برای اولین‌بار به صادرکننده گوشت مرغ و تخم‌مرغ تبدیل شدیم

با نگاه راهبردی و اتخاذ استراتژی‌های حمایت از تولید داخل؛ از واردکننده گوشت مرغ و تخم‌مرغ برای اولین‌بار به صادرکننده این کالاها تبدیل شدیم.

به گزارش پایگاه خبری «اقتصاد ملت»؛ جانعلی بهزادنسب مشاور عالی و دستیار وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم بزرگداشت رئیس‌جمهور و همراهانش که عصر روز گذشته از سوی سیستان‌وبلوچستانی‌های کشور برگزار شده بود، در خصوص کالاهای اساسی و میزان ذخایر آنها به خبرنگار ما گفت: تحولاتی که در دولت سیزدهم در خصوص کالاهای اساسی رخ داد؛ باعث شد وابستگی که به واردات برخی از کالاهای اساسی داشتیم؛ به بی‌نیازی از واردات تبدیل شود.
وی با تاکید بر اینکه رویکرد اساسی دولت سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور شهید بر این بود که بتوانیم تولید داخل را حمایت کنیم، گفت: بر همین اساس توانستیم از طریق خودکفایی و تامین نیازهای داخلی و ذخایر استراتژیک حتی صادرات هم داشته باشیم.
بهزادنسب در ادامه خاطرنشان کرد: هنگامی که دولت سیزدهم روی کار آمد؛ در زمینه تامین بازار گوشت قرمز و مرغ و حتی گندم و برنج هم واردکننده بودیم. اما امروز که در خدمت شما هستم؛ با نگاه راهبردی که مهندس نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در این بخش دارد و همچنین استراتژی تولید داخل که دنبال می‌کند؛ شرایط به گونه‌ای است که از واردکننده گوشت مرغ و تخم‌مرغ برای اولین‌بار به صادرکننده این کالاها تبدیل شده‌ایم.
وی با تاکید بر اینکه سال گذشته اقدام به صادرات تخم‌مرغ کردیم، افزود: اوایل سالجاری نیز مرغ صادر کردیم و تخم‌مرغ هم در حال صادرات است؛ این در حالی است که کوچکترین کمبودی در تامین نیاز بازار داخلی نداریم و ذخایر استراتژیک هم کاملا تکمیل شده است.
بهزادنسب در خصوص تامین خوراک دام و طیور که پایه تولید مرغ و تخم‌مرغ و حتی گوشت قرمز است نیز گفت: در همین راستا تا پایان مهر ماه سالجاری ذخایر موردنیاز خوراک دام و طیور تامین شده است و برنامه وزارت جهاد کشاورزی نیز بر این است که این ذخیره‌سازی را تا پایان سال 1403 هم داشته باشیم.
وی در ادامه افزود: در همین راستا با نگاه راهبردی که در بخش تولید داریم؛ اساس کار این است که بتوانیم تامین نیاز داخل را از تولید داخل انجام دهیم. از سوی دیگر ذخایر راهبردی را نیز از تولید داخل تامین کنیم و از همه مهمتر صادرات هم داشته باشیم که این امور در حال انجام است.
بهزادنسب در پایان گفت: همچنین یک برنامه جامعی در رابطه با گوشت قرمز داریم که انشاالله به زودی شاهد خودکفایی در تولید داخل این کالا نیز خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *