×

منوی سایت

اخبار ویژه

کیش اینوکس فرصت‌های بی‌نظیری برای شبکه‌سازی و ارائه دستاوردهای جدید فراهم می‌کند

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی گروه مالی فیروزه؛ امیر تقی‌خان تجریشی رئیس هیات‌مدیره و معاون سرمایه‌گذاری گروه مالی فیروزه در خصوص تاثیر   کیش‌اینوکس در رونق بازار سرمایه ضمن بیان مطلب فوق در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: رویداد کیش اینوکس به عنوان یکی از مهمترین نمایشگاه‌ها در حوزه مالی و اقتصادی ایران؛ نقش قابل‌توجهی در رونق بازار سرمایه دارد.

وی با بیان اینکه این رویداد با ایجاد بستر ارتباطی میان شرکت‌های بزرگ، نهادهای مالی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فرصت‌های بی‌نظیری برای شبکه‌سازی و ارائه دستاوردهای جدید فراهم می‌کند، گفت: این در حالی است که بازار سرمایه ایران نیازمند افزایش شفافیت و جذب سرمایه‌های جدید است که رویداد کیش اینوکس می‌تواند در تحقق این اهداف نقش‌آفرینی کند.

رئیس هیات‌مدیره و معاون سرمایه‌گذاری گروه مالی فیروزه یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار این رویداد بر رونق بازار سرمایه را معرفی طرح‌ها و پروژه‌های جدید عنوان کرد و افزود: در همین راستا شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، پتروشیمی، فناوری‌های مالی و صنایع دیگر فرصت دارند تا پروژه‌های جدید خود را در این رویداد به نمایش بگذارند.

به گفته وی این امر نه تنها به افزایش آگاهی و شناخت سرمایه‌گذاران از بازار سرمایه ایران کمک می‌کند؛ بلکه می‌تواند زمینه‌ساز جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید نیز باشد.

تقی‌خان تجریشی در ادامه با تاکید بر اینکه این رویداد باعث ایجاد ارتباط مستقیم بین سرمایه‌گذاران و مدیران شرکت‌های بورسی می‌شود، خاطرنشان کرد: این در حالی است که این تعاملات مستقیم باعث افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران و آگاهی آنها از چشم‌انداز اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری می‌شود. در نتیجه تمایل سرمایه‌گذاران به ورود به بازار سرمایه افزایش پیدا می‌کند که این موضوع به خودی خود در رونق بازار سرمایه تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه کیش اینوکس به دلیل برخورداری از حضور بین‌المللی، فرصت مناسبی برای معرفی بازار سرمایه ایران به سرمایه‌گذاران خارجی فراهم می‌آورد، افزود: در همین راستا با توجه به اینکه جذب سرمایه‌گذاری خارجی یکی از اهداف کلیدی بازارهای نوظهور مانند ایران است؛ این رویداد می‌تواند به عنوان یک کانال مهم برای جذب این منابع مالی عمل کند.

رئیس هیات‌مدیره و معاون سرمایه‌گذاری گروه مالی فیروزه در ادامه تاکید کرد: حضور سرمایه‌گذاران خارجی در نمایشگاه، آگاهی آنها از فرصت‌های موجود در ایران و همچنین ایجاد ارتباطات تجاری بین‌المللی؛ همگی به رشد و توسعه بازار سرمایه کمک بسزایی خواهد کرد.

تقی‌خان تجریشی همچنین گفت: نکته مهمتر اینکه برگزاری جلسات آموزشی و کارگاه‌های تخصصی در زمینه بازارهای مالی، تحلیل‌های اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند به ارتقاء دانش سرمایه‌گذاران و مدیران شرکت‌ها کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه این امر به نوبه خود به بهبود تصمیم‌گیری‌های مالی و اقتصادی در بازار سرمایه منجر خواهد شد، تصریح کرد: در مجموع کیش اینوکس می‌تواند به عنوان یکی از محرک‌های مهم در رشد و توسعه بازار سرمایه ایران عمل کند؛ به شرط آنکه برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات اجرایی این رویداد به نحو احسن صورت گیرد.

تقی‌خان تجریشی در خصوص اینکه برگزاری سالانه رویداد کیش اینوکس تا چه اندازه در ارائه دستاوردهای شرکت‌های بورسی و از همه مهمتر معرفی ظرفیت‌های بازار سرمایه کشور تاثیرگذار است، تاکید کرد: برگزاری سالانه کیش اینوکس به‌ طور مداوم فرصتی را فراهم می‌کند تا شرکت‌های بورسی دستاوردهای خود را در یک محیط کاملا حرفه‌ای به نمایش بگذارند و با جامعه سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی ارتباط برقرار کنند.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه به دلیل داشتن بخش‌های مختلف مرتبط با بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری باعث افزایش شفافیت در بازار سرمایه می‌شود، گفت: این موضوع یکی از مهمترین عوامل برای جلب اعتماد سرمایه‌گذاران است.

رئیس هیات‌مدیره و معاون سرمایه‌گذاری گروه مالی فیروزه گفت: نقش کلیدی کیش اینوکس در معرفی ظرفیت‌های بازار سرمایه از طریق ایجاد بسترهایی برای معرفی ابزارهای جدید مالی، محصولات نوآورانه و روش‌های تامین مالی پیشرفته صورت می‌گیرد.

به گفته وی شرکت‌های بورسی می‌توانند با استفاده از این فضا؛ پروژه‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای خود را به‌ طور شفاف به مخاطبان معرفی کنند که این امر باعث جذب سرمایه‌های جدید می‌شود و رشد اقتصادی را تسریع می‌کند.

تقی‌خان تجریشی با اشاره به اینکه حضور گسترده شرکت‌های خارجی و سرمایه‌گذاران بین‌المللی در این نمایشگاه امکان ایجاد روابط اقتصادی فرامرزی را نیز فراهم می‌کند، تاکید کرد: این ارتباطات به ایجاد سرمایه‌گذاری‌های مشترک و بهبود دسترسی به بازارهای جهانی کمک می‌کند که در نتیجه به تقویت بازار سرمایه ایران نیز منجر خواهد شد.

وی در ادامه به نقاط قوت رویداد کیش اینوکس اشاره کرد و گفت: در خصوص نقاط قوت این رویداد می‌توان به تنوع گسترده شرکت‌کنندگان که فرصت‌های مناسبی برای تعامل و شبکه‌سازی میان سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بورسی فراهم می‌کند؛ اشاره کرد.

رئیس هیات‌مدیره و معاون سرمایه‌گذاری گروه مالی فیروزه در پایان گفت: این رویداد همچنین با تمرکز بر معرفی فناوری‌های نوین مالی و افزایش شفافیت در بازار سرمایه؛ به جذب سرمایه‌های جدید کمک می‌کند. این در حالی است که حضور محدود برخی صنایع کلیدی مانند نفت و گاز می‌تواند از نقاط ضعف این رویداد محسوب شود.

معصومه صالحی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.