفیت استخدامی:
(جدول شماره 4)
جنسیت و ظرفیت مورد نیاز | شهر مورد نظر | استان | |
2 زن | 3 مرد | تهران | تهران |
1 نفر مرد | کرج | البرز | |
1 نفر مرد | شهرکرد | چهار محال و بختیاری | |
1 نفر مرد | یاسوج | کهگیلویه و بویر احمد | |
زمانبندی آزمون کتبی:
(جدول شماره 5)
تاریخ | مرحله انجام کار |
تا تاریخ 6/12/1403 | ثبت نام اینترنتی |
11/12/1403 | دریافت کارت ورود به جلسه آزمون |
17/12/1403 | آزمون کتبی |
قبولی در آزمون:
- آزمون کتبی بصورت چهارگزینه ای بوده و با احتساب نمره منفی (یک سوم) محاسبه میگردد.
- حوزه امتحانی داوطلبان مطابق استان مورد تقاضا تعیین و محل برگزاری آزمون کتبی، درکارت ورود به جلسه آزمون درج میگردد.
مراحل ثبت نام:
- مراجعه به سایت صندوق کارآفرینی امید ثبت نام به آدرسhttps://www.karafariniomid.ir
- تکمیل فرم تقاضانامه الکترونیکی در سایت صندوق کارآفرینی امید
- متقاضیان باید عکس 4*3 پرسنلی خود را با عرض 150 و ارتفاع 200 پیکسل و با فرمت JPG و حجم حداکثر 200 کیلو بایت اسکن نموده و درقسمت مربوطه بارگذاری نمایند.
توجه : با عنایت به عدم امکان استرداد وجه ثبت نام، موکداً اعلام میگردد صرفاً متقاضیانی که واجد شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در جداول و متن آگهی میباشند، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
نکات مهم در ثبت نام:
- اخبار و اطلاعیه ها درخصوص استخدام در صندوق کار آفرینی امید، صرفاً از طریق درج در وب سایت اینترنتی به نشانی https://www.karafariniomid.ir معتبر بوده و صندوق مسئولیتی در قبال مطالب منتشره در سایر سایتها و فضای مجازی، نخواهد داشت.
- اطلاعات ثبت شده در سایت اینترنتی صندوق بر عهده داوطلب بوده و صحت آن توسط وی تضمین میشود.
پس از بررسی اصل مدارک پذیرفته شدگان در آزمون کتبی، در صورت وجود هرگونه مغایرت میان اطلاعات ارائه شده و شرایط مندرج در آگهی استخدامی و همچنین محرز شدن عدم صلاحیت داوطلب در ارائه اطلاعات، مراحل استخدامی در هر مرحلهای از فرایند جذب و همکاری باشد متوقف خواهد شد. و داوطلب حق هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت.
- ثبت نام متقاضیان صرفاً از طریق سایت مزبور و به صورت اینترنتی بوده و نیازی به ارسال فیزیکی مدارک نمیباشد.
- داوطلبان میبایست حداکثر تا قبل از زمان برگزاری آزمون، نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه، به سایت صندوق یا مرجع اعلامی مراجعه نمایند. بدیهی است به همراه داشتن برگه ورود به جلسه، شناسنامه یا کارت ملی در روز برگزاری آزمون ضروری خواهد بود.
- داوطلبان موظفند پس از دریافت کارت ورود به جلسه، در آزمون از طریق وبسایت صندوق، اطلاعات مربوط به مشخصات فردی و محل برگزاری آزمون را به دقت بررسی نمایند. با توجه به تعداد شرکت کنندگان، محل برگزاری آزمون(متمرکز در تهران و یا هر یک از استانهای جدول شماره (4) در کارت ورود به جلسه اعلام خواهد شد.
- پس از قبولی داوطلب در آزمون کتبی، در مرحله تشکیل پرونده استخدامی، داوطلب موظف است اصل کلیه مدارک موردنیاز را به منظور تأیید صحت و سقم اطلاعات ارائه شده به مراجع ذیصلاح ارائه نماید. در صورت عدم تحویل اصل مدارک ظرف مدت تعیین شده فرایند استخدامی به طور خودکار متوقف و ادامه رسیدگی به پرونده وی منقضی خواهد گردید.
- اعلام قبولی متقاضیان در آزمون کتبی استخدامی به هیچ وجه به معنای استخدامی قطعی ایشان نمیباشد و استخدام نهایی منوط به موفقیت در کلیه فرایند استخدامی، بر اساس شرایط اعلامی نمرات کسب شده و با توجه به نیاز هر شهرستان به جذب نیرو، به ترتیب اولویتهای تعیین شده خواهد بود. بدینوسیله صندوق کارآفرینی امید هیچگونه مسئولیتی در قبال بکارگیری سایر افراد ذخیره شده نخواهد داشت.
- با توجه به اینکه نفرات برتر در مرحله آزمون کتبی جهت شرکت در مصاحبه استخدامی از طریق پیامک دعوت میشوند، ضروری است، متقاضیان استخدام، دقت لازم را در خصوص درج صحیح شماره تلفن همراه در فرم تقاضای ثبت نام به عمل آورند. بدیهی است در خصوص افرادی که شماره تلفن همراه خود را اشتباه درج نمایند هیچ گونه مسئولیتی متوجه بانک نخواهد بود.