امروز توسعه دانش‌بنیان‌ها یک ضرورت است

در شرایطی که سیاست‌های کلان کشور به سمت اقتصاد غیرنفتی پیش می‌رود؛ توسعه دانش‌بنیان‌ها یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار ما؛مهندس طاهرزاده مدیرعامل شرکت معدنی‌وصنعتی چادرملو ضمن بیان مطلب فوق در مراسم اختتامیه رویداد نوچاد گفت: امروز اقتصاد نوآوری دانش‌بنیان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت چادرملو به عنوان یکی از پیشران‌های نوآوری در بخش معدن اقدامات موثری را طی یکسال اخیر انجام داده است، گفت: نوچاد یک مسیر تازه در بخش معدن است. در همین راستا طی یکسال گذشته ۱۶ فقره ضمانتنامه به ارزش ۳۲میلیارد تومان، ۶ فقره تسهیلات با ارزش ۱۱میلیارد تومان و یک فقره سرمایه‌گذاری به ارزش ۵ میلیارد تومان انجام شده است.

مهندس طاهرزاده در ادامه گفت: در حال حاضر این شرکت حدود ۱۰ میلیون تن کنسانتره تولید و به بازار عرضه می‌کند.وی در ادامه گفت: معدن چادرملو هم‌اکنون در حوزه اکتشاف، استخراج، تولید گندله، کنسانتره، فولاد و صنایع پایین‌دستی فعال است. به همین دلیل ایجاد بهره‌وری در شرکت‌های گروه فلزات را مدنظر خود قرار داده است.

مدیرعامل شرکت معدنی‌و‌صنعتی چادرملو با تاکید بر اینکه طی سال‌‌های اخیر شرکت‌های تکنولوژی روندی صعودی داشته‌اند، گفت: به همین دلیل باید از تحلیل داده‌ها برای بهبود بهره‌وری کسب‌و‌کارها اقدام شود.وی با تاکید بر اینکه راهکار چادرملو توسعه اکوسیستم نوآوری در قالب نوچاد بوده است، گفت: این در حالی است که این اکوسیستم ضمن تعامل با نوآوران نقشی تسهیل‌گر نیز داشته است. وی با تاکید بر اینکه حرکت در مسیر توسعه پایدار در سه محور زیست‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی قابل‌توجه است، گفت: با توجه به سرعت تغییر تکنولوژی، لزوم هوشمندسازی، تحلیل دیتا باید در مسیر توانمندسازی شرکت‌ها بهره‌برداری شود و از توان شرکت‌های دانش‌بنیان نیز استفاده شود.

مدیرعامل چادرملو با تاکید بر اینکه استراتژی شرکت‌ها در دوره تکنولوژی در جهت مدیریت تحول در دوران است، اظهار کرد: از این رو باید برنامه عملیاتی در شرکت‌ها بر مبنای توانمندسازی استارت‌آپ‌ها، سرمایه‌گذاری خطرپذیر، جذب متخصصان و ایجاد شبکه فناور وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: همچنین در این اکوسیستم صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر، صندوق پژوهش و فناوری در سه رکن مستقل در دل این ساختار دیده شده است.م

دیرعامل شرکت معدنی‌و‌صنعتی چادرملو با تاکید بر اینکه نوچاد به عنوان سکوی شرکت‌های نوآوری در پارک علم و فناوری یزد طی سال گذشته تاسیس شد، گفت: ارتقاء ارزش شرکت مبتنی بر فناوری و نوآوری‌های مرکز نوآوری، سرمایه‌گذاری و مشارکت در توسعه کسب‌وکارهای نوپا و فناورانه و … از راهبردهای نوچاد است.

مدیرعامل چادرملو با بیان اینکه ساختار اصلی نوچاد در قالب سه بخش شتاب‌دهی، توانمندسازی و استودیو استارت‌آپی است، با اشاره به اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه برای صندوق خطرپذیر نوچاد مصوب شده است، گفت: در حال حاضر حمایت از پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌ها از طریق مدیریت مجموعه در حال انجام است.

وی در پایان با اشاره به اینکه در بخش بومی‌سازی حدود ۱۴۶۰ قطعه با سرمایه‌گذاری ۴۸ میلیون یورو محقق شده است، گفت: بومی‌سازی در چادرملو نسبت به سال‌های قبل‌تر رشد داشته و از خروج ارز جلوگیری کرده است.   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *