
به گزارش پایگاه خبری «اقتصاد ملت»؛ دکتر فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت و رئیس هیاتعامل سازمان گسترشونوسازی صنایع ایران (ایدرو) در این مراسم مشتریمداری و دست یافتن به درک درست از انتظارات مشتریان را از مهمترین شاخصهای اصلی در رسیدن به تعالی سازمانی عنوان کرد که باید موردتوجه همگان قرار گیرد.
دکتر مقیمی در ادامه سخنان خود یکی دیگر از شاخصهای تعالی سازمانی را مدیریت فرآیندها و تمرکز بر تغییر مطرح کرد و گفت: این موضوع در رسیدن شرکتها و سازمانها به جایگاه واقعیشان کمک میکند.
رئیس هیاتعامل ایدرو با تاکید بر اینکه تحلیل اطلاعات و مدیریت فرآیندها در تعالی سازمانی مهمترین شاخص است که توجه به این موضوع در عملکردها منجر به تعالی سازمانها و شرکتها میشود، گفت: شرکتها و سازمانها با اهتمام به تحلیل اطلاعات میتوانند به تعالی سازمانی دست پیدا کنند. این در حالی است که تعالی سازمانی دارای مجموعهای از فاکتورها و شاخصهاست که منجر به بهبود عملکرد و جایگاه شرکتها میشود.
وی همچنین بر اهمیت خلاقیت، درک نیازهای مشتریان و بهبود مستمر آنان تاکید کرد و گفت: تحلیل اطلاعات و مدیریت فرآیندها از مهمترین شاخصهای تعالی سازمانی است که بدون توجه به این شاخص هیچ اتفاقی در راستای تعالی سازمانی نمیافتد. از این رو توجه سازمانها و بنگاههای اقتصادی به تحلیل اطلاعات به ارتقاء عملکرد و رونق کسبوکار میانجامد.
دکتر مقیمی همچنین بر لزوم حرکت به سمت بهبود مستمر در حوزه کسبوکار تأکید کرد و با اشاره به اهمیت درک دقیق نیازهای مشتریان اظهار داشت: برای دستیابی به پیشرفت لازم است که نگاه عمیقتری به انتظارات مشتریان داشته باشیم و به تغییرات پاسخگو باشیم.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در همایشهای آینده نتایج تحلیلهای انجام شده مورد استفاده قرار گیرد و مسیر تعالی سازمانی برای فعالان صنعت بیش از پیش هموار شود.
رئیس هیاتعامل ایدرو در پایان با بیان اینکه خلاقیت به عنوان مهمترین دارایی هر مجموعه میتواند تأثیر بسزایی در رشد و توسعه آن مجموعه داشته باشد، بر ضرورت مدیریت فرآیندها و بهرهگیری از مدلهای نوین تحلیلی تأکید کرد و افزود: بهرهمندی از هوش مصنوعی و تحلیل دادهها میتواند به سازمانها کمک کند تا با درک بهتر نیازهای مشتری، خدمات و محصولات خود را بهینهسازی کنند.
معصومه صالحی