بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور در چند قدمی افتتاح

مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد با اشاره به انجام مراحل پایانی اجرای تست گرم در بزرگترین کارخانه فرآوری سرب و روی ایران از بهره‌برداری قریب الوقوع فاز اول کارخانجات این مجتمع به عنوان بزرگترین کارخانه فرآوری سرب و روی کشور تا پایان سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ خبر داد.

 به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی مجتمع معدنی سرب و روی مهدی آباد؛ امید فلاح مدیر مجتمع معدنی سرب و روی مهدی آباد با بیان این مطلب اظهار داشت: مجتمع در آستانه افتتاح نخستین فاز طرح احداث کارخانجات فرآوری خود با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزارتن کنسانتره روی سولفیدی قرار دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون تولید کنسانتره به صورت آزمایشی در کارخانجات در حال انجام است و به زودی با رفع ایرادات جزئی سیستم‌های کنترلی کارخانه و تنظیم و کالیبراسیون سیستم‌های ابزار دقیق، خط تولید به صورت پیوسته محقق خواهد شد.

فلاح با اشاره به سرمایه گذاری گسترده صدها میلیون دلاری بخش خصوصی در این طرح ملی توضیح داد: آماده سازی معدن با بیش از ۱۰۰ میلیون تن پیش باطله برداری، تامین آب با ظرفیت ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از محل تصفیه خانه شهر یزد در فاصله یکصد کیلومتری، تامین برق با احداث پست ۳۳/۱۳۲/۴۰۰ کیلوولت و ایجاد خط انتقال ۱۳۲ کیلوولت به طول ۲۷ کیلومتر از اقدامات بخش خصوصی در جهت تامین زیرساخت‌های این طرح بوده است.

وی تاکید کرد: ورود کنسانتره مهدی آباد به زنجیره تولید سرب و روی کشور به زودی محقق می‌شود و با توجه به ماهیت سولفیدی کنسانتره‌ها، تولیدکنندگانی حداکثر بهره را خواهند برد که شرایط را برای استفاده از این محصول فراهم آورده باشند.

مدیر مجتمع معدنی سرب و روی مهدی آباد تصریح کرد: هدف اصلی و نهایی این پروژه ملی، تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن کنسانتره روی با عیار حداقل ۳۵ درصد به عنوان محصول اصلی و نیز تولید ۸۰ هزار تن کنسانتره سرب – نقره با عیار ۶۰ درصد سرب به‌ عنوان محصولات جانبی است که با احداث طرح در سه فاز و سپس با تکمیل هر سه فاز محقق خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مجموعه سرب و روی مهدی آباد با اشتغال بیش از ۶۰۰ نفر از متخصصان و نیروهای عمدتا بومی، تبلور عینی شعار جهش تولید با مشارکت مردم خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *