دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور در رویدادهای «دایان»

«ایمینو» در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و اتصال آنها به بازار مصرف محصولات با هدف کمک به تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان اقدام به برگزاری سلسله رویدادهایی تحت عنوان “دایان” می‌کند.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت ایمینو؛ رویداد همرسانی «دایان» رویدادی با محوریت توسعه بازار و تجاری سازی محصولات و خدمات شرکت های دانش بنیان است که به همت طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی ( ایمینو) برگزار می‌شود. در این رویداد، شرکت‌های دانش‌بنیان فرصت را مغتنم شمرده و در حضور بهره‌برداران معادن و صنایع معدنی و همچنین صاحبان سایر صنایع مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی در بخش‌های خصوصی و دولتی، بشرح زیر به تشریح نیازها یا قابلیت‌های محصولات دانش‌بنیان می‌پردازند:

  1. استراتژیک‌ بودن و حیاتی بودن محصول یا محصولات دانش‌بنیان تولید‌شده (نقش محصول یا محصولات دانش‌بنیان تولید‌شده در تقویت اقتصاد مقاومتی و کاهش واردات محصولات خارجی).
  2. ارائه‌ ویژگی‌های فنی محصولات دانش‌بنیان تولید‌شده.
  3. عارضه، نقیصه، معضل یا کمبودی که عامل ایجاد نیاز به خلق محصول دانش‌بنیان بوده است.
  4. کاربردهای محصول یا محصولات دانش‌بنیان در معادن و صنایع معدنی و افزایش آگاهی نسبت به قابلیت‌ها و افزایش مصرف آن‌ها.
  5. نقش محصول یا محصولات دانش‌‌بنیان تولید‌شده در تولید پایدار، ارتقای ارزش افزوده، افزایش بهره‌وری شامل افزایش کیفیت و کمیت محصول؛ بهینه‌سازی عملیات و فرآیندها؛ کاهش مصرف آب و انرژی؛ تولید انرژی‌های پاک؛ کاهش تولید گازهای گلخانه‌ایی، کاهش استهلاک دستگاه‌ها و تجهیزات؛ بهبود تعمیر و نگهداری؛ افزایش عمر تجهیزات، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات؛ هوشمندسازی؛ استفاده از هوش مصنوعی؛ تحول دیجیتال؛ حفاظت از محیط‌زیست، ارتقای سطح ایمنی و بهداشت و …
  6. رقابت‌پذیری آنها با محصولات مشابه خارجی (در صورت بومی‌سازی و وجود رقبای خارجی: قابلیت جایگزین‌شدن با محصولات خارجی از بعد فنی و مالی).
  7. سهم فعلی از بازار کشور و بازار فرامرزی.
  8. پروژه‌هایی که تا کنون از محصولات تولید‌شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، استفاده کرده اند.
  9. بازخورد و رضایت پروژه‌ها یا صنایع بهره‌مند از محصولات دانش‌بنیان در مورد قابلیت‌ها و ارزش‌های حاصل‌شده از کاربرد محصول یا محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان.
  10. طرح نیازهای مختلف از قبیل نیاز به مشارکت مالی یا بهبود و توسعه‌ی محصول.
  11. آینده و افق پیش‌روی استفاده از محصول تولید‌شده بر اساس بازارپژوهی بعمل‌آمده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان یا گزارش‌های بازارپژوهی و آینده‌پژوهی مراجع معتبر داخلی یا خارجی.

در این راستا از تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت می شود تا از طریق تماس با واحد تجاری‌سازی و فن‌بازار ایمینو (داخلی 636)، از فرصت برابر و مشابه با سایر شرکت‌های دانش‌بنیان جهت حضور در رویداد دایان و ارائه‌ دستاوردهای دانش‌بنیان شرکت‌های متبوعه و در نهایت کمک به تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان اقدام کنند.

با توجه به ارزش مالکیت فکری و معنوی محصولات دانش‌بنیان و محرمانه‌بودن برخی اطلاعات، ارائه‌ داده‌ها و اطلاعات در مورد تمامی موارد فوق‌الذکر اختیاری است، بنابراین ارائه‌ داده‌های مکفی و متنوع در ارتباط با موارد فوق، کمک بیشتری به تصمیم‌گیری مخاطبان و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *