گاز خوراک کماکان پیشتاز در کسب درآمدزایی «مبین»

شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس در آغاز سال مالی خود گزارش فعالیت ماهانه‌ای که در سامانه کدال منتشر کرد؛ میزان درآمدهای عملیاتی خود را از فروش محصولات بالغ ‌بر 3هزار و 172 میلیارد تومان اذعان کرد.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری «اقتصاد ملت»؛ «مبین» درآمد ماهانه‌ای که طی این دوره از خود بر جای گذاشت؛ مربوط به بخش‌های فروش محصولات در بازار داخل و ارائه خدمات به شرکت‌های پتروشیمی بود. این شرکت 99 درصد از درآمد ماهانه خود را از فروش محصولات در بازار داخل کشور به دست آورد.

درآمدهای شناسایی ‌شده «مبین» در بهمن ماه

مبین انرژی خلیج‌فارس همچنین میزان درآمد عملیاتی که در آغاز سال مالی از خود بر جای گذاشت؛ نسبت به اسفند ماه سال گذشته رشد 17 درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورد و همانطور که در نمودار مشخص است؛ توانست فاصله‌ای را بین عملکرد اسفند ماه و فروردین ‌ماه ایجاد کند. این در حالی است که رشد 17 درصدی که «مبین» در آغاز سال جدید به ثبت رساند؛ مبلغی برابر با 469هزار میلیارد تومان بود.

در همین راستا بیشترین میزان درآمدی که مبین انرژی خلیج‌فارس از سبد فروش محصولات خود در این دوره به دست آورد؛ متعلق به «گاز خوراک» با 813میلیارد تومان بود که در این دوره حدود 25درصد از درآمدها را در اختیار داشت. البته این درآمد به دست آمده در بازار داخلی بوده و نرخ فروش آن در فروردین ‌ماه 1403 برابر با 6 هزار تومان در ازاء هر متر مکعب به ثبت رسیده است.

لازم به ذکر است انرژی مصرفی این شرکت در سرفصل مواد مستقیم شامل گاز سوخت دریافتی از شرکت گاز استان بوشهر و شرکت پتروشیمی پارس جهت نیروگاه تولید و برق و بخار بوده و سایر انرژی‌های موردنیاز از تولیدات شرکت تامین می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *