اعزام زائران حسینی به عتبات با 4هزار پرواز از ترمینال سلام

طی مراسمی با حضور مسئولان و مقامات ذیربط پروازهای اربعین با ارائه خدمات ویژه به زائران از امروز در ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) آغاز شد که به موجب آن 4هزار پرواز؛ زائران حسینی را به شهر نجف اعزام می‌کنند.

به گزارش اقتصاد ملت؛ سعید چلندری مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی در مراسم آغاز پروازهای اربعین و گرامیداشت سالگرد تدفین شهید گمنام در ترمینال سلام از آمادگی این ترمینال برای برقراری ۴هزار پرواز عتبات عالیات خبر داد و گفت: پروازهای اربعین حسینی از دوشنبه ۲۲ مرداد ماه به مقصد عراق آغاز شده و روند پروازها نیز به بهترین شکل ممکن در حال انجام است.

وی با اشاره به ارائه خدمات گسترده و رایگان به زائران حسینی در ترمینال سلام؛ اهمیت این ترمینال را در خدمت‌رسانی به زائران عتبات و خانه خدا قابل‌توجه توصیف کرد و در ادامه از اقدامات گسترده‌ای که در سالجاری برای تسهیل سفرهای زیارتی انجام شده است؛ سخن گفت.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه 82درصد پروازهای انجام شده در اربعین حسینی سال گذشته از ترمینال سلام انجام شده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا ۸۲درصد زائران به صورت پرواز مستقیم از تهران به عتبات عالیات سفر کردند.

وی در ادامه به تلاش‌های صورت ‌گرفته برای بهبود و توسعه امکانات ترمینال سلام اشاره کرد و گفت: در همین راستا ترمینال سلام با امکانات ویژه و ثبت بین‌المللی این ترمینال برای خدمت‌رسانی به زائران عتبات و خانه خدا در نظر گرفته شده است.

چلندری با تاکید بر اهمیت ارائه خدمات بهتر به زائران و تلاش برای فراهم آوردن شرایطی امن و آرام برای سفرهای زیارتی گفت: خوشبختانه سال گذشته حدود 82درصد از زائران عتبات و 35درصد از زائران خانه خدا از طریق این ترمینال پرواز کردند. در سالجاری نیز با تلاش‌های کاپیتان محمدی و تاکید مقام عالی وزارت راه‌وشهرسازی؛ این خدمات به سایر فرودگاه‌های کشور نیز تسری یافته و انتظار می‌رود که حدود 70درصد از زائران عتبات از طریق شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به زیارت بروند.

وی در ادامه از آمادگی و امکانات برقراری ۴هزار پرواز از فرودگاه امام خمینی در بازه زمانی اربعین خبر داد و گفت: در همین راستا علاوه بر خدمات‌رسانی به زائران حسینی؛ ۲۵موکب فرهنگی نیز به مناسبت عزای حسینی در فرودگاه امام خمینی برپا شده و به زائران حسینی خدمات ارائه خواهند داد.

به گفته وی این موکب‌ها توسط ارگان‌های مختلف از جمله پلیس فرودگاه، سپاه، شرکت‌های هواپیمایی و بسیج فرودگاه تدارک دیده شده است و از لحظه ورود زائران به فرودگاه تا زمان خروج از ترمینال؛ خدمات رایگان و گسترده‌ای را به زائران حسینی ارائه می‌دهند.

چلندری گفت: ترمینال سلام در شهر فرودگاهی امام خمینی با ۵۴هزار متر برای خدمت‌رسانی به زائران عتبات و حجاج راه‌اندازی شده است که پیش‌بینی می‌شود امسال هم در ایام اربعین حسینی ۷۰درصد زائران از ترمینال سلام به عتبات عالیات سفر کنند.

وی با بیان اینکه برای راحتی و آسایش زائران استفاده از پارکینگ رایگان است، گفت: در همین خصوص پارک حدود ۱۷هزار خودرو در پارکینگ ترمینال سلام از تاریخ ۲۲ مرداد ماه تا ۹ شهریور ماه سالجاری برای زوار اربعین حسینی رایگان است.

چلندری همچنین با تاکید بر اینکه ترمینال سلام به برکت تدفین شهید گمنام دفاع‌مقدس به ثبت بین‌المللی رسید، گفت: در همین راستا از این به بعد ترمینال سلام به طور دائمی برای خدمت‌رسانی به زائران عتبات و خانه خدا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی در پایان با تاکید بر تسهیل و امنیت سفرهای زیارتی گفت: عزیزان پلیس و سپاه در این ترمینال به جای چک و بازرسی؛ به زائران خیرمقدم گفته و آنها را به گیت‌های خروجی هدایت می‌کنند. این اقدامات بخشی از تلاش‌های ما برای میزبانی شایسته از زائران در این ایام مقدس است و امیدواریم که این خدمتگزاری‌ها مورد قبول حضرت حق قرار گیرد.

رشد پروازهای زیارتی و خدمات بیشتر به زائران

محمد محمدی‌بخش‌ رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این مراسم با اشاره به افزایش تعداد زائران ایرانی اربعین طی سال‌های اخیر گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۰هزار نفر، در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۵۰هزار نفر و در سال گذشته نیز بیش از ۴۵۰هزار زائر ایرانی به کربلا عزیمت کردند. پیش‌بینی می‌شود که امسال ۵۰۰هزار نفر از ۲۸فرودگاه کشور به عتبات عالیات سفر کنند.

وی تأکید کرد که خدمت به زائران حسینی وظیفه‌ای مهم برای تمامی دست‌اندرکاران صنعت هوانوردی است و تلاش می‌شود تا خدمات مناسبی به زائران ارائه شود.

محمدی‌بخش در ادامه افزود: در سال ۱۴۰۰ شهید رئیسی اولین جلسه را با موضوع اربعین برگزار کرد و رئیس دولت چهاردهم نیز در بدو حضور در دولت؛ اربعین را در اولویت کاری خود قرار داد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: امروز فرودگاه‌های ما به موکب و حسینیه تبدیل شده است و کسانی که در فرودگاه‌ها کار می‌کنند؛ برای بدرقه و استقبال زائران در تلاش هستند و در تلاشیم در شأن زوار سیدالشهدا به ارائه خدمات بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال موفق شدیم با ایمنی و امنیت کامل عملیات حج را به پایان برسانیم و عملیات پروازهای اربعین نیز بزرگترین عملیات جابه‌جایی مسافر ما در طول سال است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهارکرد: در تلاشیم پروازهای فوق‌العاده بیشتری را به عتبات برقرار کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *