×

منوی سایت

اخبار ویژه

نقش اقتصاد دیجیتال در توسعه مارکتینگ و هوشمندسازی صنایع معدنی ایران

به گزارش اقتصادملت به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان؛ علی‌اکبر اکبری، درباره نقش اقتصاد دیجیتال در مارکتینگ و هوشمندسازی صنایع معدنی، اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی در پنل مدیریتی اخیر، بررسی نقش اقتصاد دیجیتال و سهمی بود که اقتصادهای معدنی، از جمله اقتصاد کنسانتره و گندله، می‌توانند از آن در عرصه مارکتینگ دیجیتال داشته باشند. همچنین در مورد اهمیت دیجیتالی شدن صنایع و موانع پیش‌روی این مسیر بحث‌های مفصلی انجام شد.

معاون توسعه و تکنولوژی فولاد سنگان در ادامه افزود: در بخش نخست این نشست، به توانمندی‌های کشور در زمینه ذخایر معدنی و تولیدات مرتبط اشاره کردیم. ایران با برخورداری از نزدیک به 7 درصد از منابع طبیعی و معدنی جهان، علی‌رغم داشتن تنها یک درصد از جمعیت دنیا، پتانسیل بالایی در این زمینه دارد. با این حال، سهم ما از تولید ناخالص داخلی در این بخش تنها حدود 3 درصد است که در مقایسه با کشورهایی مانند استرالیا بسیار کمتر است؛ استرالیا حدود 11 برابر ایران تولید ناخالص داخلی در بخش معدن دارد.

وی تصریح کرد: این تفاوت آماری از یک سو نگران‌کننده به نظر می‌رسد، اما از سوی دیگر می‌تواند نشان‌دهنده یک فرصت بکر و پتانسیل رشد برای ایران باشد. با برنامه‌ریزی‌های دقیق، می‌توان به سمت هوشمندسازی صنایع معدنی و بهره‌گیری بهتر از اقتصاد دیجیتال حرکت کرد. بر اساس آمار موجود، سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی ایران حدود 8 درصد است و طبق برنامه توسعه هفتم، کشور ملزم شده که این سهم را تا 15 درصد افزایش دهد.

اکبری در پایان تأکید کرد: در حال حاضر، به نظر می‌رسد که صنایع کشور و به‌ویژه بخش معدن و تولیدات معدنی، سهم قابل توجهی از این 8 درصد اولیه ندارند. امیدواریم که با برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر و استفاده از مدیریت‌های نوین و فناوری‌های هوشمند مبتنی بر الگوریتم‌ها و داده‌کاوی، بتوانیم جایگاه خود را در این حوزه تقویت کنیم و سهمی از هدف 15 درصدی اقتصاد دیجیتال در برنامه توسعه هفتم را به خود اختصاص دهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.